Chrysler Voyager: schokkende motor bij regenweer

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 i

Chrysler voyager 2 GS - bouwjaar1999- 2.0 i- 98 kw- benzine en lpg.( motor zou dezelfde zijn als in de Neon volgens garagist)- 50.000 km op de teller.

De auto rijdt in droge, vochtige of koude omstandigheden volkomen normaal. Soms valt het toerental bij stationair draaien ( bij stilstand voor verkeerslicht) wel even terug alsof de motor wil afslaan maar herstelt zich. Het toerental schommelt tussen de 800 en 1000 toeren. Ik heb ook het gevoel dat de wagen stroef optrekt. En zeker wanneer de ventilator draait voor de ontwaseming van de voorruit.

Maar … wanneer het begint te regenen begint de motor te schokken ( in te houden) zowel op lpg als op benzine (maar op benzine minder uitgesproken). Bij de dealer werd de motor uitgelezen via computer en gaf geen enkel probleem aan. Natuurlijk had het die dag niet geregend.
Bougies(verschillende merken) en bougiekabels werden natuurlijk al vervangen maar zonder resultaat.
Ik wilde ook de batterij vervangen maar men beweerde dat het daar niks mee te maken kon hebben omdat de wagen perfect start.

Het lijkt wel of insijpelend regenwater of opspattend water achter de voorwielen ergens een storing veroorzaakt.

Heeft iemand op dit forum soms uit verklaring voor deze situatie? Het zou mij bijzonder plezier doen om langs deze weg toch een hint te krijgen. Alvast bedankt.

groeten,
Wiffe

wiffe

Geplaatst door wiffe (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

kees broeders (0) PRO, 16 jaar geleden

stappenmoter schoon laten maken

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

bobine
heb dit al een paar keer gehad
gooi maar een sloot water over de bobine
gegarandeerd dat ie door slaat

Frank3137 (0) PRO, 16 jaar geleden

sloot water ? hahaha je kunt hem ook in bad zetten ........
even serieus ,pak een ouderwetse plantenspuit en vernevel water over kabels en bobine
resultaat ?

en wat betreft verlagen toerental bij stationair lopen >
verwijder eens de stekker van de aircopomp
weet uit ervaring dat de in Belgie geleverde 2.0 motoren (niet in Nederland verkocht)
bij inschakelen airco gevoelsmatig 20 pk vermogensverlies hebben

en wat betreft stappenmotor ,deze kun je controleren op exacte weking met DRB3
schoonmaken is altijd een verlegging van vervanging !!

wiffe (0), 16 jaar geleden

Beste mensen,

Alvast bedankt voor de reacties. Heb de ontsteking (bobine) vervangen en tevens nogmaals de bougies en bougiekabels maar ... mijn probleem is niet opgelost. Ook de stappenmotor werd gereinigd. Waarschijnlijk zit het hem dan toch ergens anders. De wagen rijdt perfekt bij droog weer maar wanneer het een tijdje regent beginnen de problemen. Misschien herkent toch nog iemand dit probleem en kan mij dan nog een tip geven. Alvast bedankt.

groeten,
Wiffe

Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden

dit wordt een zoekplaatje,, ergens heb je een blootliggende kabel of stekker, zodra het regent komt er genoeg vocht om sluiting te veroorzaken en dan heb je het gedonder, dus alle kabels bij langs en zoeken, zit niks anders op.
suc6
Peco Power

Frank3137 (0) PRO, 16 jaar geleden

bij vochtig/regen weer treed dit op . OK aan het werk dan
trek eens de drie stekkers welke onder/naast de accubak zitten los (dikke stekkers)
wedden dat daar een vorm van corosie te zien is ?
misschien in het verleden stekker uit elkaar gehad en antivochtrubber verdwenen is?
mocht dit niet zo zijn :
laat auto eens lopen en beweeg eens met kabelboom bij overgang van motor/bak

wiffe (0), 14 jaar geleden

Hallo iedereen,

Het probleem van de schokkende motor is verdwenen sinds een paar maanden. Toevallig was ook de switch van de achteruitrijlichten stuk(lichten branden niet meer bij achteruitrijden). Die switch heb ik vervangen en na de eerste deftige regenbui
begon de motor opnieuw te schokken. Raar, het kan toeval zijn. Na de jaarlijkse autokeuring heb ik die switch opnieuw uitgeschakeld. Ben benieuwd of hij terug normaal rijdt. Ik hou jullie op de hoogte

mvg.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.