Wagen heeft een voorschade gehad waarbij de stuurairbag en bestuurders gordel is geactiveerd.
Sensoren aan de voorzijde zijn vervangen alsook de stuurairbag,clockspring en de gordel.
Bij het aanzetten van het contact gaan de airbag lampjes uit en direct daarna weer aan.
Op diverse forums in de VS gelezen dat het vervangen van de airbags voldoende moet zijn.
De module zou zichzelf resetten en klaar.
Is hier iemand mee bekend?
Dient de module toch vervangen of gereset te worden?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou hem even laten uit lezen dan weet je meer.
Heb het een keer meegemaakt dat hij is activatie modus stond dus dat hij weet dat de airbags zijn afgegaan, en dus het airbag systeem zich zelf uitschakelt.
Greetz br0ns
Ja,daar was ik ook al bang voor...
Het nadeel is dat de meeste dealers overgegaan zijn naar Fiat/Lancia of zelfs geheel zijn overgestapt naar een ander merk.
Daar komt nog eens bij dat de meeste dealers niet heel erg behulpzaam zijn met het resetten van airbags?
Ik heb nu een een texa uitleesapparaat geleend van een schadeherstel bedrijf en hier staat de auto wel in vermeld,maar ik kom niet in het airbagsysteem.
Ik heb het apparaat ook nog aangesloten op eenzelfde auto die nooit schade heeft gehad en hier kom ik ook niet in het airbagsysteem...
Enig idee met welke uitleesunit ik de airbags kan uitlezen/resetten?
Ik moet vrijdag naar de rdw voor keuring na schade en dat gaat met brandede airbaglampjes niet lukken.
Groeten, Ron
Sorry voor de late reactie maar een Lancia dealer moet dit systeem kunnen uitlezen. Zij beschikken als het goed is over een WiTech. In welk deel van het land staat deze auto als ik vragen mag misschien kan ik je dan gerichter een uitleespunt adviseren.
Greetz br0ns
Ik heb zoals je aangaf de Lancia dealer geprobeerd,maar deze kon er helaas ook niet inkomen.
Uiteindelijk heb ik na diverse tips de airbagmodule gedemonteerd en deze opgestuurd naar de airbagbank.eu voor het resetten van de Crash-Data.
Door iedereen word aangegeven dat de module na het resetten weer zonder storingen moet functioneren.
Vandaag de module opgehaald en toen werd er medegedeeld dat de module in de auto nog geprogrammeerd moet worden.
Is dit de normale gang van zaken ?
Nu zit ik nogsteeds met hetzelfde probleem, en heb ik het idee dat ik voor 150,- flink gen@@id ben?
Bij Chrysler is het normaal dat de modules opnieuw ingeleerd moet worden. Je weet nu in ieder geval dat je een goede en werkende module hebt dat is ook wel heel fijn als je aan het rijden bent dat je weet dat je af kunnen gaan in dien nodig.
Greetz br0ns
Daarom wilde ik het ook op de juiste manier herstellen.
Rommelen met airbags is mij een te groot risico.
Ik heb ondertussen een bedrijf gevonden met een snap-on kast en deze konden wel in het systeem komen.
En wat blijkt de airbagbank.eu heeft de boel gewoon belazerd.
Alle data en foutcodes stonden nog gewoon in de module.
Dit konden we allemaal verwijderen,alleen de bijrijders stoel dient gecalibreerd te worden.
Dit is iets wat alleen op de usa types zit.
Het nadeel is dat zowel de (ex) Chrysler/Dodge dealers in Nederland hier geen gereedschappen voor hebben.
Ook de Nederlandse imprteur heeft her geen oplossing voor.
Ik heb nu contact opgenomen met Chrysler USA, ik ben benieuwd of deze een oplossing voor me hebben.
Groeten, Ron
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler 300C of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar