Chrysler Voyager: check engine, tps, lekkende keering, handboek

Bouwjaar: 1991

CV 2.5i U 9 bwj 1991 bij uitlezen tps melding , is trottle position sensor.

Ik heb gekeken voor een 2e hands sensor vragen ze 25 euro een nieuwe kost incl 50, ik denk dat het verstandig is een nieuwe te kopen, moet ik daar nog wat aan afstellen ?

Nu heb ik bij het demonteren het T stuk van, de olieontluchting kapot gemaakt, kan ik dat improviseren of is daar makkelijk aan te komen, de slang zit erg vast om dat kunstof T stuk, ik ga het proberen met een fhon elke tip is welkom

deze week een C V 3.01 SE E2 jan 94 gekocht nog geen problemen.141000 km, advies zou zijn om de distrubutie riem bij 145000 te vervangen, is dit een motortype waarbij, bij het breken van de distributie ring geen schade aan kleppen en zuigers ontstaat ?? bij de 2.4 I is me dat al een keer gebeurd, motor stond ineens stil echter verder geen schade aan kleppen of zuigers

Hoe kom ik aan een handboek voor beiden typen ???

ahmed bedankt voor je advies

intussen nog een vraag ik vermoed een lekkende krukas keerring, bij de 2.5i SE, moet ik daar de motor voor uitbouwen of volstaat de versnellingsbak ?

thomas11411

Geplaatst door thomas11411 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

khouna9 (0), 19 jaar geleden

hallo . tps sensor kan je zo opschroeven, er zet geen afstelling aan.
en de vacuum slangen bij die type, breken altijd af. omdat ze keihard zijn geworden.maar je kan ze profesorisch repareren.
nieuw kopen kan ook. maar dan kreeg je hele vacuum slang systeem.en die kost ongeveer 50 euro.
en distributie riem van een 3,0 motor moet vervangen worden bij 192000 km. en als die afbreekt heb 20% kans dat de kleppen heel bleven.
en hand boeken kan je gewoon bij dealer kopen.die zijn ook niet duur.
groetjes.

erik db (0), 19 jaar geleden

voor een handboek kijk je hier maar effe www.tmbbooks.be

khouna9 (0), 19 jaar geleden

nee de motor hoeft er niet uit.de bak demonteren en vliegwiel en dan keering er uit halen , en nieuwe keering plaatsen .alleen even uitkijken dat je de keering goed plaatst ,gevoelig voor schade.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.