Start prima op benzine.Blijft stationair ook prima tussen 880 rpm en 930 rpm.
Bij koude motor rijd ie ook prima.zodra hij warm word gaat ie stotteren en inhouden( heel af en toe afslaan) ;
dit doet ie alleen bij optrekken.als je heel langzaam optrekt doet ie t wel goed.als je eenmaal op snelheid bent doet ie t gewoon prima.op lpg blijft hij stationair niet aan. als ie op snelheid is en ik schakel over naar lpg rijdt ie prima.alleen stationair blijft ie niet aan. de garages vertellen me verschillende aspecten zoals : mapsensor , bdp sensor enz.
Heeft iemand zoiets al eerder meegemaakt ?
Ben al ongeveer 5-6 wkn bezig omdit probleem op te lossen.
weet iemand ook wat foutcode P1296 betekent?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
p1296 => geen 5 volt op de map sensor, en dat verklaart een hoop....
gr
Peco Power
controleer of de paars witte draad 5 volt krijgt, is dat daar wel, dan is je mapsensor zelf ws de boosdoener, geen 5 volt, controleer dan aan de andere kant bij de tps sensor (throtle position sensor of daar 5 volt aanwezig is, is daar wel 5 volt, dan is het een draadbreuk in de paars witte kabel (komt vaker voor) is ook daar geen 5 volt aanwezig dan pin 61 op de module controleren, maar daar heb je een heel fijn draadje voor nodig.....
dit is nl de 5 volt aansturing. Maar goed, check eerst maar of er 5volt is (ik denk het wel) en ga er dan maar vanuit dat het een probleem is van een defecte map sensor.
gr
Peco power
Hallo,
Hartelijk dank voor je snelle reactie.
Ik ga dat uitproberen en laat je daarna weten.
Het vreemde vind ik wel dat ik t gisteren bij een garage heb laten uitlezen; kreeg toen de code P1296.De monteur heeft toen de mapsensor losgehaald en die was van binnen helemaal vuil / ook een beetje dikke aangekoekte olie . Hij heeft het schoongespoten / geblazen en daarna weer gemonteerd. Toen gaf ie de code dus niet meer. Daarna reed ie een beetje beter , maar na 1 minuut was het weer raak. dus het probleem is nog niet opgelost daarmee.
15 jaar
Nog een vraagje peter,
Waar ligt precies de module waar ik pin 61 kan vinden?
gr.
alvast bedankt.
15 jaar
Ik denk dat je het beste eerst even kunt meten of er 5 volt bij de sensor komt. is dat zo, dan zit het probleem niet bij de pin. dat is ook lastig, want hij zit weggebouwd achter het dashbord. het vervuilen van de mapsensor zou kunnen duiden op een vervuild gasklephuis, of een vervuild luchtfilter, carterventilatie..... etc
gr
Peco Power
Hallo peter,
Zoals je zei was er wel spanning ( 4,9 V) op de paars witte draad.ik had dus een andere mapsensor besteld.
Die heb ik gisteren vervangen. meteen daarna ging lampje "engine check" aan, maar hij reed wel goed zonder stotteren/inhouden. tot vanmorgen , nadat ie warm was begon ie weer in te houden. niet zo erg als voorheen , maar toch wel.vanmiddag ga ik naar de garage om hem te resetten.
waarom denk je dat ie nog een beetje inhoud?
gr.
15 jaar
Peter,
nog wat : op lpg rijdt ie perfect , maar stationair op lpg blijft ie niet . hij valt uit.
waar vkan dit aan liggen?
gr.
15 jaar
En nu na de reset? EGR probleem, vervuild gasklephuis?
Na de reset rijdt ie perfect op benzine.
Maar op lpg blijft ie niet stationair draaien.
15 jaar
Vacuum checken van de lpg installatie.
gr
Peco Power
Hallo Peter,
Het is alweer een tijdje geleden.ik was enkele wkn uitlandig.
mijn vrouw bleef de stratus rijden , maar helaas niet zonder problemen.
nu is de inlaatspruitstuk opengebarsten na een aantal keren het horen ploffen/knallen.
waarschijnlijk back-fire. maar ik vraag me af van waar deze back-fire ontstaat.
en kan ook de stappenteller misschien een rol spelen?
waar bevindt zich de egr-klep?
gr.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Stratus of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar