close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Voyager: Beslagen ramen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5TD

In mijn voyager heb ik af en toe last van het beslaan van alle ramen. Het probleem treedt op tijdens het rijden en na een minuut of 5 is het weer weg. Even later kan het dan weer optreden.
Laatst leak-stop toegevoegd aan het koelsysteem + nog ongeveer 1 liter koelmiddel. Niveau koelmiddel lijkt niet te zakken.

Het ruikt in de auto niet naar koelvloeistof en ook is de condensafvoer van Airco of de waterafvoer van de ventilatie niet verstopt. De airco-afvoer (kort rubber slangetje op het schutbord aan passagierszijde?) heb ik van buiten af doorgeblazen en is volgens mij open. Kan er niks doorheen steken omdat er een nogal scherpe haakse hoek in het slangetje zit. Als ik achter het handschoenenkastje kijk naar de warmtewisselaar is ook deze ruimte droog.

De condensor van de Airco aan de voorzijde van de auto lekt wel enigszins evenals de koppelingen op de airco-pomp (beide geinspecteerd met fluor) waardoor de airco in ongeveer 1-2 jaar de helft van zijn koelmiddel verliest.

Iemand enig idee waar ik moet zoeken?

Geplaatst door

allebei (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kacheladiateur...

punthoofd 0
badge

16 jaar

Vragen naar de bekende weg!
Het probleem ligt toch al voor op je hoofd gedrukt.

Jouw airco werkt niet optimaal omdat je een lek hebt.
Sorry dat ik het moet zeggen, maar mensen zoals jij zouden ze een flinke boete moeten geven om maar door te blijven rijden met een lekkende condensor. Je bent verplicht als houder om een lekkende airco te laten repareren, jij blaast per jaar 455 gram koudemiddel de lucht in.
Dus laat je telkens de airco bij vullen, en kost geen geld.

TheoStek 0
badge

16 jaar

idd THeo, eigenlijk zouden bedrijven airco's gewoon niet meer bij moeten vullen als er een lek geconstateerd is, het is of repareren, of de aircopomp buiten werking stellen door middel van een andere v-snaar route. Het is van de zotte dat bedrijven in airco's maar ook bijv stiba sloperijen moeten investeren in dure opvang apparatuur voor "oud"koude middel en dat iedere particulier jaarlijks gewoon zijn airco kan laten bijvullen en de zooi zo het milieu weer inpompt!!!

Mercury 0
badge

16 jaar

Airco was gevuld door bonafide bedrijf, bleek echter dat na 2 jaar het koelmiddelniveau weer was gedaald waardoor deze niet effectief meer werkte. Vervanging condensor was meen ik 600E, dus heb afgezien van reparatie en airco-functie uitgeschakeld.

Vochtprobleem blijft bij vochtig weer

allebei 0

10 jaar

Auto verkocht

allebei 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.