👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik ben in het bezit van een Tacuma 2.0 cdx bj. 2000
van de 20 keer start de auto er 19 keer alleen de 20-ste keer slaat hij nooit meer aan. Als ik dan een uurtje of 2 wacht dan doet hij het vervolgens weer. Als de auto loopt rijdt hij perfect. Nu ben ik ermee bij de dealer geweest ( Van Zijll Arnhem ). HIj heeft nu wat draden van de kabelboom vanaf de start onderbreker vervangen maar zijn advies was om de complete kabelboom ( kosten ca. 850euro materiaal en een uurtje of 4 arbeidsloon ) te vervangen. Volgens hem zat er vocht in de bedrading waardoor er een aantal kabels geoxideerd zijn en deze "sluimer" storing zich voordoet.
De dealer adviseerde me wel om via Chevrolet Nedrland te claimen dat het toch wel redelijk overdreven is om bij een auto van 6 jaar oud de bedrading te moeten vervangen, dus over de dealer geen slecht woord. Maar ik na 3 probleemloze jaren Tacum toch wel ff geschrokken van dit probleem.
Vervolgens lees ik zo links en recht nog wel het één en ander over elektriche problemen. Het zijn uiteindelijke allemaal redelijk makkelijk op te lossen storingen. Mijn grootste probleem is toch wel dat je uiteindelijk wel regelmatig met je auto langs de kant van de weg dreigt te stranden.
Ik wil niet direct afscheid nemen van mijn Tacuma omdat hij na een 98.000 km nog steeds lekker rijdt.
Dus ik ben nu op zoek naar een elektrische schema of beter nog een werkplaatsboek van deze auto.
groet,
Jurgen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
jou dealer heeft electr. schema`s maar wat wil je zelf hier mee doen ?
4 uurtjes afrekenen voor een complete kabelboom te vervangen is trouwens een mats prijsje !
soms zijn electr. storingen eenmaal lastig zeker als het probleem niet constant is.
bij een tacuma 2.0 zitten deze storingen vaak in een met "gel"vervuilde stekker op je stuur apparaat.
dit is meestal het eerste wat gecontroleerd moet worden.
zelf heb ik bij een 2.0 een paar keer gehad dat de immobiliser niet vrij geeft, op dat moment start de wagen niet
en is ook met uitlees apparatuur geen comunicatie mogenlijk met de ecm. dit heeft met een slechte stekker
verbinding te maken diep onder het dashbord ( kun je niet bij )
een omleiding maken van de diagnose stekker- naar immobiliser unit- naar ecm is dan de oplossing.
dit lijkt een beetje op jou storing.( en is bij chevrolet nl bekend)
iets proberen te claimen na 6 jaar is kansloos, je dealer kan beter samen met de helpdesk van chevrlolet nl.
het probleem op proberen op te lossen.
gr.r.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Tacuma of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar