Hallo
Ik heb eem rot probleem met mijn Chrysler Neon 2.0 Automaat. Het gebeurt me laatste tijd vaak (niet altijd) dat als ik mijn motor uit wil zetten en de sleutel uit contactslot haal de motor nog blijft draaien. De airbag lampje gaat dan branden als de sleutel eruit is, maar de motor blijft wel even draaien.
Dit had ik nooit eerder totdat een Vialle G3 installatie ingebouwd is. Nu gebeurt het steeds meer.
Starten is helemaal geen probleem, alleen uitzetten is heel rot. Want het is een automaat en dan moet ik het kabeltje bij de bobine uit trekken om hem uit te laten vallen. De contactblok (electrische gedeelte) is door de dealer vervangen en de alarm is verwijderd om toch alle uit te sluiten. Maar het gebeurt nog steeds.
Vandaag kreeg ik hem niet uit omdat mijn vingers vet waren en de kabeltje van de bobine kon ik niet uit trekken en toen ik de motorklep naar beneden deed (beetje harder dan normaal) ging de motor uit en alle lampjes gingen branden (die ook gaan branden als de contact aangaat), terwijl de sleutel al eruit gehaald was.
De bordcomputer lampje knipperde constant en ik kon hem niet starten meer. Helemaal geen contact meer te verkrijgen met de sleutel.
Daarna heb ik de min-pool van de acuu afgehaald en toe is alles uitgegaan en weer terug erop. Alles was weer ok. Starten deed ie en uitgaan ook.
Dus dat doet die soms, niet altijd. Dat die niet uit wil.
Chrysler dealer heeft de bordcomputer uitgelezen en geen foutmeldingen.
Zou niet een probleem kunnen zijn dat de min-pool van de accu een beetje contact maakt met de metaal van de motorklep omdat daar een beetje isolatie weg is?
Of is het iets anders?
LPG G3 intallatie probleem?
Er zit nog garantie op G3 installatie en heeft pas 12.000 km op de G3 gereden!
HELP! Chrysler dealer weet het ook niet meer!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lykt me toch een bedradingsfout aansluiting voeding g instalatie controleren n anders contacktslot vervangen
Dat denk ik zelf ook. De Chrysler dealer kan me echt niet meer "helpen". Ze willen wel alles doormeten (alle draden), maar omdat dat aardig wat geld gaat kosten hebben ze me afgeraden om dat te doen. Aan contactslot ligt het niet, dat is 100% zeker. Ook onderzocht door de dealer.
De G3 installatie is 28 februari 2007 geplaatst. Gelijk enkele dagen erna overkwam me dat ik de auto niet uit kon zetten. Daarna was het 2 maanden alles ok en nu krijg ik weer dezelfde problemen. Nu overkomt me dat 1 keer per enkele dagen.
Het kan best dat een draadje motor of de motorkap raakt zodat een massa ontstaan. Iets anders zou ik niet kunnen bedenken.
Als dat echt zo is, dan kan de LPG installateur waarschijnlijk ook niet helpen. Want uitlezen van de gasinstallatie zal geen foumeldingen geven.
Graag hoor ik het van iedereen wat het kan zijn!
Koolaanslag??? De motor loopt goed stationair als dit gebeurd.
Kan het niet de MIN-pool (-) van mijn accu niet zijn die de motorkap raakt? Want daar is de isolatie een betje kapot.
17 jaar
[quote=blok5]Kan het niet de MIN-pool (-) van mijn accu niet zijn die de motorkap raakt? Want daar is de isolatie een betje kapot.[/quote]
Dit kan geen probleem geven.
Opzich wel een raar verhaal maar volgens mij ligt het toch aan een bedradings fout
Wat moet ik nu nog doen zodat ik dit niet meer heb?
Graag reacties aub.
Ik weet het echt niet meer!
Auto rijdt perfect, alles is top, behalve af en toe niet uit kunnen zetten van de motor.
17 jaar
Terug gaan naar de gas inbouwer en zeggen dat er een fout is gemaakt
Ik denk eerder dat de gasinbouwer een bedradingsfout heeft gemaakt want voorheen had je het probleem niet.
Waarschijnlijk heeft hij een foute + draad gebruikt (vertraging) Ik zou hem het probleem onder de garantie laten oplossen.
17 jaar
Ik ben er uit met dit probleem. Het is geen G3 installatie en geen bedradingsfout.
Maar bestuurdersfout :)
Tijdens het uitzetten draai ik het contactslot heel snel terug. Chrysler en waaarschijnlijk andere auto's hebbe een stap om de motor uit te zetten en volgende stap is om je sleutel eruit te halen. Ik draaide erg vaak heel snel uit het contactslot.
