Wij hebben een grand voyager 2.4 automaat van 2000 staan en de airco pomp word niet aangestuurd als ik de compressor met een draad aanstuur gaat de pomp wel draaien en word de uitstroom
lucht ook koud. Heeft iemand hier ervaring mee.Zekering en relais van aansturing aircopomp zijn goed.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de stroom er af geweest of heeft ie een lege accu gehad? Het probleem cq. oplossing zou wel eens in het bedieningspaneel in de auto kunnen zitten. We hebben dit ook al eens gehad. Er is een resetmogelijkheid via het bedieningspaneel. Je zou 'n dealer even moeten bellen voor de juiste uitvoering hiervan. Dit resetten gaat door middel van indrukken van de knoppen op het paneel, maar ik weet niet meer zeker in welke volgorde. Tevens heeft de grote stekker achter in het paneel wel eens het manko dat deze te warm wordt en slecht contact maakt. Succes.
Accu is niet leeg geweest.Klant is op vakantie gegaan en we laten hem bij terugkomst even uitlezen bij de dealer.Het is een gewone airco, dus de bedieningsknopjes zoals je beschrijft zitten er misschien niet op? Wordt in ieder geval vervolgd.
De auto is gebracht en bij de dealer geen foutkodes gevonden.Gaven aan dat er een airco wisselklep tussen zit die wel eens kapot gaat.Deze is mechanisch en is wel gewisseld, maar geen resultaat.Het bedieningspaneel maar eens losgemaakt en daar zit een printplaat in die heel ietsjes lijkt beschadigd.Naar een electronica reparateur gebracht en hopen nu dat het en te repareren is en dat het ook de oorzaak is.
Probleem opgelost.Blijkt niet in de printplaat van het paneeltje
te zitten, want volgens de electronicus was daar zo niets aan te zien.Dealer heeft geconstateerd, na opnieuw uitlezen dat de drukschakelaar stuk was.
Nog even een vervolg.Dealer heeft het toch niet goed, want de drukschakelaar was niet stuk.Wisten we al een tijdje, maar nu weer nader onderzoek gedaan en samen met de dealer en de airco specialist is nu de conclusie dat wellicht het thermosensortje op de verdamper niet goed is.Als deze nl. teveel weerstand heeft zou de computer kunnen besluiten de airco niet aan te laten sturen.Vraag aan jullie is of deze redenering zou kunnen kloppen?
Heb begrepen dat de dealer de airco middels de diagnose apparatuur kan aansturen en dat dan alles wel werkt.
Temp.sensor op de verdamper gecontroleerd en bleek in orde te zijn.Met een schema van de specialist en dealer erbij en de redenatie dat de airco goed werkt als het koppelingsrelais van de compressor handmatig wordt aangestuurd, hebben we de bedrading van de aan-uit knop gecontroleerd.Het blijkt dat deze bedieningsknop (op het paneel) een signaaltje stuurt naar de computer.Achter op het bedieningspaneel zitten 2 stekker aansluitingen.1 met een groep dikke draden en 1 met een aantal dunnere draden.Deze laatste stekkerverbinding heeft op pen 3 een donkergroen/lichtblauwe draad.Deze draad gaat rechtstreeks naar de computer.Aangesloten op pen 38.Er zit alleen een stekkerverbinding tussen.Deze verbinding was goed.Er zit waarschijnlijk een 2e verbinding tussen en die kunnen we niet vinden.We hebben er een nieuwe draadverbinding tussengemaakt en het systeem werkt weer perfekt.
Zonder schema en wat tips is dit een onbegonnen klus, dus misschien heeft iemand in de toekomst hier nog wat aan.
Heb waarschijnlijk hetzelfde probleem met een Voyager 3.0 EFI (Benzine) uit 1990. Heb deze auto vorig jaar geexporteerd naar Spanje. Airco deed het prima, maar nadat de versnellingsbak is vernieuwd deed de airco het niet meer. Mijn aircoboer hier zegt dat het een electrisch probleem is maar de klus niet kan klaren zonder schema. Kun je me daar misschien aan helpen?
18 jaar
Bij mijn Chrysler Vision is gisteren de airco opnieuw afgevuld.
Ik heb hetzelfde probleem: als het relais wordt overbrugd, werkt de compressor, maar anders niet.
Zekering is goed. De monteur van ACC heeft juist de accu enige tijd afgekoppeld om zodoende het systeem te resetten. Daarvoor is de accu langdurig afgekoppeld geweest. Het verhaal van de code via toetsen spreekt me wel aan.
Weet inmiddels iemand wat de juiste combinatie is?
18 jaar
Drama's met die dingen, wat wij doen is exact wat Siem heeft gedaan. Gewoon nieuwe draad trekken en evt met relais aan sturen. Het zit um trouwens in die dikke kabel tussen blok en accu. Wanneer je vaak voor en achteruit rijd krijgt die bundel voortdurend op zijn falie en wordt ie gewoon broos. Zeker bij een benzine Voyager een waar feest. Ook komt het voor dat een deel van de ontsteking wordt lam gelegd.
Fijne auto's maar vaak problemen met electrisch.
Op deze wijze direct aansturen is trouwens zonder gevaar omdat de hogedruk sensor is opgenomen aan de minzijde van de magneet koppeling. (tenminste bij een v6 Voyager)
Sytze
Inmiddels ben ik gaan zoeken of het inderdaad met een toetscombinatie werkt.
En inderdaad, het is gelukt!
Ik weet niet meer welke toetsen, want ik ben 5 minuten bezig geweest met alle mogelijke combinaties.
Voor anderen dus wel de moeite waard om voor dit probleem toch de juiste toetscombinatie op te vragen bij de dealer!?
18 jaar
we hebben dezelfde auto onlangs gekocht en de airco geeft enkel warme lucht, hoewel ze pas bijgevuld is! ...hoe doe je dat, met een draad aansturen?
18 jaar
bestaat dat anders: een "échange standard" voor de aircopomp? en wa mag da koste?
18 jaar
Je moet ervan uitgaan dat je voor deze aanpassing een tussen de 50 en 100 euro betaald. Mits het systeem verder geen mankementen heeft en goed is afgevuld natuurlijk.
Start anders even een nieuw topic en vul dan alle gegevens in.
Sytze
Om je kachel paneel te reseten, doe je het volgende: start de motor, zet de blower voluit, zet de knop voor de ventilatie op hoofdruimte (geheel links) , zet de schuif voor de verwarming op koud, dan druk je de knop achterruitwisser/sproeier en de knop A/C tegelijk in en houd ze 5 sec vast,tot alle lampjes gewoon gaan branden , dan gaat er van alles knipperen (cooldown test) als de test binnen twee minuten lukt dan gaat het ledje van de achterruiten wisser knipperen (links boven) deze druk je dan in (exit test) en moet alles weer normaal zijn , als de lampjes van de circulatie en de A/C gelijktijdig blijven knipperen dan is de test mislukt, gewoon weer opnieuw proberen, je kunt ook de knoppen achterruitenwisser en achterruitenwisser/sproeien tegelijk indrukken. test is in principe het zelfde.
Deze kennis is trouwens niet van mijzelf, maar dit kwam ik tegen in een topic die pas geleden is geplaatst.
17 jaar
Om je kachel paneel te reseten, doe je het volgende: start de motor, zet de blower voluit, zet de knop voor de ventilatie op hoofdruimte (geheel links) , zet de schuif voor de verwarming op koud, dan druk je de knop achterruitwisser/sproeier en de knop A/C tegelijk in en houd ze 5 sec vast,tot alle lampjes gewoon gaan branden , dan gaat er van alles knipperen (cooldown test) als de test binnen twee minuten lukt dan gaat het ledje van de achterruiten wisser knipperen (links boven) deze druk je dan in (exit test) en moet alles weer normaal zijn , als de lampjes van de circulatie en de A/C gelijktijdig blijven knipperen dan is de test mislukt, gewoon weer opnieuw proberen, je kunt ook de knoppen achterruitenwisser en achterruitenwisser/sproeien tegelijk indrukken. test is in principe het zelfde.
Deze kennis is trouwens niet van mijzelf, maar dit kwam ik tegen in een topic die pas geleden is geplaatst.
17 jaar
Wel leuk, die beschrijving van de reset. Maar mijn Vision heeft geen achterruitenwisser, dus dat werkt niet. Jammer! Iemand een idee?
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar