Mijn Voyager (340.000km) gaat soms erg lastig in de 2e-versnelling, vooral bij terugschakelen (handbak).
Iemand een suggestie waar dit aan ligt? Slijtage van de verbindingen in het stangenstelsel van de pook?
Ronald Rooij
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoewel niet speciaal met Chrysler, heb ik dat probleem in het verleden wel vaker gehad. Meestal zijn het de sychromesse ringen. Deze zorgen ervoor dat de het snelheidsverschil tussen in- en uitgaande as worden verminderd bij het schakelen. Reparatie is duur omdat de versnellingsbak eruit moet.
Je kunt het probleem omzeilen door tussengas te geven bij het terugschakelen. Als je vanuit 3 naar 2 wilt schakelen zet je hem in de vrij, laat de koppeling opkomen, geeft een beetje gas, trapt de kopp weer in en schakelt naar 2. Als je dit niet gewend bent, klinkt het ingewikkeld, maar dat is het niet. Let op: tussengas met ingetrapte kopp heeft geen enkele zin !
Bekend probleem van deze auto's. Pallen, veren, schakelmof en synchromesh vervangen van 2e versn. . Schakelen met tussengas heeft geen effect hierbij.
Probleem nog ongewijzigd.
10 jaar
SEP (somebody else's problem), auto verkocht
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar