Chrysler Voyager: Motorcode lampje blijft branden na vervangen van 2 sensoren

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.3 aut

Ik rij al maanden met het motorsensor lampje aan.
Volgens een garage bedrijf ging het om 1 sensor op het uitlaatspruitstuk, in bank 1.
Hielp niet : Sensor 2 in Bank 1 of 2 ook vervangen, helpt nog niets.
In het begin ging bleef het lampje soms uit en later weer aan.
Kan dit een slecht contact zijn van een van de stekkerverbindingen, of kan het ook iets met de Katalisator te maken hebben, of is er nog iets mogelijk?
Wie heeft de gouden tip?

Rob Trouwborst Voorburg

trouw

Geplaatst door trouw (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (1385) PRO, 12 jaar geleden

Uit laten lezen op eventuele foutcodes , 4 gas meting uitvoeren dan weet je eventueel wat meer .
Meten is weten , gissen is missen (hoge rekeningen).

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Weet je toevallig de nummers van de foutcodes? Het klinkt als iets met de lambdasondes, maar dat hoeven de sondes zelf nog niet te zijn.
Misschien eens een ander proberen die er iets meer verstand van heeft?

kaleido 1 (1385) PRO, 12 jaar geleden

Je bedoeld een ander garage bedrijf?

bartf (0), 12 jaar geleden

Als je beide O2 sensors hebt vervangen en nog steeds een foutcode op de sensor krijgt, heb je toch dikke kans dat het aan de katalysator ligt. Zoals ook eerder hierboven aangegeven, foutcodes uitlezen en je weet meer. Als je P0420 krijgt en je hebt een nieuwe sensor (die tijdens het monteren niet teveel met vette smerige handen is aangeraakt) dan is de kans dat je kat niet goed meer is redelijk groot.

br0ns (0) PRO, 12 jaar geleden

Katalysator is niet stuk!!!

Er zit een verkeerde sensor in het spruitstuk! Er is een schrijven over bij de dealer. Bij dit bouwjaar zijn er namelijk 2 sensoren beschikbaar maar dat kan een magazijn man niet terug vinden in het onderdelen programma.

Greetz br0ns

bartf (0), 12 jaar geleden

Geldt dat toevallig ook voor 2002? Na een heel gedoe met foutcodes, vervangen van onderdelen waaronder upstream O2, dynamo en gasklephuis met stappenmotor eindelijk een goed draaiende motor. Gaat nu bij mij ook de MIL branden met P0420. Katalysator stuk of ook een verkeerde sensor?

Ik heb wel agv de eerdere storingen een tijd met een slecht stationair draaiende motor en een te arm mengsel gereden. Ben dus bang dat ik het antwoord al weet en dat het bij mij wel de katalysator is. Later deze week de waardes van de O2 sensors maar even bekijken

br0ns (0) PRO, 12 jaar geleden

Er is geen schrijven over bij de 2002 alleen bij de 2004. Al de verkeerde 02 sensor is gemonteerd dan kan dat wel.

bartf (0), 12 jaar geleden

Ok, dan ben ik bang dat ik gewoon de klos ben met een nieuwe katalysator.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.