Chrysler chrysler grand voyager: LPG-schok-probleem op 1600t/min

Bouwjaar: 1998

Na 1 jaar op benzine gereden te hebben heb ik een moderne LPG-installatie laten plaatsen van het merk BRC met een multi-point-inspuitingsysteem. Ik heb er nu een 100000km mee gereden op LPG en ben heel tevreden op één puntje na, nl. als de wagen op LPG rijdt (op benzine heeft hij dat niet) en ik vertrek dan verslikt de motor zich rond 1600 t/min. Op autostrade is dit geen probleem omdat hij dan hoger in toeren draait, maar in stadsverkeer moet ik er altijd rekening mee houden. Echt vervelend wordt het als je snel wil optrekken (bij oversteken of voorbijsteken), want hoe dieper het gaspedaal ingeduwt, hoe groter de schok. Ik heb dit probleem na installatie onmiddellijk gemeld bij mijn LPG-installateur. Die heeft er een andere computer ingestoken, maar het probleem blijft. Ik heb het ook vermeld tijdens een onderhoudsbeurt aan mijn Chrysler-dealer. Die heeft de lambda-sonde vervangen, maar het probleem blijft. Ik heb er al mee leren leven, maar indien er iemand een oplossing weet, graag! Dan rijdt hij echt perfect!

jem

Geplaatst door jem (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Grand Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Scot (0), 19 jaar geleden

Beste; ik heb een gelijkaardig probleem rond de 2500t/min. Ik heb ook een BRC multi point inspuitsysteem. Bij mij is het echter zo, als ik zacht de gaspedaal indruk, dan gaat hij rond de 2500 toeren beginnen twijfelen, en begint 'm lichtjes te schokken. Als ik dan doordruk dan gaat hij erover. Als ik bijvoorbeeld, op 1500 toeren direct doordruk dan heeft het ook niet.

Heeft jou wagen ook een automatische versnellingsbak? Heb geen idee of dit er mee te maken heeft? Mijn garagist heeft ook al gedacht aan de lambda sonde, nog niet vervangen.

Mijn wagen is een 2.4i automaat en verbruikt wel 20 liter op gas en maar 16l op benzine, lijkt dit verschil normaal? Is 20% verschil, wat me nogal veel lijkt.

jem (0), 19 jaar geleden

Geachte, het probleem dat jij beschrijft komt helemaal overeen met hetgeen ik heb op 1600t/min. Het is ook een 2.4i, maar geen automaat. Ik verbruikte vroeger op naft 11,5l/100km, nu verbruik ik 12.1l/100km LPG en 1.5l/100km naft. Hij verbruikt nog een beetje naft bij het starten als de motor koud is, of als ik mijn gastank helemaal leeggereden heb. Dus tesamen 13.6l/100km.

jem (0), 19 jaar geleden

Hallo Pieter,

nog iets waaraan ik denk is het volgende; je kan ook contact opnemen met de BRC-invoerder zelf in Tienen (B). Ik heb dat toen gedaan maar ben er niet geraakt, gezien het feit dat het een klein probleempje is en ik er geen dag voor wou voor uittrekken. De gegevens zijn DRIVE SYSTEMS NV, Leeuwerikweg 8 in 3300 Tienen tel: 003216815623 of vanuit België : 016815623.

Scot (0), 19 jaar geleden

Ok, veel dank!! Ons probleem is exact hetzelfde hoor, heb vandaag nog is het 'geluk' gehad in de file te staan en is bij mij ook op 1600t/min. Ivm met mijn verbruik heb ik een LPG installateur gecontacteerd, Van Coillie, en die vond dat ik zelfs te veel op bezine verbuik en dat er daar eerst iets moet aan gedaan worden.

Bedankt allesinds voor dit adres en de telefoonnummer. Ik ga er is werk van maken, heb die wagen nog maar 2 maand maar twijfel enorm om hem terug te verkopen vanwege het hoge verbuik. Dat hij wat meer verbuikt dan een handgeschakelde OK, maar teez is echt wel der over. Of moest ge dan nog zeggen dat ik plankgas rondrijdt, wat zeker niet het geval is dan is dat ook nog berijpelijk...

Als ik meer weet dan houdt ik u zeker op de hoogte.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.