Nu overkomt me dit niet meer. Eerst motor uit en dan een slagje doordraaien en sluetel eruit trekken.
Toch bedankt voor jullie reacties.
MAAR IK HEB WEER PROBLEMEN HIERMEE!!! 22-06-2007
17 jaar
22-06-2007
WEER PROBLEMEN:
In Utrecht auto gestart, alles normaal. Na 12 km in Maarssen wilde ik hem uitzetten, lukte niet. Daarna naar Oss 70 km verder gereden. Lukte ook niet. Uit Oss naar Zierikzee gereden 130 km. Thuis aangekomen lukte het ook niet!!!
Wat gebeurt er eigenlijk:
Ik draai aan de sleutel om de motor uit te zetten, motor gaat niet uit. Maar het lampje van de airbag gaat wel branden, de andere lampjes (olikan, accu etc) branden niet. Dus ik denk dat de contactslot niet goed verbinding maakt.
Draai ik de sleutel weer terug in zijn start/motorstand dan gaat het airbag lampje weer uit.
Maar ik krijg mijn auto niet uit.
Dus wat doe ik:
Bobine kabeltje eruit trekken (motor gaat gelijk uit)===> de sleutel is dan al lang eruit en alleen brandt het airbag lampje voordat de motor uitgezet wordt.
Kom ik terug in de wagen en zie ik dat alle lampjes opeens branden, omdat auto uitgezet is (oliekan, accu, etc), terwijl de sleutel eruit is. Rarara
Draai ik weer de sleutel om, de motor gaat aan en alle lampjes gaan uit zoals het hoort! Maar als ik hem probeer uit te zetten, weer zelfde problemen. Dat heb ik 3x geprobeerd en na het uitzetten bleven de dashbord lampjes branden.
Uiteindelijk heb ik de MIN-pool kabel even van de accu afgehaald en weer terug erop gezet. Alle lampjes gingen uit en ze gingen gelukkig niet meer aan naar het terugplaatsen van de kabel.
Hierna nog 3-4 keer geprobeerd om mijn auto aan en uit te zetten. Ging perfect, geen problemen meer.
De Chrysler garage zoals ik al eerder zei heeft volgende zaken al gedaan:
Contactblokje (electronisch gedeelte) vervangen
De kabels onder de stuurkolom gecheckt.
Contactslot is niet vervangen! Kan het toch daar aan liggen????
IK BEN HOPELOOS, HELP A.U.B.
17 jaar
ik zou dan eens het contact slot vervangen, geeft vaker problemen
brOns,
Een vraagje: Ben je zelf werkzaam bij een Chrysler garage of ben je multifunctioneel? Ik ben gewoon nieuwsgierig
Nog een opmerking over de G3 installatie: Is gecheckt en uitgelezen door de inbouwer en helemaal geen foutmeldingen.
Eerder vertelde ik dat de auto na 1 minuut ongeveer zelf uitvalt en alle dashbordlampjes gaan dan branden. Dat is logish. Want ik heb gisteren geluisterd tijdens het omdraaien van de sleutel en de Vialle G3 pomp gaat gelukkig uit. Dus aan de G3 ligt het echt niet. Daarom valt de auto na +/-1 minuut vanzelf uit omdat er geen brandstof meer is.
Door de Chrysler garage is de computer ook uitgelezen: geen foutmeldingen.
De Chrysler garage die me helpt is echt goed, die willen nog niets doen, want anders zullen de kosten heel hoog oplopen. Ze vragen me om een soort logboek bij te houden zodat ze bij de volgende onderhoud iets directs kunnen doen, zonder veel tijd in te steken.
Dus denk ik toch dat het contactslot is.
Zou het echt iets anders kunnen zijn, brOns???
Trouwens, je mag zelf ook wel een nieuw contactslot voor me inbouwen.
17 jaar
Het is duidelijk dat het contactslot is.
Dat was ik vergeten te melden. Vorige maand heb ik het laten checken bij een Chr. dealer en contactslot doet soms dwars als ik de sleutel te snel terugdraai.
Dat grapje kost me 200-250 euro. Ik doe er voorlopig niets mee.
Bedankt jongens.
16 jaar
br0ns of Mercury:
Ik kom toch weer bij jullie Chrysler experts/fanaten :)
Dit was weer eens een weekend met het uitzetten van mijn Neon. Maar ik ben ook paar stappen verder met het bekijken wat er allemaal gebeurd.
Vrijdag avond:
Toen ik hem uit wilde zetten: sleutel eruit en hij bleef gezellig verder brommen. Alleen AIRBAG lampje ging aan. Raar dat mijn oliekannetje niet aanging. Dat zou je verwachten als de sleutel eruit is.
Deze keer ging mijn LPG pomp NIET UIT na het eruit draaien van de sleutel. Niets anders op dan bobine kabel eventje eruit klikken.
Vanavond (Zondag):
Wilde ik tanken (gas) en het gebeurde weer. Weer AIRBAG lampje aan en motor bleef weer aan. Nu hoorde ik wel LPG pomp uitgaan na het eruit halen van de sleutel. Dus de motor zou na 1-2 minuten toch vanzelf eruit vallen omdat er geen LPG aanvoer meer zou zijn.
Vinden jullie dit niet een beetje raar? Dat AIrbag altijd reageert en de rest niet? Wat doe die contactslot eigenlijk? Niet alleen om motor aan en uit te zetten neem ik aan.
Raden jullie me echt allebei aan om contactslot te vervangen of kan het niet iets anders zijn. Want contactblokje is vervangen en de kabels onder de stuurkolom zijn al gecheckt (omdat alarm gelijk eruit gehaald is). Dat zou toendertijd misschien een boosdoener zijn, maar dus NIET.
16 jaar
Het is weer voor de zoveelste keer gebeurd. Maar nu kreeg ik hem pas na 5 minuten uit omdat bobinekabeltje niet graag eruit wilde en ik durfde niet erg op te drukken, want ik heb al paar schokken gehad.
Hopelijk komt er hulp van iemand:
Alles gaat uit behalve motor. (verlichting op de deuren: spiegelverstelling/electrische ramen lampjes, airbag etc), alleen niet de motor. Kan het toch aan de contactslot liggen of kan het ook zijn dat 1 van de draden die uit contactslot komen een breuk hebben of iets raken (bloot zijn) waardoor je massa krijgt??
Alarm is eruit gehaald toendertijd, toen waren er ook problemen en die was amateuristisch geplaatst. Paar draadjes blootgesneden en met tape geplakt. Chrysler dealer heeft de draden aan elkaar gesoldeerd. Ik neem aan dat die draden goed geïsoleerd zijn.
Wat denken jullie echt wat het kan zijn?
16 jaar
Ik blijf het echt een raar verhaal vinden. Heeft hij dit ook als je hem op benzine uitzet ??
JA, dat maakt helemaal niets uit. Het ligt niet aan de G3 bekabeling dus.
Het is zo raar dat alles reageert op contactslot, behalve de motor (ontsteking).
Kan het echt niet een draad zijn onder de stuurkolom die bloot is en iets af en toe metaal raakt?
En het ergste is als ik hem via bobinekabel uitzet (sleutel is dan eruit). De contactlampjes (airbag, oliekannetje) branden dan nog en deze krijg ik uit door even accu te ontkoppelen.
Het is toch raar dat die lampjes NIET weer gaan branden als de stroom weer op de accu is?
Doe ik dat niet (accu ontkoppelen) dan kan ik hem weer starten zonder problemen maar dan krijg ik hem echt weer niet uit en zo blijf ik tobben.
Maar als ik die accu even ontkoppel, dan kan ik hem weer starten en normaal uitzetten zonder problemen.
RAAR. Wat kan het zijn jongens??
Ik zou bijna een bonus uitrijken als iemand hem kan repareren. Ik ben echt hopeloos jongens. Ik weet het niet meer.
16 jaar
br0ns: (of iemand anders)
Ik heb even Chrysler/Dodge in USA gebeld. Ik moest wel en toen gaven ze dit aan:
- the selinoid in the starter is starting to go bad. change it, it will fix the problem
Ze hadden meerdere mensen met zulke problemen.
Wat moet er eigenlijk dan vervangen worden?? Contactslot? HELP
16 jaar
Een Chrysler dealer die ik vandaag gebeld heb zei dat ik maar met een nieuwe ASD relais moet proberen, want die ouwe kan blijven steken/haken.?
16 jaar
Beste Blok5,
Is het probleem met het uitzetten van de motor al opgelost?
Sinds vanavond heb ik hetzelfde probleem!
Nooit problemen hiermee gehad tot vanavond.
Heb jij de uiteindelijke oplossing voor dit probleem?
Is het toch een probleem met het contactslot?
Of ligt het toch aan het ASD relais?
Hoop dat je mij kunt helpen!
Trouwens , ik rij een Voyager 2.5 TD uit 1997.
Groet,
Nikolaj
16 jaar
Nikolaj,
DIT IS ERG BELANGRIJK VOORDAT JE TOT MIJN MOGELIJK OPLOSSING GAAT PROBEREN:
Als het alleen af en toe voorkomt, dan kan het zelfde zijn als bij mij. Wat je moet proberen is even de MIN pool loskoppelen en 10-15 minuten eraf halen en weer erop. Als het hierna weer gebeurt dat je hem niet uit kan zetten, dan heb je echt waarschijnlijk problemen met je bedrading en dat vind ik zeer link. Dan moet je niet met die auto zelf spelen :).
