Vandaag reed ik in de Matiz naar Zwolle (stuk van 70km) en als je 120 of harder rijdt ( en de motor dus meer toeren maakt, 0.8 3 cilinder...) dan gaat de instrumentenverlichting veel zwakker branden. Het werd opeens zo erg dat ik het digitale klokje niet meer kon lezen, en toen ik de achterruitverwarming aandeed, ging de radio-cdspsler uit, en ging het Airbaglampje even aan. Dimlichten waren aan dus die zullen ook wel haast niet gebrand hebben...
Ik schrok wel! Op terugweg richting Amersfoort begon het gelazer al veel eerder, cdspeler ging steeds uit, klokje niet leesbaar. Als ik dimlicht uitdeed ( of bijv 100 of langzamer ging rijden ) gaat het prima, niks aan de hand. Maarja om 16 uur wil je niet met je lichten uit rijden met sneeuw.
De instrumentenverlichting gaat ook zwakker branden als je even doortrekt in een versnelling. Dus het is iets dat samenhangt met toeren 4000+ i think.
Enig idee wat dit kan zijn? Is de accu dan aan het leeglopen ofzo? Laadt deze dan niet goed op?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
slipt je v snaar niet? zoja vervangen of opstellen, anders je dynamo laten testen gr Harm
Vsnaar slipt niet. Ik hoor hem iig nooit piepen ofzo. Dynamo. Raar dat het niet is als je minder hard rijdt, of niet teveel toeren maakt.
19 jaar
Kan toch zijn dat met veel toeren en veel gebruikers aan de v-snaar slipt en bij dat toerental tijdens het rijden hoor je dat niet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar