Daewoo-Chevrolet Nubira: Stuurkolom afwijking?

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Recentelijk heb ik met mijn beperkte budget een Daewoo Nubira aangeschaft. Motorisch echt een prima auto, maar ik zit wel met een probleem wat mij behoorlijk stoort. Het stuur staat namelijk iets gedraaid (iets naar rechts) wanneer ik recht uit rij. Bij het optrekken (en dan wel ff flink optrekken) komt het stuur weer recht te staan en wanneer ik doorschakel komt moet ik de auto iets bijsturen naar rechts om de rechte lijn te behouden. De afwijking, wanneer ik dus een constante snelheid heb, is minimaal maar wel storend. Wat kan het probleem zijn en wat kan ik er aan doen?

jackaars

Geplaatst door jackaars (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Nubira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

thei11316 (0), 11 jaar geleden

Ophangrubbers van de bak+motor uitgesleten......bandenslijtage aan één kant? speling op de fusee kogel(s)

jackaars (0), 11 jaar geleden

Bandenslijtage is het in ieder geval niet. Speling op de fuseekogel kan ik mij dan nog voorstellen, maar wat hebben de ophangrubbers van de bak+motor met de stuurinrichting te maken als ik vragen mag?

ferdinand (60), 11 jaar geleden

Paul,
Draagarmrubbers versleten.Ik adviseer de hele draagarmen te vervangen.Als je het zelf kan ,vallen de kosten wel mee.Google maar even.
Ik heb het zelfde ook gehad.Is een kwaal bij Nubira.Ik moest ze om de 20.000 vervangen.Wellicht was dat exemplarisch.
Succes.
Ferry

ferdinand (60), 11 jaar geleden

Paul,
Dit was ik nog even vergeten.Als je de armen hebt vervangen, de bouten vastzetten met de wielen op de grond of op de brug.Dus niet op een brug waarbij de wielen loshangen.
Ferry

thei11316 (0), 11 jaar geleden

[quote=jackaars], maar wat hebben de ophangrubbers van de bak+motor met de stuurinrichting te maken als ik vragen mag?[/quote]
De hele aandrijflijn rekt dan scheef,waardoor je differentieeel niet 100% meer goed zijn werk doet,zo zal hij meer kracht aan één kant uitoefenen wat je merkt door het naar één kant trekken van de auto.

ferdinand (60), 11 jaar geleden

Paul,
Als de rubbers van de aandrijflijn versleten zijn,is dat makkelijk te controleren.Geef bij het rijden even gas en laat dat direct weer los.Je voelt dan duidelijk dat de motor kantelt.Ik hou het op de draagarmen.
Ferry

jackaars (0), 11 jaar geleden

[quote=ferdinand]Paul,
Als de rubbers van de aandrijflijn versleten zijn,is dat makkelijk te controleren.Geef bij het rijden even gas en laat dat direct weer los.Je voelt dan duidelijk dat de motor kantelt.Ik hou het op de draagarmen.
Ferry[/quote]
Het gevoel van de motor kantelen heb ik niet, maar ik moet wel tegensturen als ik dat doe. Wellicht ken ik het gevoel dan niet, maar het is mij wel duidelijk dat ik het de voortrein moet gaan zoeken en ik heb in ieder geval nu wel even een duidelijk beeld waar ik het moet gaan zoeken. Kan het kwaad als ik er nog tot zaterdag mee rijdt? Ik kan namelijk zaterdag pas werkelijk goed naar de auto gaan kijken!

ferdinand (60), 11 jaar geleden

Paul,
De armen zullen er nu direct niet onderuit vallen.Kijk of de rubbers versleten zijn.Als dat niet direct te zien is,neem dan een zware bandenlichter om te kijken of er speling op zit.
Ferry

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nubira of stel zelf een nieuwe vraag.