close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Voyager: Help ..... co2 te hoog.....

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.4i

Help

mijn co is te hoog op lpg maar op benzine is hij goed.
ik heb alle 2 de lambda sondes gemeten en de voorste pendeld maar de achterste blijft op 0,3 volt staan
Hoort de achterste lambdasonde stil te staan.......(deze schijnt een speciale te zijn en niet overal zomaar leverbaar)
ik hoor dat de kat. los zit maar kan dat het probleem zijn????

Help help



Richard

Geplaatst door

Ritchie01 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De achterste lambdasonde hoort inderdaad redelijk stil te staan.
Alleen niet op 0,3 Volt maar op 0,6 tot 0,8 Volt.
Ik ben bang dat de katalysator aan het overlijden is.

oldford 0
badge

16 jaar

[quote=oldford]De achterste lambdasonde hoort inderdaad redelijk stil te staan.
Alleen niet op 0,3 Volt maar op 0,6 tot 0,8 Volt.
Ik ben bang dat de katalysator aan het overlijden is.[/quote]
Oke dankje olford,
maar is die lambdasonde nu kapot of niet
denkje dat het probleem verholpen is als ik een nieuwe kat plaats.

Richard

Ritchie01 0

16 jaar

Wat er precies wel of niet kapot is kan ik hiervandaan niet zien.
Kat kan verminderd werken door loszittende brokken, of er is een gaatje tussen de 1e en 2e lambdasonde waardoor zuurstof de uitlaat in gaat of de 2e lambdasonde is defect - het kan allemaal.

Overigens gaan kat's niet zomaar uit zich zelf kapot. Meestal is hier een van buiten werkende kracht voor nodig.
Misschien hard over een stoeprand of verkeersdrempel gereden en de kat geraakt?
Of zijn er misschien problemen met de motor geweest? Kapotte bougie? overslaan of iets dergelijks?

oldford 0
badge

16 jaar

Dank je oldford

nou het probleem wat ik ook met mijn auto heb is dat hij heel erg schokt rond de 1500 tot 2000 toeren
ik heb de bougie's en bougie doppen vernieuwd.
maar af en toe oopt hij op gas volgens mij ook op 3 cillinders
op benzine is er niks aan de hand
het ligt ook niet aan de gasverdamper en gasverdeler die eb ik met een goed werkende uitgewisseld

Richard

Ritchie01 0

16 jaar

Tja, daar heb je een aantal oorzaken waar kat's van kapot gaat.
Schokken en op 3 cylinders lopen kunnen er voor zorgen dat de kat gaat smelten.
Dus eerst dat oplossen voor dat je een nieuwe kat monteert, anders is die ook zo weer kapot.
Ik denk dat een bezoekje aan de dealer en/of gasspecialist hier wel op zijn plaats is.

oldford 0
badge

16 jaar

oldford

hij is al uitgelezen.........de waarden van de lambda sprongen van 0,29 naar 4,6 en terug wat niet kan volgens mij
en lpg heb ik de verdeler en verdamper uitgewisseld
kan het bv de bobine zijn?
of de achterste lambda die niet goed functioneerd

Ritchie01 0

16 jaar

rammelende Kat is gewoon defect PUNT
vervang kat en monteer meteen een nieuwe Down stream oxygen sensor
spaart een hoop gedoe en schiet niet echt op
ps pas op voor imitatie Kat ,had er pas nog een die de hoeveelheid uitlaatgassen niet aankon
met als resultaat : uitlaatspruitstuk begon na 5 min op 2500 rpm te gloeien als een turbo na uren volgas
reden klant mbt aankoop van deze nep Kat : "zag deze op www.......nl " en hij kost maar de helft
van wat een MERK ....... kost ,en deze was zelfs nog goedkoper dan een merk..........
Resultaat : org Kat en spruitstuk gemonteerd voor een paar euro's meer
bezint eer gij begint als ge niet weet waar ge mee bezig zijt was de conclusie van de klant achteraf
alleen zonde van die 3 vrije dagen die opgeofferd werden aan "geld sparen "

Frank3137 0
badge

16 jaar

Je hebt denk ik hardstikke gelijk,
down stream sensor zit al een nieuwe in de kat moet nog, maar gebeurt ook volgende week
ik laat je meer horen als ik alles vervangen heb

Ritchie01 0

16 jaar

hallo, het probleem is opgelost,
de downstream lambda sonde was het niet, al hoewel de kat los zit was dit ook het probleem niet, maar ik heb een nieuwe gasverdeler geplaatst en het hele euvel was opgelost
Co 0,1
Lambda 0,997
en stotterd ook niet meer

bedankt voor jullie inbreng

Ritchie01 0

16 jaar

Op 19 maart 2008 18:20:52 vermelde U:
!!het ligt ook niet aan de gasverdamper en gasverdeler die eb ik met een goed werkende uitgewisseld !!
Blijkt dus nu dat er wel degelijk een probleem was met gasverdeler !
conclusie Meten is weten ,gokken is dokken !
Gelukkig voor U is het opgelost maar ben benieuwd of de volgende hier iets van heeft geleerd !!

Frank3137 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.