Accu loopt in 2 dagen leeg. Alle zekeringen en relais losgehad, maar blijft leeglopen. Is er iemand die bij dit type het al eerder heeft gehad en opgelost?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou die over de gelijkrichter en/of dynamo leeg kunnen lopen?
Zou kunnen, maar die hebben we los gehad en probleem blijft.
heb je de lekstroom gemeten, zoja zie verschil met het losnemen van dynamo en zekeringen
Dankje Jan, maar met het loskoppelen van de dynamo geen verschil.
Vreemde is dat als we de zekeringen van de airbag, radio en parkeerlampen-claxon verwijderen de lekstroom nagenoeg 0 is. Maar soms ook als we alleen de radiozekering verwijderen valt de lekstroom weg. Even later is die er weer en dan halen we de andere zekeringen eruit en is de lekstroom weg. Dus niet 1 circuit en wisselend.
Klant wil niet teveel kosten maken, dus echt veel tijd is er niet aan te besteden maar zou het graag willen oplossen natuurlijk.
Denk dat het is opgelost.
Toch de radio die de lekstroom veroorzaakt. Bij het meten van de lekstroom gingen we in de fout. We haalden de massaklem los en zetten daar een ampèremeter tussen. Echter de methode is om de kring niet te verbreken door de ene pen op de pool te houden en de andere pen op de klem en dan pas de klem loshalen. Zo blijft het circuit in rust en door onze methode bleven er nog componenten in beweging die het stroomverbruik veroorzaakten en werden we op een dwaalspoor gezet.
Vandaag met een scope en amperetang gemeten zonder het circuit te onderbreken en toen was het heel duidelijk dat op het moment van lospakken van de radiozekering de lekstroom verdween. Zekering er weer in werd er weer een lichte, zo'n 0,5 a 0,6 ampère, lekstroom gemeten.
Bedankt Gerco en Jan voor de hulp.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler 300M of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar