Heb kortsluiting gemaakt met bedieninsknop elektrische ramen. Dacht vervang een zekering maar kan geen stukken vinden alles werkt behalve de ramen .Volgens het boekje zitten de ramen op de zekeringkast onder motorkap op nr23. 40 A Contactslot, startrelais, motor, ruitensproeiers voor& achter ,elektrische bediening ruiten, zekeringen 2,3en 8 in zekeringenblok.Alles op die groep doet het behalve de ramen? wat kan dit zijn? bij voorbaat dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
misschien contacten in de schakelaar verbrandt..?
Komt er wel spanning op de schakelaar..?
Ik denk van niet want het was de stekker van alleen de portierzijde .en de later aangebrachte op afstandbedienbare
deurvergrendeling doet het ook niet meer !Die ook zijn spanning van de ramen pakt dus er komt geen spanning voor de raambediening .ik ben geen monteur maar hij is vandaag bij de garage geweest en daar was het antwoord kan het niet vinden zijn lastige auto s die Amerikanen!
5 jaar
Electrotechniek is in elk land hetzelfde...
Wordt toch meten, met een schema erbij werkt het wel makkelijker.
Bedankt voor het reageren . Maar helaas heb ik er geen verstand van! Weet u toevallig een goed adres voor dit probleem in de buurt van Huizen (noord- holland )??
5 jaar
Even een dealer zoeken op http://www.chrysler.nl/
Mag ik vragen hoe de kortsluiting gekomen is (aangezien u zegt er verder "geen verstand" van te hebben : ) ? Dat helpt misschien met de oplossing. Daarnaast zitten er meerdere computers in die "van slag" kunnen raken; door de accu een uurtje los te laten kunnen soms vreemde storingen (al dan niet tijdelijk) opgelost worden (van oa. cv en verlichting). Ik twijfel echter of de computer iets te maken kan hebben met de ramen, maar het is eenvoudig om te proberen (let wel op dat de radio hierna om een code kan vragen. Zoek die dus eerst even op).
Wellicht is er één en ander aangepast (bedrading/extra zekering) toen de op afstand bedienbare portiervergrendeling werd ingebouwd. Het beste is om een zekering even door te meten/piepen. Als ze er defect uit zien, dan zijn ze dat vaak ook, maar als ze er niet defect uit zien, zijn ze het soms toch (dus even uitnemen en doormeten).
5 jaar
ik had de bedrading van de bijrijder al een keer vervangen door kroonsteentjes zat een breuk in de bedrading. dit gebeurde weer bij de bestuurderskant dus zelfde oplossing alleen was iets te gehaast en knipte twee draadjes tegelijk door zag ook een klein vonkje? en dat van die extra zekering klopt die zit ertussen maar helaas die was goed! heb hem toch vervangen voor de zekerheid maar helaas!! vast bedankt .zal dat van de accu proberen .
5 jaar
heb accu twee uur los gehad helaas geen resultaat.
5 jaar
Misschien kun je een foto plaatsen van de situatie (de bedrading, schakelaar, zekering). Wijs details eventueel even aan met een pen of schroevendraaier.
Ook kan het zomaar zijn dat er nog ergens een verborgen zekering zit (soms zitten ze in tape gewikkeld bij de bedrading of los er van).
5 jaar
heb vandaag probleem gevonden. zat bij de zekeringskast onder de motorkap nog een extra verborgen draadje met een eigen 25 amp zekering en die was stuk. bedankt voor de reactie's.
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar