We hebben er weer 1.
Voyager 2.8 CRD slaat niet aan als de motor op bedrijfstemperatuur is.
Koudstart is goed, ook halverwege de bedrijfstemperatuur.
Als de motor uitgezet wordt op bedrijfstemperatuur en gelijk weer gestart wordt slaat deze wel aan maar na iets doorstarten, wordt er 5 minuten gewacht met starten na het uitzetten dan slaat de motor niet meer aan.
Een beetje start pilot spuiten is dan genoeg om wel weer aan te slaan, en de motor loopt dan ook gewoon netjes.
Wie heeft hier al eens mee te maken gehad?
Ben wel een soortgelijks probleem tegen gekomen maar die deed ook slecht starten bij koude motor.
Alvast bedankt!
Groet Harold
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het zou de krukaspositiesensor kunnen zijn die warm bij lage toerentallen niet meer goed aangeeft.
Als je de sensor afkoelt met koudspray of perslucht, slaat de motor dan weer wel aan?
Hallo Oldford,
Bedankt voor je bericht.
Gisteren is de krukassensor vervangen maar helaas niets veranderd.
8 jaar
Wat minder vaak voorkomt is exact hetzelfde probleem met de nokkenaspositie sensor.
De testmethode is ook geheel gelijk. Even afkoelen om te zien of de motor dan wel start.
Hallo Oldford,
De nokkenas sensor gecontroleerd maar helaas ook geen resultaat.
8 jaar
Er komt nog wat bij wat ik nog niet wist.
De motor valt ook vaak uit als er volgas gegeven wordt en de airco aan is.
Als de airco uit is gebeurt dit niet.
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
8 jaar
Het lijkt er een beetje op dat hij te weinig brandstof krijgt en/of te veel lucht.
Brandstof filter / pomp? Storingscodes?
Als ik het vergelijk met een ander (ouder) motormanagement systeem (weliswaar benzine, maar wellicht kun je er iets mee): als de motor warmer wordt zal de ecu minder brandstof inspuiten dan bij een koude motor (zie: temperatuursensor).
Als de airco wordt ingeschakeld zal de stappenmotor verder open gaan waardoor er meer (of te veel) lucht bij komt (zie: iac).
Deze iac zal ook bij andere stationaire belastingen zijn werk doen (bijvoorbeeld als je stilstaand aan het stuur draait).
8 jaar
iac, stappenmotor, stationair regelaar allemaal hetzelfde ding dat niet op een diesel zit.
Er zit niet eens een gasklep op. Dat is het principe van een diesel, er is altijd veel te veel lucht aanwezig.
Wat zou kunnen is een defect in de aircodruk schakelaar/sensor. Dat komt vaker voor en dan stort de 5 volt voeding in elkaar.
Daardoor gaan allerlei sensoren die dezelfde 5 volt voeding gebruiken verkeerd aangeven.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar