Chrysler Pt Cruiser: Linker wiellager voor

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6

Kent iemand de problemen die ik kan verwachten als ik het wiellager links voor ga vervangen.
Heb ik daar een pers voor nodig of is dit zo te doen.

christan

Geplaatst door christan (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler PT Cruiser? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

br0ns (0) PRO, 14 jaar geleden

Deze moet je persen.

Je kan hem ook afstellen. Weet niet wat het probleem is.

christan (0), 14 jaar geleden

Het probleem is dat er wat ruimte op zit, als de auto op gekrikt staat en ik pak het wiel boven en onde vast zit er speling op.

br0ns (0) PRO, 14 jaar geleden

Je kan nog even proberen het lager af te stellen dit is heel makenlijk. Als je dan nog speling hebt moet er een nieuw lager in.

Lager afstellen.

Wiel er af.
Dan zit er in het midden een kroon met een splitpen. Die splitpen haal je er uit dan haal je het kroontje er af en dan zit er nog een klein veertje (verende ring) en dan zit daar een moer 32 en die moet je gewoon goed aandraaien.
Wiel er weer op even en controleren op speling. Als de speling weg is heb je je zelf een wiellager bespaart, blijft de speling dan moet er echt een nieuwe in.

Wiel er weer af, en weer netjes alles terug bouwen met een NIEUWE splitpen. Wiel er weer op en goed vast zetten.

Ik hoop dat het lukt.

Groetjes br0ns

christan (0), 14 jaar geleden

Moet die moer heel vast staan ? Ik heb hem namelijk al los gehad en daarna weer vast gezet en de speling zit er nog steeds.
Ga het morgen proberen.
Alvast bedankt

br0ns (0) PRO, 14 jaar geleden

Moet heel vast je kan hem niet te vast draaien met de hand.

christan (0), 14 jaar geleden

Heb de moer nog ff na getrokken, en nog eens extra vast gezet maar blijf de speling houden.
Wordt een nieuw lagertje schat ik.

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

ik heb zo'n idee dat je fusekogel speling heeft,als jij je lager zo vastzet echt goed vastzet dan heeft hij geen speling meer,moet zo wel niet maar kun je toch het een en ander uitsluiten,als dit zo een lager is met splitpen en kroonmoer is dit een konisch lager en trek je spelingvrij door hem echt keivast te draaien alleen moet je dit niet doen natuurlijk hij moet wat speling hebben(minimaal tegen nul aan)

br0ns (0) PRO, 14 jaar geleden

@ Robby10030
Bij een PT Cruiser wilt wel eens een wiellager voorkomen. En als ze iets speling hebben kan je hem gewoon met de hand helemaal vast zetten want ze hebben niet zo veel ''stelruimte'' en wil je hem helemaal vast zetten dan heb je er heel veel kracht voor nodig. Maar het is inderdaard een konisch lager.

Ik denk niet dat het een fusee kogel is omdat ik het eigenlijk zelf nog NOOIT heb mee gemaakt maar eens moet de eerste zijn.

Naar de vraag >
Dat wordt dus waarschijnlijk een nieuwlager er in persen, maar kijk ook wat robby zegt even je fuseekogel na kan ook gebeuren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler PT Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.