auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chrysler Voyager: Schokken voyager op lpg

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.4i

Hallo allemaal,

ik heb een probleem met mijn voyager op g3, hij stotterd laag in de toeren bij de 1 2 en 3 trek ik hard door heb ik er geen last van.(heel licht en niet altijd op Benzine)
bij continu 80 rijden schokt de auto (inhouden) (niet voelbaar op benzine)
ik heb al nieuwe bougies en bougie kabels,
Gas verdeler schoon gemaakt

kan het probleem aan de egr of kat of lambda sonde liggen, zonder dat er een fout melding optreed
stationiar loopt de auto goed.

Wie o wie heeft de oplossing

Groeten Richard

Geplaatst door

Ritchie01 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

KM stand ?
Compressie meten en lektest (laten) uitvoeren
in gasafsluiter zit een mini filter (24 MM dopschroef verwijderen)
kan ook een oorzaak zijn als deze vervuild is

Frank3137 0
badge

16 jaar

Hallo frank,
dankje voor je inbreng.

de kmstand is 200Dkm
ik ga het zeefje zoeken en kijken of daar vervuiling in zit

Richard

Ritchie01 0

16 jaar

Hallo Ritchie, Ik heb dezelfde problemen gehad met mijn Voyager 2.4i LPG3, bj 2000. Na vervangen bougiekabels was het eerst even over maar daarna kwam de klacht terug. Het bleek dat ik bij het bijvullen van de motorolie had gemorst in de bougieholte van de cilinderkop. Ik heb de holte droog/schoongemaakt en de klacht was over.

Wiro Winnubst 0

16 jaar

Hallo,

ik heb het filtertje schoongeblazen,

maar nog steeds het probleem.

ik zal eens kijken of de bougie holtes vervuilt zijn.
ik merkte nu ook als ik stationair op lpg gas geef hij niet mooi oppakt het lijkt wel of hij te weinig lpg krijgt


Richard

Ritchie01 0

16 jaar

Hallo Richard, Wat ook heel goed mogelijk is, is dat de cilinderkop stuk is. Is jouw auto voorzien van een cruise-control? Zo ja, reageert de motor tijdens het rijden op de snelweg goed op de cruise-control-toets? Met name de toets Up. Mijn cilinderkop is vervangen bij 130000km en wederom bij 206000km Het is een publiek geheim dat de Voyager 2.4i met LpG3 een waardeloze combinatie is! Ik verneem graag jouw reactie. Met vriendelijke groet, Wiro. En o ja......ik heb nog een Chrysler Voyager 2.4i LPG3 voor je te koop. Pas 'n nieuwe kop, nieuwe remmen, schijven, automaatbak, radiateur, sensor voor toerental, APK per 28 maart a.s. goed onderhouden, geen roest, met trekhaak, etc. etc. Bouwjaar 2000, kleur groen.

Wiro Winnubst 0

16 jaar

hallo ik heb nog geen compressie gemeten (vermoeden jullie dan dat er kleppen zijn verbrand)
het filter in de gas afsluiter leverde wel iets betere prestaties op maar helemaal over is het niet
het probleem is heel inconsequent...ik bedoe dan denkje dat het helemaal over is en dan schokt hij als een bezetene

Groeten
Richard

Ritchie01 0

16 jaar

Hallo allemaal,

Ben met mijn auto naar de apk geweest en nu blijkt het co te hoog ipv 0,3% is hij 1,3% op lpg op benzine is hij goed
heb de auto laen uitlezen en de lambda pendelt niet maar schiet van 0,3 naar 4.9....... ik dacht dat een lambda moest pendelen tussen 0,1 en 0,9 of 1?
weten jullie iets om het co te regelen of goed af te stellen

Richard

Ritchie01 0

16 jaar

sorry Co2 bedoel ik

Ritchie01 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.