Chrysler grand voyager 3.3 v6: vervangen bougies

Bouwjaar: 1992

sinds kort in bezit van deze auto , gekeken hoe de bougies te vervangen 3 aan de voorkant is geen probleem maar er is heel weinig ruimte tussen de motor en het schutboard om de overige drie aan de acchterkant van het blok te vervangen .
Is er een handige manier om deze te bereiken zonder de halve motor uit te bouwen?

case1544

Geplaatst door case1544 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Grand Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Michiel7811 (0), 20 jaar geleden

Ik denk dat het bij weinig auto's, gebouwd in de afgelopen 100 jaar, de bedoeling is om eerst de motor uit te bouwen om vervolgens de bougies kunnen te vervangen.
Meestal hebben auto's een boordgereedschapsetje. Mogelijk is de bougiesleutel die hierin zit een wat kortere dan jij gebruikt hebt.
Succes,
Michiel

case1544 (0), 20 jaar geleden

probllem is niet de lengte van de sleutel , gebruik eigen spullen , en is aan te passen , gaat er om dat er tussen de motor en het schutboard een ruimte van +/- 5cm zit , waarbij bij de middelste cylinder ook nog een motor steun en diverse andere onderdelen zijn gemonteerd, je kan de bougie niet bereiken , en het lukt al helemaal niet de bougie kap na vervangen er weer op te duwen.

Euh..., bij bepaalde modellen van ferrari moet je de motor wel degelijk uitbouwen.

Vriendelijke groet.

sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden

er zijn tegenwoordig auto's waar je de bougies pas na 100000 km hoeft te vernieuwen daar heb je net zoveel tijd voor nodig als bij een andere auto 5 keer uit en inbouwen en ze kosten maar 70euro per stuk v6

case1544 (0), 20 jaar geleden

Fijn als je een zes cylinder hebt, ik zal eerst eens de toestand van de toegankelijke bougies bekijken .

Michiel7811 (0), 20 jaar geleden

Hoi Jan,
Het was een beetje flauw berichtje van mij vanmiddag.
Maar essentie van de zaak is dat ik er van uit ga dat een technisch product zoals een auto enigszins logisch in elkaar zit.
Je geeft zelf aan dat dit bij bepaalde exotisch wagens als ferrari niet altijd het geval hoeft te zijn.
Ik hoop dat je eruit komt!
Vriendelijke groet,
Michiel

case1544 (0), 20 jaar geleden

Thanks ,

Ik ga het via de onderkant proberen .
valt me weleen beetje tegen van zo'n "family" auto.

CHRYSLER1717 (0), 20 jaar geleden

je kan maklijk de bougies ver vangen van onder heb ik ook gedaan is maklijk te doen zet hem op bokken en je bent zo klaar heb ik ook gedaan kijk wel dat je de kabels er weer goed op duwt

case1544 (0), 20 jaar geleden

valt achteraf mee , heb ook wat sites in amerika bekeken , komt er op neer : wurm je arm via de linker of rechter kant achter het blok en draai al dan niet met verleng koppel stukken enz de bougies los , verwijder eventuele zaken die in de weg zitten zoals ruiten wisser motor en dynamo , verzorg naderhand alle schrammen en beurse plekken op je armen...., maar ze zijn vervangen .

Via de onderkant niet geprobeerd , lukte mij via bovenstaande methode.

Jan.

CHRYSLER1717 (0), 20 jaar geleden

vanaf de onder kant gaat maklijker je kan dan zien wat je doet en je hoeft niks te verwijdren geen blouwe pleken op je arm of zo gaat maklijker en sneler ik doe het ook zelf ik heb zelf ook een 3.3 i dus ik weet waar ik over praat

case1544 (0), 20 jaar geleden

Thanks ik denk dat ik nu genoeg ideeen en inspiratie heb , overigens voor de rest een lekkere auto , ondanks de leeftijd.

remon9459 (0) PRO, 19 jaar geleden

het is de bedoeling om via de onderkant de bougies te vervagnen wij in de garage doen niet anders

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.