Ik weet niet of ik je veel verder me zal helpen maar probeer dit. Het valt mee qua kosten.
Chryslers, Dodges en de rest van de toko werkt met een ASD relais.
Wat hebben ze bij mij gedaan eerst:
Ignition switch (contactblokje) vervangen, maar na een paar weken kreeg ik het weer. Let op contactblokje is geen contactslot!
Toen heb ik lopen tobben, man man. Verschillende Chrysler garages heb ik gebeld, maar ze kwamen met een smoesje: we moeten hem uitlezen als dat gebeurd. Het ergste is dat het gebeurt als de garages dicht zijn.
Uiteindelijk heb ik ook Chrysler fabriek in USA gebeld want ik werd echt pissig en die hadden me ook geen duidelijk antwoord gegeven.
Toen naar GIVA in Rotterdam gereden (Dit is echt een goed Chrysler dealer!) en zij waren bekend met het probleem en het komt af en toe bij hun voor. Een keer in een paar jaar.
Uitlezen hielp niet, geen foutmeldingen. Toen heb ik zelf gekozen om een relais te kopen (onder je relaiskap zitten die relais). Elk relais is bij mijn Neon dezelfde. Dus ik kon claxon, fuelpomp uitnemen en in ASD relais plaats klikken maar dat wilde ik niet. Ik had toen een nieuw relais gekocht (ca. 18 of 20 euro).
Erin geplaatst en rijden maar.
Toen moest ik van Rotterdam naar Gelderland rijden (zelfde dag). Daar aangekomen motor uitgezet (ging perfect), kwam ik terug, helemaal geen contact niets. Motorcode lampje ging knipperen en ik zat in middel of nowhere.
Wat heb ik toen gedaan: Relais eruit geklikt en de accu eraf gehaald 10-15 minuten. Relais weer in en de accu weer op. Toen hoorde ik een KLIK onder de relais kastje (sleutels waren eruit).
Sindsdien heb ik helemaal geen problemen meer (klop klop klop). laten we hopen dat het niet meer komt.
Mijn advies:
- Koop een relais bij de Chrysler garage.
- Voordat je hem plaatst even de MIN pool van de accu af (10-15 minuten)
- Relais erin en accu weer koppelen.
Let op het kan ook iets anders zijn. Dat een draad bloot ligt of versleten is en zo massa maakt. Dat zou je ook even uit moeten zoeken.
Als het je weer overkomt, dan moet je eerst ASD relais eruit trekken. Dan branden je lampjes op je dashboard allemaal. Als je hem weer start, dan zal je weer hetzelfde probleem krijgen. Dus ik raad je aan om eerst sleutels eruit te halen, ASD relais eruit, Accu loskoppelen (min pool0 en weer erop.
Als het bij mij weer voorkomt, GIVA heeft belooft om een software update uit te voeren indien dat mogelijk is.
Ik wens je zeer veel succes!!!
EN WAT BELANGRIJKSTE IS: HOU ONS OP DE HOOGTE!!!
16 jaar
Beste Blok5,
Bedankt voor je reactie!!!
Vandaag is er niets meer aan de hand.
Wat heb ik gedaan:
Zoals je zij heb ik de min pool van de accu gehaald en 15 minuten gewacht.
Na deze 15 minuten heb ik de min pool er weer opgezet.
Toen was er nog niets veranderd.
Wel mijn motor gestart en even laten lopen.
Na zo'n twee minuten sloeg mijn motor plotseling uit, dit nog nooit eerder meegemaakt.
Na dit aanslaan was het probleem verholpen!
Geen lampjes meer en uitzetten ging weer goed.
Blijf dit wel een erg bizar verschijnsel vinden.
Hoop dat het niet vaker gebeurd.
Nogmaals bedankt!
Groet,
Nikolaj
16 jaar
controleer zekeringkast op corrosie ,bekend probleem
pas op met accuklem verwijderen ,mocht er een code in je radio staan
en je weet deze niet .................
asd relais ingang in zekeringkast is waarschijnlijk groen uitgeslagen
airbag lamp gaat branden omdat er geen laadspanning aanwezig is ........
Frank,
Stel. Maar ik zeg nu echt stel dat het me weer gaat overkomen. Ik heb er inmiddels vanaf begin februari geen last van.
Wat zou je mij aanraden om te doen (geen antwoord: auto verkopen :) )
- nieuw ignition switch zit erin
- nieuw ASD relais zit erin
Wat kan ik nog wijzigen?
16 jaar
eerst kijken in relais/zekeringkast
afwachtende houding aannemen kan je op de meest vervelende momenten parten spelen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Neon of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar