Chrysler Gr. Voyager 2.5 TD: Motor start niet meer!!

Bouwjaar: 2000

We hebben hier een Chrysler met het volgende probleem, klant had dit al 4 keer eerder gehad, maar een hele tijd niet. Auto gr beurt gedaan, kom terug van proefrijden zet hem stop en wala niet meer starten, het begon met hij liep wel maar sloeg na ong 10 sec weer af. Daarna niet meer starten. Ook de startmotor doet niet meer. Aan het zoeken. Er zit alarm op en deze eerst maar een doorverbonden. Spanning op stopklep gezet en starten door middel van doorverbinden, maar niet lopen!!! Ook de koppelingspedaalschakelaar doorverbonden en nog niet lopen. Bij startrelais onder motorkap in zekeringkast doorverbonden. Wat blijkt de massa bij relais is niet goed. Als je een massa erbij geeft start hij wel. Maar later weer niet! Starten (50) contactslot gaat tot stekkerblok onder bij stuurkolom goed. Maar wat gebeurt er daarna?? Heeft iemand misschien een schema voor mij van het hele startgebeuren???? Of gaan de zekeringkasten misschien kapot?? Morgen gaan we weer verder zoeken, maar een heel raar probleem. Als iemand een schema heeft dan mail me maar ff. Alvast bedankt. P.s. zit er toevallig een opvoerpomp in de tank???

Roy10511

Geplaatst door Roy10511 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Grand Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

khouna9 (0), 19 jaar geleden

hallo roy
deze motor is ook computer gestuurd, dus die moet signaal krijgen van bdp sensor op de vliegwiel,sensor is gemonteerd op de bak , en signaal van de skim module als je een grijze sleutel hebt,en je hebt waarschijnlijk een grijze sleutel met ship code. als tedens het starten gele lamp gaat knipperen.dan komt geen signaal van de sleutel,als dat zo is ,dan meestal kachel paneel op midden console los schroeven twee stekkers aan de achterkant losnemen. de motor zou dan aan moeten slaan.

Roy10511 (0) PRO, 19 jaar geleden

Ahmed harstikke bedankt voor je tip! Scheelt erg veel zoekwerk.
Vanmorgen direct losgehaald en stekker eraf en hij liep weer. Kachelpaneel uit elkaar gehaald, maar zag direct aan de stekker dat er iets niet pluis was, namelijk bij een pen licht gesmolten (warm geweest) De soldeerverbinding op de printplaat zat los. Opnieuw aangesoldeerd en perfect weer! Weet jij misschien hoe dit komt dat deze daar warm wordt?? Heeft dit paneel trouwens wat met de startblokkering te maken en hoezo?? Deze auto heeft inderdaad een grijze sleutel. Lamp knipperde ook zoals jij zei. Maar op een gegeven moment knipperde ook nog de voorgloeilamp!
Maar goed hij loopt weer, als hij nu weer problemen krijgt dan maar een nieuw kachelpaneel monteren! Ja en wie zoekt hier nu het probleem van niet starten van een auto! Hartstikke bedankt!

khouna9 (0), 19 jaar geleden

hallo roy
goed te horen dat het allemaal gelukt is,dat is een bekend probleem van chrysler. fabrieks fout zo ik zeggen, stroom van een te dikke kabel die overgaat op een heel dun pinnetje naar de printplaat toe, dat zorgt ervoor dat pinnetje bloedheet wordt en gaat smelten.en door de hoge weerstand wordt de computer in de war gemaakt.
reparatie advies;
de kabel doorknippen en rechtstreeks op de printplaat solderen, probleem opgelost,en als lampje van gloeirelais blijft knipperen, dan even bij de dealer laten reseten, want er zitten nu natuurlijk foutcodes in.
zo een kachel paneel kost ongeveer 350 euro en is niet nodig.
veel succes.

Michielrc7825 (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi roy,
is een bekend probleem, moet je inderdaad even weten.
heb het zelf ook al eens gehad, met de tweeling auto van jouw probleemauto :http://www.problemcar.nl/index.php?topic....
groeten michiel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.