Chrysler Voyager: BRANDSTOF POMP IN DE TANK

Bouwjaar: 1992

IK DENK DAT IK HET PROBELEEM GEVONDEN HEB.de brandstof pomp ik heb de tank gedemonteerd en de pomp er uit gehaald de druk die het gaf was tussen de4 en5 bar. hoeveel moet de druk zijn? en moet het konstand zijn?
wat kost een pomp?en zijn er ook pompen die van een ander tiepe
passen? groete leo en alvast bedankt!!!

leo6507

Geplaatst door leo6507 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

theo11333 (0), 19 jaar geleden

wat is je probleem?

leo6507 (0), 19 jaar geleden

hoi Theo ,het probleem is begonen met in houden bij nee snelhijd van 100kmpu, daar na kon ik niet harder als 80kmbij max2000trm begon de auto te knallen en te bokken.ondertussen ales wat vacum betreft heb ik los gehad en vervange.toen bougies vevagen maar makte geen verschil uit.toe de brandstof druk gemeten.dus denk ik dat dat het probleem is. Leo.

theo11333 (0), 19 jaar geleden

voor zover ik weet heeft dat knallen niks met de pomp te maken .als je benzinedruk te laag is loopt hij niet krijgt hij te weinig benzine knalt hij niet .welke motor ligd erin ? de 4 cilinder 2500 ?? kompressie meten

leo6507 (0), 19 jaar geleden

het is een 3.3i6cilinder

PeterV (0), 19 jaar geleden

Hallo Leo

inspuitdruk van een 1987 tot 1993 V6 3.3 i is 3.3 bar weet niet niet of dit afwijkt van een 94 model


bougies

leo6507 (0), 19 jaar geleden

hoi peter:ik heb al van alles geprobeerd.waar onder nieuwe bougies. ik heb dus nu ook de pomp vernieuwd maar geen verschil.ik woon op texel en ja een beetje garage die de auto op een computer kan aan sluiten is er niet ,allemaal hebben ze zoo n kast maar niet de stekker!dus ik ben bang dat ik opzoek moetweet jij mischien iets waar dat kan.volgens mij kan het nog de bobiene of de computer zijn die de inspuiting regeld,maar hoe weet ik dat zeker,voor ik nog meer ged uit geef voor niks
alvast bedankt leo

theo11333 (0), 19 jaar geleden

is altijd moeilijk om een inschatting te maken op afstand maar dat knallen kan door veel euvels veroorzaakt worden ;op het verkeerde moment een vonk ,vonk op de verkeerde plaats ,koppakking doorgeslagen tussen 2 cilinders ,verkeerde bougie ,ik zou toch even de compressie meten dan kun je al een paar dingen uitsluiten ,kijk ook eens op je uitlaat niet dicht zit ,ik neem aan dat de bougiekabels op de goede plaats zitten

leo6507 (0), 19 jaar geleden

ik heb compressie gemeeten,nagenoeg gelijk`±12bar bougie zijn NGK. oke op welke volgorde,,,ik sta vor de auto bobiene zit liks 456
123

PeterV (0), 19 jaar geleden

Net wat Theo zegt moeilijkk om zo te zeggen Maar de KLeppen rammelen niet ?? als de compensators niet goed hun werk doen zou het daar nog weg kunnen komen mischien ivm met niet goed sluiten/ openen van de kleppen Ploffen en knallen heb ik wel last van gehad maar dat was op LPG kwestie van afstelling met Benzine nooit last van gehad van ploffen
op de vraag of ik een goede garage weet diehet goede stekkertje heeft kan ik je helaas geen antwoord geven en dichts bijzijnde Dealer is Alkmaar denk ik er bestaat wel een lijst met codes die codes kan jezelf opvragen door jet contact aan uit aan uit aan te zetten binnen 5sec dan gaat als het goed is je check engine verschillende malen knipperen en geeft zo de code maar die kan je hier vinden die lijst
http://www.allpar.com/fix/80s-codes.html
succes mischien hebt je hier wat aan

PeterV (0), 19 jaar geleden

vanaf links distributiezijde
grilzijde 2 4 6 en aan schutbordzijde 1 3 5

leo6507 (0), 19 jaar geleden

hoi peter ik wil je eerst bedanken voor het adres dat je me gaf.
oke nog een paar vragen??????wat is een MAP sensor en waar vind ik die? en waar zit de co2 sensor?ik vind het tegek om op deze manier geholpen te worden... groete Leo

PeterV (0), 19 jaar geleden

kijk even in je msn mailbox hoor wel vanje

PeterV (0), 19 jaar geleden

MAP sensor volgens OMS
deze sensor meet de druk in het inlaat spruitstuk en geeft dit weer in een bepaalde signaalspanning. het vacuum is afhankelijk van de stand van de gasklep en dus een maat voor de aangezogen hoeveelheid lucht.
de sensor kan alleen werken als een voedingsspanning ( plus / min ) aanwezig is ;deze bedraagt meestal 5volt
De signaal spanning wordt bij een veranderde druk traploos of in de vorm van een frequentie(Ford) afgegeven. Hoe lager de druk des te lager de spanning / frequentie

om te zien of er storing in je map sensor zit draai binnen 5 sec je contact aan uit aan uit aan check engine gaat dan code 13 geven dus 1 maal knipperen dan 3 maal bij te hoog /laag signaal sensor geeft deze code 14 als er verder geen storingen zijn sluit het af met 55 einde defect codes

de co2 sensor ? bedoel je toch niet de lambda sonde mee ?

leo6507 (0), 19 jaar geleden

hoi Peter ik heb je toegevoegd maar nog niks ondvangen ,,ik ben wel veder op zoek geweest bij een garage lang deauto laten doormeten ALLES blijkt goed te zijn..nu zegen ze dat het de kateliezator is of dat de uitlaat dicht zit????ik haal het spul er onderuit en dan lees je het wel groete leo

leo6507 (0), 19 jaar geleden

hiep hiep hoeraaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hoi peter hij doet het weer.ik ben zo blij als een kind met een loly
ik heb alles los gehaald wat ik zagen waar draatjes aan zaten.
het was een sensor die het toeren tal ende inspuiting regeldof wel de krukastijming doet
er zat een beetje stof met roest op,dat door het draaien een beetje bewoog en zo alles in de war schopte .de storing was zo klien dat het niet door de computer wert hekend ik be blij dat ik het gevonden heb ,en toch nog bedankt voor je meedenken.

PeterV (0), 19 jaar geleden

HOERA gefeliciteerd man waar heb je die sensor precies gevonden ??? mijn toerenteller maakt namelijk soms rare sprongen mischien ook wel iets van vuil of slecht kontaktje ???????? ben al eens opervlakkig aan het kijken geweest maar kon hem niet zo snel vinden

leo6507 (0), 19 jaar geleden

hoi peter er zitten er 2 die dat probleem kunnen veroorzaken
de geene waar ik het probleem mee heb opgelost zit aan de kant van het luchtfilter je moet onder de auto en dan zit de zensor op het vliegiel huis .er gaat een kabelbom naar toe die zig splits 1naar je stuur huis en naar de zensor. de zensor zit met een M6 boutje vast.even de zensor voorzichtig om hoog halenen schoon maken ,klaar!! let op met inzettendat dezensor niet op te diep zit ,dan loop het vast en ook niet te hoog wand dan is het gevoelig genoeg

PeterV (0), 19 jaar geleden

Geweldig Leo bedankt ga dr morgen gelijk eens even naar kijken je hoort van mij

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.