Chrysler Grand Voyager: Vaag probleem met dasboard en comp

Bouwjaar: 1992

Sinds kort zijn we in het bezit van een Grand Voyager. Meteen al kwamen we er achter dat de kilometer teller ongeveer 20 kilometer meer aangeeft als de echte kilometers, heel vaag maar volgens de Chrysler dealer snel te verhelpen door een andere sensor te plaatsen, heb dat nog niet gedaan aangezien ik er in gedachte wel 20 kilometer vanaf kan tellen. Echter vorige week begaf de temp en voltage meter het. Temp meter blijft op nul komt ook niet om hoog en de voltage meter schoot over de 18volt heen. Dus meten en meten. Nieuwe computer erin probleem was weg echter nu nog geen 100 kilometer mee gereden is het er weer. De voltage meter gaat weer over de 18volt heen zodat ik de hele tijd een piep te horen krijg. Wat zou het probleem kunnen zijn ? Is er iemand die mij kan helpen of een duwtje in de goede richting kan geven ?

vzundert

Geplaatst door vzundert (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Grand Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Averdonk (0) PRO, 19 jaar geleden

Kijk eens naar de laadspanning van de dynamo. Is deze niet te hoog? Maximaal 14,4 - 14,5 volt.

vzundert (0), 19 jaar geleden

Nu wel. Na het vervangen van de computer was de laadspanning weer normaal echter nu ligt die weer gewoon tussen de 18 en 21 volt. Accu rookt er zelfs van.

Maar heb weinig zin om de computer weer te vervangen en dan weer het zelfde probleem te hebben binnen 100 kilometer.

Zal vast wel een oorzaak voor zijn, hoopte dat iemand op dit forum eigenlijk het zelfde ooit had meegemaakt.

Maritieme (0), 19 jaar geleden

Is jespannings regelaar wel goed? Die zit op de dynamo vast. En regelt de spanning op 14- 14.5V Net iets hoger dus dan de accuspanning. (door dit verschil gaat er een stroompje lopen en je accu wordt bij geladen).
Je moet eens een multimeter op de accu zetten en de spanning meten. Daarna de motor in toeren laten stijgen en kijken wat de spanning doet. Hij zal eerst stijgen en daarna regeld de regelaar 'm terug tot de normale waarden.(als 't goed is)
Tja je computer kan hier net tegen (die hoge spanning).
Ik zag bij mij al mijn lampen lichtjes flikkeren

vzundert (0), 19 jaar geleden

Huh maar de spanningsregelaar zit bij de voyager dus niet op de dynamo maar in de boordcomp. Vandaar dat ik deze al eens heb vervangen. Zat zelf te denken om de dynamo kabels los te maken en te kijken of de boordcomp dan piept. Zoniet dan haal ik die kabels weg en maak ik een universele dynamo rechtstreeks naar de accu

vzundert (0), 19 jaar geleden

Ok vandaag het volgende geprobeerd;

Dynamo los gemaakt van comp dan starten en even kijken. Blijkbaar zit het probleem dus echt in de spanningsregelaar aangezien er nu geen problemen zijn. Heb nu een losse spanningsregelaar besteld om te kijken of dit de oplossing is. Zal later berichten over het resultaat

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.