Chrysler Grand-Voyager: Koel vloeistof

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4 cyl.

Ik verlies koelvloeistof,en kan niet zien waar het vandaan komt,er blijft echter wel koelvloeistof in de plastic houder staan ,ik schat ongeveer 10 a 15 cm hoog,dus hij loopt niet helemaal leeg zou het kunnen dat de houder lek is of is het evt de waterpomp ?

ijnzerinia

Geplaatst door ijnzerinia (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Grand Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

of een slang, of de radiateur zelf of een lekke kop?

dat is voor ons echt niet in te schatten vanachter een beeldscherm met tekst.
welke motor ligt hier precies in, de 2,5 liter?

misschien toch verstandig om even bij een garage (evt een universele) langs te gaan en te laten kijken. die zien het misschien wel waar het lekt.

gr

Peco Power

jvr (0), 14 jaar geleden

Ben,

Wat Mercury zegt. Maar als er niet vaak bijgevuld moet worden en de temperatuur nog niet hoog oploopt zal het waarschijnlijk niets ernstigs zijn.

Als er koelvloeistof in de motor lekt zul je ongetwijfeld veel witte rook uit de uitlaat hebben en een onregelmatig stationair toerental. Leg 's avonds anders een krant onder het blok om eventuele lekkage te lokaliseren.

Mvg,
Jvr
www.chryslersaratoga.tk

br0ns (0) PRO, 14 jaar geleden

Doet je ventilator het wel het relais wilt wel eens stuk gaan en als de temperatuur te hoog wordt zal hij het uit het potje gaan gooien om dat het koelvloeistof dan te veel uit zet.

Veel voorkomend probleem.

Greetz br0ns

Loekenzo (0), 14 jaar geleden

Ik heb dit ook een tijd terug gehad met mijn Grand Voyager uit '96.
Geef eens flink gas terwijl je naar de motor kijkt?
Bij mij pieste er op dat moment een straaltje koelvloeistof tussen de pakking van het zijdeksel waar de nokkenasketting achter zit, en het motorblok, aan de kant waar ook de multiriem zit.
Ik heb toen het deksel gedemonteerd (gelijk mijn nokkenasketting en wielen vervangen) en heb de pakking vervangen.
Het probleem bij mij was toen opgelost, geen leeglopend expansievaatje meer.
Het kan natuurlijk ook liggen aan een scheurtje in een koelwaterslang, dat niet lekt als de motor stationair loopt, maar wel gaat lekken als de motor toeren maakt...
Succes met zoeken!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.