Ik heb een olielekkage bij de krukas-keerring aan de distributiezijde. Nieuwe keerring geplaatst, maar na 5 sec stationair draaien gaat de keerring naar buiten, waardoor de olie er direct uitstroomt. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik heb gedacht aan hoge carterdruk, maar zelfs met een verwijderde peilstok gaat de keerring er na een paar sec spontaan uit.
Wie heeft hier ervaring mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je hebt de verkeerde keerring. Juiste type plaatsen, en op de juiste manier monteren.
ik heb daar ook aan gedacht, maar deze keerring is speciaal voor deze auto besteld. Het past ook gewoon en lijkt precies op de ring die eruit gekomen is. Kan het zijn dat als ik een ring bij de chrysler dealer bestel, dat deze dan een fractie groter is en daardoor meer klem zit?
8 jaar
Dus toch een verkeerde keerring! ZOiets haal je immer bij de dealer.
Contact gehad met de dealer, die geeft ook aan dat de keerring gewoon een universele ring is en niet een speciaal Chrysler ontwerp. Ik moet het zoeken in de oliedruk-klep of de oliepomp. Dit oliedruk "ventieltje" vanavond verwijderd, maar daar is niets aan te zien, dit is gewoon een klein zuigertje wat met een veertje de oliedruk op peil houdt. Waarschijnlijk een afwijking in de oliepomp, maar voordat die gedemonteerd is ben je weer een avond verder. Wordt vervolgd.
8 jaar
Die keerring is geen ´speciaal´ ontwerp, maar de afmeting- diameter is hier belangrijk. Neem een originele van de dealer, en geen universele.
Die keerring wordt niet blootgesteld aan oliedruk.
Op de oude keerring zal waarschijnlijk een andere aanduiding staan dan wat je er nu ingedrukt hebt.
Gaat de keerring er gemakkelijk in , dus gewoon er in drukken en hij zit ?
Een passende keerring gaat er echt behoorlijk zwaar in , gebruik van speciale stempel is vaak genoodzaakt.
Van alles uitgezocht, maar uiteindelijk toch de handdoek in de ring. Heb de auto bij een Chrysler specialist gebracht. De keerring was niet het probleem, dat hoeft ook zeker niet en originele dure dealer ring te zijn.
Hij heeft de motor helemaal gedemonteerd. Het axiaal krukaslager was niet goed, waardoor de krukas veel te veel zijdelingse speling had. Bij het indrukken van de koppeling ging de krukas teveel opzij waardoor de keerring er uitgedrukt werd. De rekening heeft pijnlijk duidelijk gemaakt dat amerikanen veel beter zijn in het maken van automaat-bakken.
8 jaar
Dus die keerring gaat er NIET spontaan uit, zoals jijzelf zegt. Goede informatie is essentieel voor het stellen van de juiste diagnose.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar