Voyager/Grand Voyager (RG) MPV 2.5 CRD 16_V (1C8G) (105kW) ENC; ENJ 02-2000➔12-2008
Beste collega's wij hebben hier gisteren de koppeling vervangen maar vinden nergens een nippel om de hydraulische bediening te ontluchten.
Is er hier een speciale procedure voor nodig? Op de "gever" en de "ontvanger" staan geen nippels.
Alle tips welkom want auto moet vandaag nog rijden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Leiding op hulpcylinder lossen..?
Heb deksel van vulpot een paar uur laten openstaan en soms komt er af en toe een kleine luchtbel boven, volgen het op.
Als je hem nog niet klaar hebt kun je het volgende proberen: koppeling intrappen en dan je voet van de pedaal afschuiven zodat de pedaal ineens omhoog schiet. door de plotselinge verplaatsing komt vaak de luchtbel naar boven.
Momenteel hebben we koppeling na een twintigtal keren pompen. Dan rijdt hij normaal, schakelt wel niet 100% maar dat zal wel aan de versnellingsbak liggen. Dat deed hij al tervoren.
Maar als je hem een paar uur laat staan heb je weeral geen koppeling meer. Nochtans voelt het pedaal goed aan.
We gaan hem een nachtje laten staan.
OPnieuw naar "af". We moesten deze morgen terug een twintigtal maal pompen om de koppeling te kunnen doen werken.
Jan, kijk hier eens na.
http://www.centricparts.com/files/techni...
Thx collega, dat is een interessant document.
Probleem is echter dat je "ontvanger" niet kan uitbouwen om hem schuin te houden zonder de leiding te lossen. Maar we gaan dat eens proberen, want uiteindelijk klopt de uitleg in dit document : er zicht lucht gevangen in de cilinder. Daar komt het in feite op neer.
Ik had laatst hier een 2006 voyager (benzine 2400cc) die de "öntvanger" aan de voorzijde van de bak had zitten.
deze kon ik uitbouwen door hem een kwart slag te draaien,een soort bajonet sluiting dus.,ging wel erg zwaar.
Hier ook, maar je kan hem maar eeen kwart draaien als je de leiding lost, dus is dat geen optie. Ik heb hem op een krik gezit met het linkervoorwiel omhoog. We volgen verder op.
Deze morgen hadden we goeie druk op het pedaal, enkel in achteruit is hij niet te krijgen. Na tweemaal pompen wel.
[quote=jhl]Na tweemaal pompen wel.[/quote]
Dan zit er nog steeds lucht in het systeem.
Wat je nog kunt proberen : Het pedaal ingedrukt een paar uur zo laten staan.
Gr. paul
Daar heb ik ook al aan gedacht Paul. Een geluk dat er "lang weekend" aankomt om dit op te lossen. In alle geval geen sinecure om zo een systeem te ontluchten. Maar zo leren we nog dagelijks bij.........
Wat ik zei wordt ook toegepast bij motorfietsen, wellicht kun je hier iets mee.
Gr. paul
Probleem opgelost. Dank u voor de tips.
Heb een "combinatie" gemaakt van de twee. Auto linkervoorwiel omhoog gezet op krik en pedaal ingedrukt met staaf gedurende een halve dag.
Tot nu toe alles ok.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar