Chrysler Voyager: Voyager 2.4 valt van drive en/of Reverse in Neutral.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4

Als ik bij koud weer mijn motor start en in zijn drive schakel. dan kan ik wegrijden maar na enkele meters laat hij zijn versnelling los.
Ik geef dan meestal extra gas en dan pakt hij uiteindelijk de versnelling weer. Dit doet hij een keer of 5 tot de motor warm is en daarna schakelt hij weer perfect. De motor lijkt eerst goed op temperatuur te moeten zijn alvorens hem goed te laten schakelen. Dit doet hij ook vanuit de 3 stand en de R stand.

Heb rongekeken op deze site en het zou iets met de sensoren kunnen zijn? Maar bij een warme motor schakelt hij perfect en kan ik kilometers rijden zonder problemen.

Hij heeft enkele maanden geleden nog een grote beurt gehad en de filters en transmissieolie is toen vervangen.

Heb eveneens problemen met wegvallend console maar daar valt mee te leven. Uitlezen heeft geen oplossing geboden. De chrysler dealer monteurs weten ook niet hoe dat komt.

Bam

Geplaatst door Bam (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

gamgra (0), 16 jaar geleden

Het zou kunnen zijn dat de shiftkabel niet precies afgesteld staat, hierdoor selecteert hij niet de juiste versnelling, de selectie zit er juist naast, je zou het volgende kunnen proberen;
Normaal kan de motor slechts gestart worden wanneer de versnelling in P of N staat, indien de shiftkabel niet precies afgesteld is kan de motor ook gestart worden met de handel in een versnelling.
Voorzichtigheid is hier geboden....

Zelf heb ik het door jou omschreven probleem ooit gehad met een splinternieuwe Voyager, bleek de afstelling van de shiftkabel te zijn , vandaar.
Ton

Frank3137 (0) PRO, 16 jaar geleden

wegvallend console ?
indien bij koud weer geen communicatie mogelijk is en bij opwarmen interieur
wel misschien breuk in printplaat achterop KM teller

laat anders even bij koude transmissie clutchvolume uitlezen bij dealer of
transmissie revisie bedrijf, kan een hard geworden afdichting zijn
doordat ATF3+ ATF4 (automaatbakolie ) een grote reinigende werking hebben
kan bij vervanging van filter en olie ook veel "sludge"verwijderd worden
dit is waarschijnlijk het probleem,keerringen en afdichtingen zijn nu opeens niet meer
in staat om druk te weerstaan door verwijdering van afzetting


suc6

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.