Chrysler Voyager 2006 2.8 crd 208.000Km
Beste forum leden.
Ik heb een Chrysler Voyager met een 2.8CRD motor waar al een jaar het motormanagement lampje van brand en is ook niet uit te krijgen is.
Mijn garage heeft allerlei sensoren en ventielen vervangen maar dat heeft niets geholpen.
Auto liep tot voorkort prima ondanks het lampje.
Maar nu heeft hij in een iets geks.
Onder het rijden valt de KM-teller terug naar nul en valt op dat moment ook de turbo uit.
Het even geduurd dat ik erachter kwam dat dit al het geval is als ik een bocht naar rechts maak BV bij het uitvoeg op de snelweg.
Aan het eind van de bocht naar rechts geef ik dan een klein rukje naar links dan komt de turbo en KM-teller weer terug.
Hij valt ook wel eens uit op een recht stuk maar dat is minder vaak maar wel heel hinderlijk.
Heeft iemand hier een idee wat het zou kunnen zijn of is er iemand die mij hier mee zou kunnen helpen.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tja, valt de turbo uit of gaat de motor-computer in noodloop (en beperkt dan de turbodruk) omdat de rijsnelheid wegvalt?
Wat zijn de uitgelezen foutcodes eigenlijk? Exacte tekst en/of nummer.
Die vraag geldt voor zowel de motor als de automatische versnellingsbak.
Want die laatste kant dat lampje (tegenwoordig heet dat MIL) ook aanzetten.
Bedank voor je reactie,
Ik heb net nog even een key dance gedaan ik heb geen uitlees apparatuur.
De Codes daar uit zijn
P 1130
P 0403
P 1685
P 0100
P 0340
Voor het probleem met de teller en turbo lijkt het meer een los contact of olie druk die weg valt als je naar rechts stuurt ?
Ik hoor graag of je er iets mee kan.
5 jaar
Tja, dat is nogal een waslijst aan foutcodes.
Het zijn in ieder geval meerdere problemen die niet met elkaar te maken hebben.
P0100 - Mass or Volume Air Flow "A" Circuit
P0403 - Exhaust Gas Recirculation "A" Control Circuit
Voor die 2 kan de EGR klep de oorzaak zijn
P0340 - Camshaft Position Sensor "A" Circuit Bank 1 or Single Sensor
Nokkenas sensor - mogelijk een verkeerde tining van de distributie.
P1130 - Fuel rail pressure monitoring
Er is een probleem herkend m.b.t. de hoge druk in de brandstofrail.
P1685 - Invalid SKIM Key
Dat heeft te maken met je immobilzer / sleutel herkenning.
Maar geen foutcode op de snelheid.
Ik zou alle computers van de auto eens laten uitlezen door een dealer of iemand die gelijkwaardige apparatuur heeft.
En dan vooral ook de Freeze Frame data bij de foutcodes bekijken. Daar kun je soms ook een hoop van afleiden.
Vervolgens een proefrit maken met aangesloten apparatuur om te zien of de turbodruk wegvalt uit zichzelf of dat die terug geregeld wordt als gevolg van noodloop.
Goede avond,
Ik denk dat dit ook een aantal oude codes zijn.
P0100 - Mass or Volume Air Flow "A" Circuit (deze is vervangen)
P0403 - Exhaust Gas Recirculation "A" Control Circuit (deze weet ik niet wat het is en is ook nieuw voor me)
Voor die 2 kan de EGR klep de oorzaak zijn (deze is ook vervangen het membraam was lek)
P0340 - Camshaft Position Sensor "A" Circuit Bank 1 or Single Sensor (Deze is als eerste vervangen)
Nokkenas sensor - mogelijk een verkeerde tining van de distributie. (Wat bedoel je hier mee..)
P1130 - Fuel rail pressure monitoring (deze is ook gecontroleerd om zeker te zijn is de sensor vervangen.)
Er is een probleem herkend m.b.t. de hoge druk in de brandstofrail. (Deze weet ik hij start gewoon)
Ja ik denk ook dat er niets anders op zit.
Jammer mijn kleine garage kan dat niet goed genoeg heb ik de indruk.
Heeft iemand een idee waar ik dat het beste kan laten doen in de buurt in Nijmegen.
Bedankt zover.
5 jaar
Zo heel oud zijn de codes nu ook weer niet, want als ze niet meer voorkomen worden ze na 40 motorstarts gewist.
P0340 - Mogelijk distributie timing verkeerd. B.v. distributieriem een tand versprongen of distributieketting uitgerekt.
P1130 Er zijn meer oorzaken mogelijk als de sensor die de druk meet.
B.v. de drukregelaar, of de inspuitventielen (te veel lek) of de hoge druk pomp.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar