Als de motor warm is vaak zeer zwarte rook en ratelend geluid.Turbo is reeds vervangen. Ik denk dat het te maken heeft met de met vacuum bediende klep. Hoe wordt deze gestuurd. heb ik het bij het rechte eind?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Peter,
Het ligt of aan de klep ( deze gooit turbodruk terug naar het spruitstuk zodra je schakelt ) ( soort dumpvalve ) deze word aangestuurd door een regelaar helemaal rechts in de motorruimte, rechts van de zekeringen/relais.
Of aan je intercooler, zwarte rook duidt op verkeerde mengverhouding.
Ik vermoed dat deze lek is, of dat er een slang kapot is.
Je luchtmeter detecteert een bepaalde hoeveelheid lucht, de computer berekend nu hoeveel diesel hierbij kan.
Indien je intercooler lek is, gaat een grote hoeveelheid lucht ( onder druk ) verloren, en word er veel te veel diesel toegevoegd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar