Ik heb een Chrysler met een 2.7 motor uit 2000. Bij warme motor gaat olielampje branden bij stationair toerental. Als ik gas geef brandt de lamp niet meer.
Wat kan de reden zijn?
Wat ik zelf denk =
- Oliedruksensor stuk?
- Oliefilter verstopt
- Oliepomp stuk (oliepomp waarvan het overdrukventiel open blijft staan of vuil voor de zeef)
- Slijtage krukaslagers of nokkenas lagers ( ergste geval )
Wat denken jullie? En kan de motor stuk lopen als je ermee gaat rijden?
Ik heb wel is gehoord van:
'' Echt goed is een te lage oliedruk niet, maar als het alleen stationair is kun je reparatie nog even uitstellen. ''
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een brandend olielampje betekent geen oliedruk,dus kan het uiteraard kapot lopen.
Maar als je bijv op de snelweg 100 á 120 km per uur rijdt is dat toch niet mogelijk? Want wanneer je rijd brandt de lamp niet. Het is echt alleen bij stationair toerental. Als ik bijv zeer weinig gas geef dus bijv 1.1 of 1.2 toeren , dan gaat de lamp uit. Motor laat geen rare geluidjes horen wanneer de lamp brandt.
Lijkt wel alsof ik de toerental iets moet verhogen(kleine klusje). Anders zou die lampje ook branden bij gas geven of 1.2 toeren en meer denk ik dan.
11 jaar
Trouwens de motor lagerschalen zijn jaartje terug vervangen. (ging iets fout met de distributieriem vernieuwing)
En nu na 1 jaar brand de olielampje bij stationair toerental.
11 jaar
Als dat lampje brand is de olie druk te laag,dus er is iets met de oliedruk.
Normaal is dat bij stationnair toerental gewoon voldoende.
Of de sensor is stuk.
11 jaar
Ik kan de probleem niet vinden. Het is gewoon irritant om dat olielampje te zien bij warme motor+stationair... ik ben van plan om de stationair iets hoger te zetten. Dus geen 0.8 toeren maar 1.0 toeren. Want dan zie ik dat lampje niet meer en is er geen probleem.
11 jaar
Dat het lampje niet brandt bij een iets hoger toerental, wil nog niet zeggen dat de oliedruk goed is.
Het zegt alleen maar dat de druk niet zo laag is dat de lamp aan gaat.
Als je dure motor je lief is, laat je de oliedruk bij warme motor meten.
Ja ik zal laten controleren wat de verschil is van 0.7 toeren drukolie + 1.0 toeren drukolie. Wat ik me afvraag is , de olielampje gaat uit wanneer de toeren iets omhoog gaan , dus er is verschil tussen oliedruk 0.7 toeren en 1.0 toeren.
Maar jij zegt dus dat de druk ''toch'' te laag kan zijn en dus de motor kapot kan maken ookal brand de lampje dan niet meer.
11 jaar
IK begrijp dit niet, motor heeft "nieuwe lagerschalen door een foutje met distributie??? wat voor foutje??? en wat was die lagerschade.??
ook belangrijk om te weten, hoe oud is je olie, welk type olie zit erin, wanneer is je filter vervangen etc... soms is de olie zo vervuild door brandstof, dat de viscositeit zover afgenomen is dat er stationair niet genoeg druk gezet kan worden.
De stationair loop kun je niet verstellen en ga daar ook nergens aan zitten knoeien of draaien want de ellende wordt alleen maar erger.....
ik zou eerst eens olie verversen, en een dan met de VOORGESCHREVEN olie en een nieuw filter plaatsen, dan eens kijken of het misschien al beter is. evt meten hoe hoog de druk werkelijk is met een meter. en evt de pan er onder weg, en de zeef en de pomp bekijken.
gr
Peco Power
Laat toch gewoon je oliedruk meten, en je weet meer.
Gr.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Sebring of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar