close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Grand-Voyager: koppeling ontluchten

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500

Voyager/Grand Voyager (RG) MPV • 2.5 CRD 16_V (1C8G) (105kW) ENC; ENJ 02-2000➔12-2008

Beste collega's wij hebben hier gisteren de koppeling vervangen maar vinden nergens een nippel om de hydraulische bediening te ontluchten.
Is er hier een speciale procedure voor nodig? Op de "gever" en de "ontvanger" staan geen nippels.

Alle tips welkom want auto moet vandaag nog rijden.

Geplaatst door

jhl (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Leiding op hulpcylinder lossen..?

Hans4040 1285
badge vip badge

10 jaar

Heb deksel van vulpot een paar uur laten openstaan en soms komt er af en toe een kleine luchtbel boven, volgen het op.

jhl 0
badge

10 jaar

Als je hem nog niet klaar hebt kun je het volgende proberen: koppeling intrappen en dan je voet van de pedaal afschuiven zodat de pedaal ineens omhoog schiet. door de plotselinge verplaatsing komt vaak de luchtbel naar boven.

Momenteel hebben we koppeling na een twintigtal keren pompen. Dan rijdt hij normaal, schakelt wel niet 100% maar dat zal wel aan de versnellingsbak liggen. Dat deed hij al tervoren.
Maar als je hem een paar uur laat staan heb je weeral geen koppeling meer. Nochtans voelt het pedaal goed aan.
We gaan hem een nachtje laten staan.

jhl 0
badge

10 jaar

OPnieuw naar "af". We moesten deze morgen terug een twintigtal maal pompen om de koppeling te kunnen doen werken.

jhl 0
badge

10 jaar

Thx collega, dat is een interessant document.
Probleem is echter dat je "ontvanger" niet kan uitbouwen om hem schuin te houden zonder de leiding te lossen. Maar we gaan dat eens proberen, want uiteindelijk klopt de uitleg in dit document : er zicht lucht gevangen in de cilinder. Daar komt het in feite op neer.

jhl 0
badge

10 jaar

Ik had laatst hier een 2006 voyager (benzine 2400cc) die de "öntvanger" aan de voorzijde van de bak had zitten.
deze kon ik uitbouwen door hem een kwart slag te draaien,een soort bajonet sluiting dus.,ging wel erg zwaar.

Hier ook, maar je kan hem maar eeen kwart draaien als je de leiding lost, dus is dat geen optie. Ik heb hem op een krik gezit met het linkervoorwiel omhoog. We volgen verder op.

jhl 0
badge

10 jaar

Deze morgen hadden we goeie druk op het pedaal, enkel in achteruit is hij niet te krijgen. Na tweemaal pompen wel.

jhl 0
badge

10 jaar

[quote=jhl]Na tweemaal pompen wel.[/quote]
Dan zit er nog steeds lucht in het systeem.
Wat je nog kunt proberen : Het pedaal ingedrukt een paar uur zo laten staan.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

10 jaar

Daar heb ik ook al aan gedacht Paul. Een geluk dat er "lang weekend" aankomt om dit op te lossen. In alle geval geen sinecure om zo een systeem te ontluchten. Maar zo leren we nog dagelijks bij.........

jhl 0
badge

10 jaar

Wat ik zei wordt ook toegepast bij motorfietsen, wellicht kun je hier iets mee.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

10 jaar

Probleem opgelost. Dank u voor de tips.
Heb een "combinatie" gemaakt van de twee. Auto linkervoorwiel omhoog gezet op krik en pedaal ingedrukt met staaf gedurende een halve dag.
Tot nu toe alles ok.

jhl 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.