Dag,
Ik heb een chrysler voyager 2.5 td uit '94. Hij heeft altijd prima gelopen, maar heb sinds dit weekend een probleem met de oliedruk. Als ik gewoon rij dan staat de meter op zijn normale stand, maar zodra ik de koppeling in trap loopt hij terug. Laat ik hem weer los dan loopt hij weer op tot zijn normale niveau. Als ik de koppeling ingetrapt heb en vervolgens gas geef loopt hij wel weer wat op. Wat zou dit kunnen zijn? Het probleem doet zich dus alleen voor wanneer ik de koppeling in trap (en ook als ik er pas een tijdje mee gereden heb).
Groeten,
Per
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik weet bijna zeker dat je oliedruk zender kapot is.
Kan jij je nader verklaren Ahmed?
Ik denk eerder dat er iets met de krukaslagers is met nama de axiaal lagers(ruimte)
Michael, kun je wat duidelijker zijn over de ruimte in de lagers? Hoe zou je verklaren dat het alleen gebeurt als je de koppeling in trapt (daarna dus meteen weer goed) en dan ook nog alleen wanneer de motor warm is. Ik heb me suf zitten denken en zoeken naar wat de oorzaak zou kunnen zijn. Denk dat ik maar een afspraak ga maken om de auto te laten doormeten.
20 jaar
Als de koppeling word ingetrapt zal de krukas door de (te grote)axiale speling iets bewegen waardoor de olie makkelijker kan lekken langs het lager.
Bij koude motor is de olie dikker dus zal de druk ook relatief hoger zijn.
Als ik het verhaal goed begrijp dan heeft het niets te maken met de koppeling in trappen. Maar valt de oliedruk weg omdat het toerental terug loopt. Dit gebeurd natuurlijk als je de koppeling in trapt. Ook is het zo wat Michael zegt dat bij een koude motor de olie dikker is en daardoor is de oliedruk hoger. Als de olie warm word dan wordt die dunner en neemt de druk af. Kortom het lijkt erop dat je motor eigenlijk een beetje op is. Je kan een keer proberen je drijfstang lagers te vervangen vaak helpt dat wel een poosje.
Ikzou niet weten waarom het toerental terug zou lopen als je de koppeling intrapt en ik rij toch al een paar jaar auto.
Er van uitgaand dat we het over de oliedruk hebben bij een stationair draaiende motor.
hallo,
regel 1 van Het Handboek
METEN IS WETEN,GOKKEN IS DOKKEN
meet eerst eens je oliedruk met een mechanische meter,dan weet je zeker wat er wel of niet mis is met je oliedruk en/of zender
zender zit net boven v.bak achterkant blok
succes
19 jaar
Dag allemaal.
nou ik ben vorige week toch nog even keer bij de Chrysler dealer geweest. Het leek hun niet dat er speling zit in de lagers. Voor zover ze het zo snel konden zien en nagaan (zonder dat ik ervoor hoef te betalen) zakt de druk weg bij stationair lopen (en dus alleen een warme motor). Ze denken dat het inderdaad de sensor is. Het membraam zou kapot zijn. Dit zou veel gebeuren met Voyagers op benzine zei de monteur.
Ik heb nog wel zo'n sensor en wil die wel monteren, maar moet nu eerst opzoek naar iemand met een brug, want ik kom er zo niet bij.
Iemand hier in de buurt van Zwolle met zo'n mechanische druk meter?
Gr,
Per
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar