Hallo ,
ben hier vrij nieuw ,heb wel eens meer gekeken maar heb nu zelf een probleem.
Waarschijnlijk zal het uitlezen worden maar heb zelf geen apparatuur daarvoor ,
De 300 M is van 2004 met de 2.7 motor op LPG , heeft de Prins VSi installatie..
Om te beginnen dan maar ;
Bij aankoop deed zich direct het probleem voor dat de LPG er steeds ''afschoot'' zeg maar , motor liep toen gewoon verder op benzine daar het VSi systeeem dat regelt .
Na wat uitlezen bij een LPG -man kwam eruit dat wellicht een lambdasonde niet okay zou zijn .
DE monteur gaf het advies om eerst de sonde direct op het spruitstuk te vervangen .
Dit (zelf )gedaan Kan daar makkelijk bij en was gelijk ook weer over , bleef dus op LPG staan zoals het hoort , was een leerprobleem volgens monteur ..
Nu na een tijdje reageerd auto slecht op het gas pedaal , of houd in zoals U wil .
ook gaat er regelmatig het oranje lampje met motor branden en gaat dan ook na korte tijd er weer vanzelf af .
Mij dunkt dus dat er nog meer aan is en zou graag dit opgelost hebben,
Vraag me af of er meer mensen zijn die dit euvel herkennen en wat daar aan gedaan is .
Heb dus de 2 lambda,s op spruitstuk vervangen een paar maanden terug .
Wel is het zo dat het motorlampje eerst niet brande toen de LPG er nog afging en automatisch op benzine verder ging .
Hoop dat hier wat positiefs uitkomt en niet direct naar een dure garage moet , de auto is liefhebberij en ben momenteel ook werkloos , zou dus mooi zij n met enige hulp van iemand met kennis van zaken etc,
P.s de auto is altijd goed onderhouden en si in onderhoudsboekjes terug te vinden , is ook kloppend ,ben dit naggegaan kort na de aankoop bij handelaar ,
Alvast bedank t voor het evt . lezen vandit lange verhaal , maar is anders niet uit te leggen ..
MVG John konings
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nog vergeten te vermelden dat er pas een nieuwe accu in staat,
Toen leek ook direct het inhoud/reactie probleem opgelost (blij dus ) maar is toch weer terug gekeerd
Na een keer de aacu eruit gehaald te hebben en bijgeladen was het weer een paar dagen goed , vind dit wel vreemd ..
misschien een beetje hulp voor de heren ahaha
gr John
komt slecht op gang dit draadje ,,,,,,,,,,,,
10 jaar
Nou ,, weinig of geen reactie , toch een meer commercieele site dit dan ??/ (
helaas is er voor mij auto niet echt een gericht forum ,jammer heb bij andere merken wel veel leuk hulp en goede raad gehad
wacht nog maar ff af dan
10 jaar
heb nu bougies vervangen na uitlezen door ANWB
motor lampje ging knipperen en is nu weer uit en blijft uit tot nu.
er zou alleen nog een lambdasonde niet goed zijn ,geeft te hoge spanning constant .
doet het nu wel al beter maar nog niet helemaal naar behoren lijkt me . zou in moeten leren volgens monteur en zou even kunnen duren ,,, instellingen enzo ??
ga dus de lambdasonde vervangen en is lambda 1 , bank 2
monteur wist echter niet of dat de stuurkant is of de andere kant ,,
had deze vraag hier al apart gezet maar is nu weg ??
Iemand die dat weet hier ??
MVG John
MVG
10 jaar
Het knipperende motorlampje gaf aan dat er misfires waren - of te wel ontbreken van verbranding.
Een slechte bougie kan een oorzaak zijn, maar er zijn er nog veel meer.
Je zegt dat de motor het nu wel beter doet - maar is dat op benzine of op LPG?
Wat doet de motor als je een paar dagen uitsluitend op benzine rijd?
