close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Matiz: Uitvallen, stoterend accelereren en remprobleem

Bouwjaar: 2001, Motorcode: 0.8

Als garagebedrijf hebben we toch een flink aantal van deze auto`s rondrijden maar natuurlijk zit er altijd wel een rotte tussen.

De auto start altijd prima alleen heeft een history met flink wat problemen.
Het begon net na de verkoop, 100km verder lag de koppaking eruit doordat de thermostaat dicht bleef staan.
Na dit verholpen te hebben heeft hij nooit echt mooi meer gelopen.

Bougiekabels, gasklepsensor (advies lokale daewoo dealer) stationairklep, echt alles is zo`n beetje al vervangen en nog loopt hij niet lekker.

Aangezien we een sponsor matiz op het moment hebben staan hebben we de meeste onderdelen al uitgewisseld helaas zonder enig effect.
Uitlezen schieten we ook niks mee op want zowel op onze eigen machine als op de dealers machine geeft hij geen enkele foutmelding aan.
Behalve het niet 100% lekker lopen is het uitvallen heel moeilijk te herproduceren.
Voornamelijk als de motor op bedrijfstemperatuur is en men een goeie 15min aan het rijden is begint het uitvallen.
Voor een split seconde doet de motor niks meet om vervolgens vrolijk verder te gaan.
Soms gebeurt dit tijdens het accelereren maar andere keren op het moment dat je aan het afremen bent voor het stoplicht.

Het stotteren is het best merkbaar in de 3e versnelling.
Met niet al teveel gas door accelereren voel je de motor duidelijk stotteren en dit is ook licht hoorbaar.

Viergastest is oke en de compressie is ook dik in orde...


Iemand nog ideen voordat ik hem perongeluk tegen een muur parkeer? :)

Marcel

Geplaatst door

delange01 (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kleine toevoeging aangezien ik door de haast wat vergeten was:

Er komt uit de rembekrachtiger een akelig krakend geluid wat in het rempedaal te voelen is.
Het remmen gaat zoals gezecht in etapes wat duus behoorlijk hinderlijk is.

Het zaakje smeren heeft geen positieve uitwerking gehad en voordat we er een nieuwe rembekrachtiger op gaan zetten wilde ik dus vragen of iemand dit al eerder mee heeft gemaakt bij een matiz?

Marcel

delange01 0
badge

17 jaar

is bij het vervangen van diverse delen rond het gasklephuis ook alles gereset ?
heb je de massa punten ook gecontroleerd en evt. vervangen ,zijn daewoo`s erg gevoelig op !
deze vind je oa achter de koplampen.
achter bij de egr klep zit een kabelboom die door kan schuren tegen een scherpe rand, ff controleren
praten we trouwens over een m100 of een m150 type ? (ronde knipperlichten voor =m150)
gr.r.

verrace 0
badge

17 jaar

onsteking compleet omwisselen met je donor wagen wil ook nog wel eens helpen.....deze geven deze problemen ook wel eens....

Opeltje 0
badge

17 jaar

klopt ,bij een m100 type wel maar als het al een m150 is zit er een dis-bobine op

verrace 0
badge

17 jaar

Had vorige week een bijna soortgelijk probleem met een matis m100 type, beroerd lopen en van tijd tot tijd niet aanslaan. Mijn vermoeden ging eerst ook uit naar de ontsteking dus eerst maar even massa en voeding gemeten op onsteking en regeleenheid, toen positie + toerensignaal op ontsteking met labscoop gemeten. Voeding en massa waren in orde maar tijdens starten en draaien van de motor gaf met name het positiesignaal soms een afwijking. Ontsteking gedemonteerd maar bleek weinig aan te zien,ontsteking gemonteerd en na enig verder zoeken het systeem- relais uit zekeringkast getrokken, toen bleek dat een van de stekkertjes in de kast te ver doorgedrukt was waarschijnlijk al van begin af aan want op alle pooltjes zat een duidelijke afdruk van de stekkertjes behalve op eentje, deze had al die tijd net het puntje geraakt. Zo zie je maar dat het vaak iets vrij simpels is !!!

DDT 0
badge

17 jaar

Het is het M100 model.

Behalve de ontsteking en de computer is dus al het mogelijke uitgewisseld.

De massa is ontroest en enigzins verbeterd dit is dus ook goed nu.

De computer wisselen hebben we wel getest alleen weigert hij te starten met de donor computer.
Hij geeft een klap en doet vervolgens niks meer, zelf had ik het idee dat dit door de sleutelcode komt alleen ben ik daar niet zeker van.

De kabelboom achter de EGR klep is intact en vertoond ook geen teken van doorschuren.
De auto is zowel bij ons gereset als bij de dealer en dit helpt in beide gevallen niets maar hij geeft dan ook totaal geen foutcode`s aan.

Aan de hand van de tips hier zal ik de ontsteking nog uitwisselen + de zekeringskast nalopen.

Alvast bedankt voor verdere tips!

Marcel

delange01 0
badge

17 jaar

met het resetten bedoel ik niet het wissen van de fout code`s maar het in leren van de sensoren.
vooral bij het type m150 ( met disbobine ) is dit erg belangrijk, met gewoon de accu ff los gooien
kom je er niet .
bij `t wisselen van de computer moet je inderdaad de sleutels op nieuw in programeren.

verrace 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.