Sinds geruime tijd brandt het check engine lampje, code P0420.
Wijst o.a. op slecht funktionerende katalysator, dus deze vervangen en code gereset. Helaas zonder resultaat, na 20km brandde het lampje opnieuw, met dezelfde code.
Bij de oude kat wilde het nog wel eens lukken dat het lampje weer uitging na een autobaanrit, waarbij de boel goed warm werd. Natuurlijk is daar bij de nieuwe kat geen sprake van.
Het lampje brandt en blijft branden.
Iemand enig idee?
Geplaatst door Voyagerfan (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
16 Reacties
maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden
was het een originele kat? of een immitatie? die willen nog wel eens slecht hun werk doen.
Verder even de signalen van de voorste en achterste lambdasonde (laten) controleren. Komt de storing er ook in bij een flinke rit op benzine??
Voyagerfan (0), 13 jaar geleden
het is een originele kat
de achterste sonde staat mee te regelen
krijg de storing er niet uit, dus kan niet zien of hij er ook inkomt na een lange benzinerit; rij trouwens ook praktisch uitsluitend op LPG
maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden
dus je bedoeld dat de achterste sonde op de signaal staat te pendelen tussen 0.1 en 0.9V?
werkt de luchtmassameter wel goed? bedrading van sonde's ook gecontroleerd?
Voyagerfan (0), 13 jaar geleden
ja, op en rond 0,5 toen ik de kat bij een LPG-inbouwspecialist liet kontroleren, onlangs
maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden
even duidelijk zijn! staat hij nou te pendelen tussen 0,1-0,9V of staat hij op 0,5 en een KLEIN BEETJE erboven/beneden???
Voyagerfan (0), 13 jaar geleden
het laatste!
maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden
oke,als je voorste lambdasonde wel goed regelt,zou ik je luchtmassameter eens comtroleren. Ervan uitgaande dat ermaar 1 kat is en de bedrading goed is.
Voyagerfan (0), 13 jaar geleden
Luchtmassemeter is in orde, er is maar één kat en zover ik weet is de bedrading in orde.
Heb je evt. nog meer suggesties?
maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden
uitlaat lek?
Voyagerfan (0), 13 jaar geleden
Kan niets vinden, lijkt me eerlijk gezegd ook sterk dat mijn garage dat bij het vervangen van de kat onlangs niet zou hebben gemerkt....
Voyagerfan (0), 8 jaar geleden
Probleem niet opgelost, lampje brandt nog altijd.
Ook na vervangen alle betreffende onderdelen helaas geen oplossing. Originele onderdelen gebruikt voor vervanging, dus sondes + kat
jvr (0), 8 jaar geleden
Na dit alles, is P0420 nog steeds de enige code? Of zijn er inmiddels andere bijgekomen / voor in de plaats gekomen (waardoor we in de verkeerde richting zoeken)? Want dat lampje brandt bij veel codes.
Voyagerfan (0), 8 jaar geleden
Nee, het blijft bij "alleen"P0420....
Hans4040 (330) PRO, 8 jaar geleden
Voyagerfan,
als je wilt antwoorden hoef je niet op Citeren te klikken;
gewoon direct antwoorden volstaat.
mvg.
Moderator Problemcar
harlie (0) PRO, 8 jaar geleden
De voorste uitlaatgassensor behoort te pendelen tussen 0 en 1 Volt (simpel gezegd). Als je catalysator goed werkt zal de achterste sensor een constante waarde afgeven. Het gebeurt wel vaker als een catalysator zijn werk niet 100% doet en je hebt een gevoelig systeem dat als gevolg van het in lichte mate pendelen van de achterste sensor je motorstoringslamp gaat branden. Om dit lichte pendelen te verminderen kun je de achterste sensor iets hoger monteren zodat deze niet zo gevoelig meer is. Dit doe ik altijd met een klein verlengstukje wat ik in de uitlaat schroef en waarin ik de sensor weer kan vastschroeven zodat hij niet meer met zijn "neus" direct in de uitlaatgassen hangt. Deze verlengstukjes zijn niet te koop maar als je iemand kent die handig is met een draaibank moet dit geen probleem zijn.
Hans4040 (330) PRO, 8 jaar geleden
https://youtu.be/GqDmmLQ4pGk