De lamdasondes die vervangen zijn - waren dat originele sondes of universele?
de sonde,s die vervangen zijn zijn universele
er zou er dus nu 1 niet goed zijn op het spruitstuk en bank 2 . vvor de kat volgens dealer en ANWB
motor reageerd op benz.en LPg hetzelfde
op benzine nog niet alleen gereden , is dat nodig ?? en zo ja heeft dat nut ??
zou het ook een bobine kunnen zijn die niet meer lekker meeloopt ?
toch maar eerst zeker de sonde vervangen of checken op slechte contacten (raad ANWB)
bougies al verniewd
nu weer lampje dat brand ,maar nog niet veel mee gereden als wat korte stukjes op benzine en vooral LPG zoals l het geval is
dit na misfire zo te merken aan auto'
zoek het zelf bij bobine(s) nu
de slechte lambda die teveel spanning geeft zou daar niet aan toedoen
nog niet helemaal okay dus
gr John
10 jaar
O.K., even niet goed begrepen, het gaat dus om een sonde voor de kat.
Ik heb het niet zo op universele lambda-sondes. Ik gebruik meestal origineel om problemen te voorkomen.
Kijk nu bij jouw motor. Na een paar maanden zou die universele al weer defect zijn.
"de slechte lambda die teveel spanning geeft zou daar niet aan toedoen"
Ik heb een andere mening. Als de lambda wat hoog (of te hoog) aangeeft zal in 1e instantie het mengsel armer gemaakt worden. Misschien zelfs zo arm dat er misfires kunnen ontstaan.
"op benzine nog niet alleen gereden , is dat nodig ?? en zo ja heeft dat nut ??"
Ja, dat is nodig en heeft heel erg veel nut. Het gas-systeem volgt het benzine-systeem, dus als er problemen zijn op benzine, dan zijn die er ook op LPG. De motor moet eerst perfect lopen op benzine, dan pas kun je naar het gas gaan kijken.
Ik vraag me af of in het begin er überhaupt wel een defecte lambda-sonde was. Of dat de sonde alleen maar de brenger was van slecht nieuws. In ieder geval is het vervangen van 2 sondes zonde van het geld als er maar 1 defect was.
Op deze manier ga je het niet vinden. Je loopt een aardige kans dat er ook nog een katalysator sneuvelt en dan wordt het echt duur. Het lijkt me tijd voor een consult bij een wat meer professionele garage.
Wat zijn de exaxte foutcodes die uitgelezen werden? - liefst compleet met nummer.
Al eens een 4-gas test gedaan op benzine en gas? Zo ja, wat waren alle waardes?
Wat zijn de waardes van de zogenaamde "Fuel trim" nu op benzine en op gas?
Wat voor signaal geven alle lambdasondes nu af? Liefst ook op benzine en op gas.
nog geen uitlaatgastest gedaan , lijkt erop dat het meer uitkomst geeft zo te zien aan je reactie denki k dan , had deman van ANWB het ook over inderdaad.
neem aan dat U het eerste ''verhaal ''ook gelezen hebt Oldford zodat er wat meer duidelijk word ??
ga eerst eens op enkel benzine rijden wil toch wel lambda vervangen daar deze niet goed is gebleken met uitlezen zodat in ieder geval die weer okay zijn dan , of het de veroorzaker is weet ik dus nu ook niet ,
Wat vind u van de mogelijkheid van de bobine(s) loop nu wel beter stationair op alle cylindres meen ik , bij vraag om vermogen word dat soms het inhouden en dan doorgaan regelmatig
gr John
p.s de bougioes waren wel aan vervanging toe , heb er nu zelf al over de 12K mee gereden en zaten er al in ook, dus dat is niet verkeerd sowieso
10 jaar
Is tot nu toe nog steeds goed zal dus okay zijn verder
Motor loopt perfect op benzine en op LPG
zitten nu de orginele lambda,s weer in en geeft al ruime tijd ook geen storing meer
De misfire,s etc, zijn ook niet meer teruggeweest , loopt ook lekker rustig nu etc,
Wat dat betreft alles okay dus .
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler 300M of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar