close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Voyager: hoofd remcilinder vervangen?

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.3i V6

Vorige week zijn de remschijven en remblokken vervangen.
Week probleemloos mee gereden, paar honderd km. Echter vrijdag zijn de remblokken op de remschijven gedrukt gebleven.
Remschijven zijn erg warm geworden. Blauw en blokken zijn stukjes uitgebroken.
Bij montage gingen de remcilinders gewoon naar achteren. Ik hoefde er niet eens heel veel kracht op te zetten.
ANWB heeft geadviseerd om systeem na te laten kijken.

Ik heb inmiddels nieuwe schijven en blokken besteld maar voordat ik deze monteer wil ik zekerheid dat het niet weer gebeurt.

De dealer geeft als advies, de voorste remcilinders vervangen, inclusief de hoofdremcilinder. Bovenop nog een paar nieuwe schijven en blokken.
De oude nieuwe zijn niet heel veilig meer.

Dat vind ik erg gemakkelijk en is me ook te kostbaar.
Gezien het feit dat beide kanten zijn vastgelopen lijkt het probleem in het hydrolische systeem
te zitten en niet in de remcilinders. Cilinders zien er ook goed uit. Weinig corrosie, bij intrappen rem komen deze
goed naar buiten. Rubbers zijn onbeschadigd en zien er niet verweerd of uitgedroogd uit.
Wagen is nog niet heel oud, uit 2006, heeft 84.000 kg gelopen.

Ik ben voornemens om de hoofdremcilinder te vervangen en gelijk de remvloeistof.
Dat is het hart van het remsysteem.
Bovenal is dit niet een heel ingewikkelde klus.

Daarna ga ik wel even langs de vakgarage om remsysteem na te laten lopen en om alle lucht eruit te halen.
Het blijven tenslotte toch belangrijke onderdelen en ik begreep dat met ABS het beter is om alle
lucht eruit te halen. (Dus met systeem van garage i.p.v. pompen bij de aftap nippel en resevoir vullen)

Ik zie veel gebruikte rem cilinders op Internet, ook zie ik OEM parts.
Nieuw betaal ik zo'n EUR 310,00 bij de dealer. Beetje te gortig.
Maar goed als zo'n onderdeel uit een sloopwagen wordt gehaald zonder controle heb ik daar ook weinig vertrouwen in.

Ik vraag me af of de huidige remcilinder echt defect is of dat het een eenmalig hapering is geweest.
Na het incident liepen de wielen gewoon weer vrij.
Ik ben niet helemaal een nitwit, heb fijnmechanische techniek gestudeerd en ben nog twee jaar instrumentmaker
geweest. Weet wel wat van materialen, hydroliek enz als is dat niet heel autospecifiek.

Als ik een gebruikte remcilinder koop, hoe weet ik dan dat dit niet hetzelfde probleem veroorzaakt.
Ofwel, hoe en wat moet ik controleren? En hoe check ik of de huidige remcilinder goed of defect is.
Wellicht is een keer goed doorpompen van het systeem en nieuwe remvloeistof erin voldoende.
Momenteel remt hij wel gewoon. Het is niet dat ik er continue mee rij, maar ik heb wel een paar kleine ritjes gemaakt.
Schijven zijn wel beschadigd en ik moet er niet mee blijven rijden of lange ritten of met nat weer.
Wordt dus zo spoedig mogelijk vervangen.

Als er iemand is met ervaring met dit onderwerp i.c.m. Chrysler Voyager, dan zou ik graag advies willen hebben.
Liefst een monteur als het niet teveel gevraagd is.
De dealer maakt me niet veel wijzer dan remschijven, blokken cilinders en hoofdremcilinder vervangen.
Ja duh, dan is alles zo'n beetje vervangen.
Kosten: EUR 1000,00

Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen, adviseren.

Groet,

David

Geplaatst door

DB73 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoofdremcilinder is inderdaad eerste verdachte , maar ik heb ook al eens meegemaakt dat dit probleem uit de abs pomp kwam.
Is de remolie zwart / vuil ?

kaleido 1 6880
badge vip badge

12 jaar

Eeeehh David,

Jij moet niet thuis de cilinder vervangen enz. en dan naar een (vak) garage om te ontluchten. Dan haal je de eerste beste bocht nog niet.
Dus ófwel thuis het hele karwei, of bij de garage het hele karwei. Voor je eigen veiligheid.! (en die van je medeweggebruikers)

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

Hoofdremcilinders gaan nooit stuk bij Chrysler. Ik vermoed dat de remklauwen problemen geven. Deze zou je kunnen reviseren is denk ik het beste en het goedkoopste.

Heb toevallig vandaag ook één op het werk staan met dit probleem. Ik zou eerst hier naar kijken.

Greetz br0ns

br0ns 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.