120 km p/u op snelweg. Check engine lampje brand. Motor kookte, maar temperatuurmetertje gaf dit niet aan. Ventilator sloeg niet automatisch aan. Vervolgens laten doormeten bij een garage, maar niets raars gevonden. Gewoon doorrijden, was het advies van de garage. Twee weken later, weer hetzelfde probleem. Vervolgens moest er een nieuwe sensor in voor gaskleppenhuis. Probleem nog niet verholpen. Vervolgens een nieuwe thermostaat er in. Temperatuur meter blijft daarnaast op half staan ondanks hoge temperatuur. De ventilator sloeg nog steeds niet automatisch aan bij stilstand van de auto. Vervolgens heeft een kennis een draadje aan de accu verbonden met de ventilator. Dan draait hij dus constant. Maar omdat dit niet goed is voor de ventilator, moet ik de draad middels een stekkertje uit elkaar schuiven, en weer in elkaar schuiven, wanneer ik in stilstaand verkeer dreig te komen, of wanneer de motor te heet dreigt te worden. Inmiddels is het nu zo, dat de ventilator draait wanneer ik de knop van de ruit/stoel verwarming op stand 1 zet. Zet ik de knop in een andere stand, dan valt de ventilator weer stil.
Verschillende problemen, verschillende meningen, ik kom er niet uit en het probleem is niet verholpen. Wie heeft raad?
Vriendelijke groeten,
Mark
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is niet gewoon je sensor stuk ? of het relais van je ventilator ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Neon of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar