Mijn kameraad heeft een Chrysler Saratoga.
Het is een automaat.
Hij heeft sinds twee dagen dat de versnelling raar doet.
Bij het optrekken gaat hij vanuit de 2de versnelling weer naar zijn vrij.
Daarna komt hij weer in de 1ste terecht.
Hij komt dus niet in zijn 3de versnelling.
Hij heeft zelf de olie al nagekeken en wat bijgevult.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet misschien wat het kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
filter misschien verstopt, maar ben bang dat de derde trap verbrand is, wat voor kleur had de olie? hoeveel ging erbij en stonk het ook erg branderig? Zijn niet de tofste bakken/autos, 3.0v6 is redelijk motorisch=> mitsubishi sigma motor!
De kleur van de olie was bruin.Het rook niet branderig,ook geen meldingen gehad dat de motor te warm werd.
Olie was nagekeken en wat bijgevult,maar er zat wel voldoende in.
Het is de v6 3.0 Liter,dus de Mitsubishi motor.
17 jaar
ga maar uit van verbrande 3e trap/ remband, je zou een filter kunnen bestellen, bak de pan ondervandaan schroeven, filter vervangen en nieuwe olie d'r in en dan kijken wat ie doet, maar de waarde van het voertuig is in goedwerkende staat al nihil, dus he is een kostenplaatje wat je moet afwegen.
Hallo,
Voordat je iemand aan de bak van je maat laat rommelen zou ik eerst bij een dealer de boel laten uitlezen, twee maanden terug gebeurde bij mijn voyager precies hetzelfde.
Het bleek slechts een defecte sensor te zijn...
Op een automaat zitten een aantal sensoren, bij mij was het de sensor die de snelheid van de ingaande as leest, aangezien deze sensor defect was werd de bak niet opgeschakeld, slechts EEN versnelling was beschikbaar, dit is een soort noodversnelling om thuis te komen, Chrysler noemt het de Limp mode.
Ton
17 jaar
[quote=gamgra]Hallo,
Voordat je iemand aan de bak van je maat laat rommelen zou ik eerst bij een dealer de boel laten uitlezen, twee maanden terug gebeurde bij mijn voyager precies hetzelfde.
Het bleek slechts een defecte sensor te zijn...
Op een automaat zitten een aantal sensoren, bij mij was het de sensor die de snelheid van de ingaande as leest, aangezien deze sensor defect was werd de bak niet opgeschakeld, slechts EEN versnelling was beschikbaar, dit is een soort noodversnelling om thuis te komen, Chrysler noemt het de Limp mode.
Ton[/quote]
Zit ietsjes ander type bak onder dan onder jouw voyager, die heeft idd al een noodprogramma, deze saratoga bak schakelt gewoon, tot ie bij zijn 3 is, daar schakelt ie dus wel in, maar omdat er geen weerstand meer is ivm verbrande remband/platen heeft ie dan dus een soort van vrij
@Mercury,
In mijn antwoord ben ik er vanuit gegaan dat de V6 3.0 liter Saratoga uitgerust is met een 4 bak en wel de Chrysler A604, 4 speed, deze heeft sensoren en is uitgerust met een Limpmode.
De 3 bak werd in de 2,5 liter toegepast.
Er zijn in het verleden veel problemen geweest met de Saratoga A604 bak, vaak te wijten aan vervuiling van de olie door ondeugdelijke microfilters.
Dus vaak olie verversen kan ook nuttig te zijn, wel de juiste Mopar ATF gebruiken.
Ton
17 jaar
volgens mij hadden de eerste saratoga's (eigenlijk een plymouth acclaim) een a 670, ook de 3ltr v6. maar mis kan de threadstarter even uitkomstgeven of het een 3 of 4bak/overdrive bak is
http://reference.info.com/reference?qkw=...
Hier staat dat de 607 gebruikt is met de 3.0 v6 tot 2000 als 3-bak Het is het laatste overblijfsel van de beruchte torque flite (727, superbak, zelf ook in diverse muscle mopars gehad)
@Mercury
Inderdaad. meer informatie van @berny332 over welke bak in de Saratoga zit zou wel nuttig zijn.
Hieronder trouwens een interessante Link naar een Saratoga liefhebber.
http://members.aol.com/phw1auto/saramain...
Ton
17 jaar
@Ton,
wss horen we d'r nooit weer wat van, en ligt de saratoga al bij een vertegenwoordiger van de STIBA :-)
groeten
Peter
Als het een 4-speed is dan is het de Ultradrive A604 (41TE). Deze vol electronische bak maakt geen gebruik van rembanden. Grote kans dat het iets elektrisch is zoals een sensor, waarvan er redelijk wat van op zitten. Ze zijn redelijk goedkoop je kunt er soms alleen wat slecht bij.
Dat de olie bruin is een teken dat het al een tijdje niet ververst is, begin daar eens mee, ook filter! En gebruik alleen ATF+3, geen Dexron!!!! Dit lost meestal veel problemen al op. En dat hij alleen niet naar de derde versnelling wil schakelen zou wel degelijk met een sensor te maken kunnen hebben (of bedrading van de compter naar de bak).
Zie ook http://www.allpar.com/mopar/four-speed-a...
Gr.
Jvr ('90 Saratoga)
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Saratoga of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar