auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chrysler Neon: knak/bonk tijdens het optrekken

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 2000 Automaat

Sinds kort enkele keren gehad. Niet altijd, maar wat zal het zijn, 1 of 2 keer per week.
Af en toe tijdens het optrekken komt een soort knak/bonk geluid onder mijn motorkap of banden vandaan.
Het voelt net alsof de auto over een wat groter kuil of over een stuk opstakel rijdt als dit gebeurt. En het rare is dat de auto net eventjes inhoudt met optrekken.
Dat inhouden is niet motorisch (cilinders/verbranding) maar een soort obstructie.
Automatische transmissie functioneert perfect.
Sturen in de bochten is perfect zonder enig geluid!

Wat zou het kunnen zijn?

Ik hoorde verhalen over motorsteun of overbrenging transmissie naar de wielen.

Het is echt een bonk en tijdens die bonk houdt de auto even in. Het lijkt alsof even (max 1 seconde) geen overbrenging van de motor naar de wielen is.

Geluid is duidelijk geen knal maar meer een bonk.

Wie o wie kent dit probleem

Geplaatst door

blok5 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Draagarm rubbers waarschijnlijk uitgescheurt.

Dan liggen de draagarmen op het subframe in plaats van dat ze in rubbers hangen en dan hoor je die armen bonken en met optrekken zullen deze dus ook bewegen.

Je kan het zelf ook zien als je voor het wiel op je knieen zit en dan zie je rechts van het wiel een arm lopen naar een rubber dat rubber is je draagarm rubber en dan hoortje arm ongeveer in het midden te hangen ipv op het ijzer te liggen.

Greetz br0ns

br0ns 0
badge

15 jaar

[quote=br0ns]Draagarm rubbers waarschijnlijk uitgescheurt.

Dan liggen de draagarmen op het subframe in plaats van dat ze in rubbers hangen en dan hoor je die armen bonken en met optrekken zullen deze dus ook bewegen.

Je kan het zelf ook zien als je voor het wiel op je knieen zit en dan zie je rechts van het wiel een arm lopen naar een rubber dat rubber is je draagarm rubber en dan hoortje arm ongeveer in het midden te hangen ipv op het ijzer te liggen.

Greetz br0ns[/quote]
brOns,

Ik heb afgelopen vrijdag even onde de auto gedoken. Nergens en dan ook nergens een beschadigd rubbertje. Alleen zag ik dat bij de linker veer een draadje kapot is gegaan. Ik weet niet waarvoor dat draadje dient. Het zit vast met een schroef/boutje aan de omhulsel van de veer (zie foto van rechter kant). Waarvoor dient dat ding en wat hoeveel kost dat ding?
[img]http://img519.imageshack.us/img519/8595/...[/img]
Toch denk ik dat die auto een keertje "backfire" gehad heeft, daarom gaat die over 2-3 weken naar de dealer voor de nieuwe bougies en kabels. En dat het niet aan de onderstel/rubbers ligt. Daarom trek ik nu niet zo hard op :)

Verder heb ik een vraag want ik irriteer me mateloos daaraan. Ik heb over dat probleem veel op verschillende sites gelezen. Als ik met die Neon over kleine oneffenheden rijd en ook zachtjes rem (tijdens het zacht rijden) dan hoor ik lichtjes gekraak achterin. Ik heb vrijdag de rubbers van de stabilisatorstang met smeerolie gespoten, daarna was er niets te horen en vandaag hoorde ik het weer (heel klein beetje), wel minder dan eerst. Wat moet ik doen? Ik heb gehoord dat er van die speciale bussen (Polyurethaan) zijn die niet uidrogen. Maar ik zie dat veel mensen die nieuwe rubbers plaatsen toch na enkele maanden weer last van dat gekreuk hebben.

Dus mijn vragen zijn:

- Waar dient dat kabeltje voor?
- Wat kan ik het beste doen met die rubbers (heb gehoord, dat het niet kwaad kan)?

blok5 0

15 jaar

Dat draadje dient voor massa van de veerpoot en remdelen.

Over dat kraakje heb ik nog nooit wat gehoort achter. Als het de stabilisatorrubers zijn die kraken kan het geen kwaad.

Groetjes br0ns

br0ns 0
badge

15 jaar

br0ns

Dat k*t bonk heb ik gisteren weer gehoord!!!
Heb toch gevoel dat als ik iets harder optrek dat die bonk echt niet uit de motor komt, ben ik bijna zeker van. Het komt heel zeldzaam voor tijdens het optrekken, maar niet tijdens het terugschakkelen van de automatische bak. Dat is het rare.
Verder klinkt dat bonk net alsof compressor van airco aanslaat maar dan 10x keer harder en outo houdt net even in.

Wat kan het zijn?

blok5 0

15 jaar

Weet je wat me opvalt, die Peter (Mercury) reageert niet meer. Gaat het goed met hem? Of is hij naar de Koreanen of Jappanners overgestapt? :)

Heb net op de Amerikaanse forums gelezen en hoogst waarschijnlijk is het een motorsteun/beugel/schroef. Kan ik dat zelf testen?
Anders kijken ze maar aanstaande vrijdag in A'dam Z-O ernaar.

Want ze noemde paar keer bij Dodge forums U Joint maar dat hebben toch geen personenwagen en alleen maar 4WD?

Het komt alleen als ik hard optrek en het gebeurt echt niet bij elk keer hard optrekken,

blok5 0

15 jaar

we zijn blij dat je veel vertrouwen hebt in Peter (Mercury). Dat hebben wij namelijk ook en hebben hem een nieuwe job gegeven. Hij is ook moderator dus druk met gummen en misschien kent hij dit probleem helemaal niet.

Gr Problemcar team Incl Peter

Highway 745
badge

15 jaar

Beste autofanaten,

Vandaag van de dealer gehoord dat 2 motorsteunen niet meer goed zijn.
Het wordt nog deze week gerepareerd.

Heel erg bedankt (zoals altijd) voor jullie inzet!!!

blok5 0

15 jaar

kraakjes/bonken achterin is vaak gummi/lager bovenop schokbreker
even los maken en 2 a 3 mm dikke ring ertussen leggen >
heb je er geen last meer van
Wil je het helemaal goed doen monteer dan gewoon 2 nieuwe

Frank3137 0
badge

15 jaar

Frank,

Wat die bonk betreft, dat is opgelost. Er zijn 2 nieuwe motorsteunen ingekomen en nieuwe bougiekabels + bougies. Het kon best wel zijn dat de verbranding niet goed was en dat het af en toe een knal ontstond, maar het kan ook dat het bonk was van de motorsteunen. Nu is het opgelost.

Wat dat irritante rubbergeknak betreft: ik hoor dat alleen tijdens het zacht rijden en echt over kleine oneffenheden. Ik heb al gekeken of de stabilisatorstang rubbers speling hebben, maar nee. Achter draagarm rubbers, die zien en oud uit maar zijn nog niet versleten. Als ik die beide rubbers met olie smeer dan is het probleem voor eventjes opgelost. Het ligt waarschijnlijk niet aan die rubbere veerringen.
Volgend maand gaan er nieuwe rubbers/polyurethaan bussen aan de achterkant in. Hopelijk is dat dan opgelost.
Ik kom wel over een maandje op dit topic terug.

blok5 0

15 jaar

Al een maand zitten er nieuwe polyurethaan bussen in (stabilisator etc etc) en het zit en rijdt perfect!

blok5 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Neon of stel zelf een nieuwe vraag.