Bij een voyager zitten de bougies van de 2e en 3e cilinder vast.
Olie bij een hete motor erbij heeft niet geholpen, omdat de wagen ook koelwater verbruikt gaat de kop er vandaag af.
Heeft er iemand tips om de bougies er netjes uit te krijgen zonder dat het draad wordt beschadigt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jan ,als de kop er toch af moet ga dan van binnenuit de klus klaren! Tik de isolatorneus stuk en maak de schroefdraadbus warm met de brander. Nu weer af laten koelen en eventueel wat smering toevoegen . De bus zal nu wat gekrompen zijn en los gaan . Ga niet in hete toestand wringen dan weet je zeker dat de schroefdraad is verdwenen. Succes.
Hoop hem er met een uurtje af te hebben, dus dan gaan we dat proberen.
Inmiddels de kop eraf, omdat ik bang was met de brander dat de kop enigzins iets zou gaan trekken, heb ik nadat ik de isolator heb kapot getikt er een oude gloeiplug in gezet en die een paar minuten laten gloeien.
Na veel gekraak bij het losdraaien is hij er uit, meteen de nieuwe er met kopervet in gezet.
Het draad is gelukkig voor 90% goed gebleven.
bedankt
voor de draad op te halen en te reinigen heb je toch een snijtap voor, bestaat uit een stuk voor kleine en grote bougiegaten
14 jaar
Leuk dit te lezen ,dit leek mij beter dan afbreken en dan het stukje schroefdraad eruit peuteren. Voor helicoil M14 * 1,25 hadden wij een tap waarvan het eerste de originele schroefdraad had. Ideaal om zo'n schroefdraad op te knappen. Groetjes
Het is enkel de laatste 1-2 mm wat er niet super meer uit zag, maar heb de bougie er een paar maal in en uit gedraait, nu kan ik hem er met de hand helemaal in draaien.
Fijn dat het weer goed is, kan hij vandaag weer in elkaar.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar