close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Voyager: auto valt uit na gebruik van LPG

Bouwjaar: 2004, Brandstof: LPG, Motorcode: 3.3

Beste Helper,

Mijn auto valt sinds 3 dagen steeds uit als ik rijd op lpg. Ik heb zat tank in maar toch blijft de auto uitvallen. Ook bij het stoppen voor een kruispunt bijvoorbeeld hapert de auto steeds en uiteindelijk valt die uit.

Nu ben ik naar een garage geweest en deze vertelt dat mijn lpg pomp stuk is, waarvoor die xxx euro vraagt. Mijn gevoel vertrouwt dit niet.

Iemand enig idee ?

Geplaatst door

Chrysler2004 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarom zegt jou gevoel dat dit niet zo is, zijn daar aanwijzingen voor.

kaleido 1 6880
badge vip badge

12 jaar

Als de pomp het niet doet is er bijna niet mee te rijden .Of er in de tank een pomp zit is uitwendig te zien . Er zit een demontabele plaat op de tank . Uitwendig zit er bij de afdekkap een ronde spoel in een afscherming die als omvormer dienst doet . Die omvormer kan defect zijn en is/was vervangbaar maar de pomp is dat niet. Deze Moet compleet met tank vervangen worden. Zorg dat je zeker weet dat de omvormer niet de oorzaak is. Succes.
/

Punt 50
badge

12 jaar

pomp is een zwak geheel in het systeem, is best mogelijk hoor, vraag anders een second opini aan bij een andere garage

jan5047 0
badge

12 jaar

Als het inderdaad de pomp is, om wat voor pomp gaat het en wat is de prijs hiervan?

Chrysler2004 0

12 jaar

Welk merk installatie heb je en is het een LPG-G3 of een LPI systeem?

Chrysler wordt meestal een Necam/Koltec systeem ingebouwd.

thei11316 0

12 jaar

Het is een lpg-g3 installatie, waar kan ik het merk aflezen?

Chrysler2004 0

12 jaar

Merk staat op een sticker onder de motorkap

Hans4040 1285
badge vip badge

12 jaar

Bij een G3 heb je geen gaspomp,maar een verdamper en gezien de klacht die je hebt denk ik dat de membramen van de verdamper slecht zijn,als je de dikke slang die van de verdamper naar het gasfilter of direct naar het gasverdeelhuis losmaakt,dan zul je er een zwarte troep tegen komen,dat zijn kleine deeltjes rubber van de mebramen die broos zijn.
Vanaf het gasverdeelhuis zullen in jou geval(6cilinder) ook 6 slangen weggaan.
Een nieuwe verdamper kost ongeveer 300 euro excl montage en de gasdruk inregelen,reken totaal op 400 euro,maar ga dan wel naar een LPG specialist,die niets anders doen dan werken met LPG installaties.

thei11316 0

12 jaar

Als het lpi van vialle is dan heb je geen verdamper,pomp brengt de boel op druk en de injectoren gaan op/dicht,meer niet.
Als het necam koltec is zit er nog een verdeelhuis op,deze kan vervuild raken en daardoor problemen geven

primera p11 0

12 jaar

Ahmed ; hoe is het met de chrysler af gelopen. Niets meer van gehoord . Groeten.

Punt 50
badge

12 jaar

hallo mensen ,
wij hebben een chrysler stratus 2,0 16 v lpg g3
nu hebben wij sinds gisteren een probleem na een warme motor vallen de toeren uit en is de auto niet meer te starten op gas of benzine bij een koude motor is dit geen probleem , nu heb ik gisteren de gasklok even gevoelt maar deze is erg warm , naar ervaring weet ik dat dit 3 dingen kan betekenen maar vraag me af of meer mensen dit probleem hebben , het kan te wijnig aan coelant zijn of de onsteking die slecht en warm word , maar ook hoor ik regelmaitig dat de krukass sensor slecht word maar dit is vaak na vervuilt rijden weet iemand een oplossing uit ervaring ?

groet chris

Chris je kunt beter een nieuw onderwep starten aangezien jij een ander probleem hebt.
1e je gasverdamper(gasklok zoals jij hem noemt hoort warm te zijn anders werkt hij niet goed.
2e het probleem wat jij hebt ligt aan de krukas/nokkenas sensor

thei11316 0

12 jaar

na enkelen dagen sukkelen aan onze stratus 2.0 16v op g3 hebben wij het opgelost na contact met de dealer hebben wij de krukassensor bobine en kabels vervangen maar helaas dit werkte niet na vandaag wederom de anwb er bij gehad te hebben is het probleem op gelost deze man had er vroeger ook een en vertelde de volgende kwaal die ook klopte een zwak punt in het g3 systeem ongeacht welk type motor is de opvoer(brandstof) pomp in de tank als de auto te wijnig toeren maakt valt hij soms even terug op benzine maar de pomp is soms aan het weigeren een aantal klappen onder aan de tank lost dit voorlopig even op maar vervangen van de brandstof pomp is een aanrader dus check vooral of de auto wel zijn brandstof krijgt

Wij hebben in 3 dagen vervangen de volgende onderdelen :
krukassensor (boven de oliefilter 1 boutje 1 stekker )
bobine
bougie kabels
nu blijkt het wat simpels te zijn maar goed beter nu vervangen dan te laat

wel iedereen met de raad bedankt

groet chris

@thei11316;
Als je iemand adviseerd een nieuw topic te starten, waarom ga je dan op de vraag in?
In zo`n geval kan je beter rapporteren, zodat wij het topic in juiste banen kunnen leiden...

@chris&margreeet;
thei heeft wel gelijk in deze; nooit een nieuw probleem in een bestaand topic plaatsen, dit werkt verwarrend.

Moderator Problemcar.

Hans4040 1285
badge vip badge

12 jaar

[quote=Hans4040]@thei11316;
Als je iemand adviseerd een nieuw topic te starten, waarom ga je dan op de vraag in?
In zo`n geval kan je beter rapporteren, zodat wij het topic in juiste banen kunnen leiden...

@chris&margreeet;
thei heeft wel gelijk in deze; nooit een nieuw probleem in een bestaand topic plaatsen, dit werkt verwarrend.

Moderator Problemcar.[/quote]
Omdat ik probeer mensen niet in de kou te laten staan Hans

thei11316 0

12 jaar

Dat is een nobel streven...maar als Chris wel een nieuw topic start lopen er 2 door elkaar.
Beetje verwarrend.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.