auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chrysler Grand Voyager: motortemperatuur

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3,3Ltr

beste forumleden,

Enkele maanden geleden nieuwe radiateur en waterpomp geplaatst in onze Voyager. Sinds die aktie geen koelingproblemen meer maar.........
opvallend is dat de temp.meter heel laag blijft aanwijzen in de situatie koude motor, binnen enkele minuten op de snelweg en gemiddeld 110 km/uur op weg naar een bestemming 25 km verderop. Daar bijna aangekomen, net van de snelweg af, draaien beide fans totdat ik de motor afzet. In die tijd blijft de temp.meter op 7 uur staan.

Heb me laten vertellen dat de motor op de snelweg harder moet werken en daarom de fans laat starten. Tijdens stadsritten worden de fans vrijwel nooit gestart.

Nu het wat kouder wordt merk ik dat de kachelcapaciteit nog maar zo'n 50% is. Kan dit iets met de thermostaat te maken hebben??

alvast bedankt voor het meedenken

Geplaatst door

Macton (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als jij op de snelweg zit zullen je fans hoogstwaarschijnlijk niet aanslaan omdat je dan rijwind koeling krijgt,en bij stadsritten juist wel zeker als je lang voor een stoplicht staat en inderdaad als je kachel niet lekker warm wordt kan dit aan je thermostaat liggen maar worden de radiator slangen wel warm(echt warm) of blijven die ook lauw

zooooo, da's een snel antwoord

juist op de snelweg slaan ze aan wat ik schreef. dat vind ik zo tegenstrijdig omdat ik het met eens ben dat juist daar met die snelheid er bakken koelluchtbeschikbaar zijn

ga morgen de slangen op temp. testen

alvast bedankt

hou je op de hoogte

Macton 0

16 jaar

hoe kun jij dat zien dat ze op de snelweg aanslaan,dan zul je toch wel de motorkap open moeten maken dat zal niet zo'n succes zijn met 100 km per uur

heb je al eens gedacht aan een lekke koppakking hier door loopt de druk hoog op als je op hogere toeren rijdt.
Ik heb dit ook eens gehad begon met allerlei klachten op gebied van koeling lekke pomp, lekke slang
toen een lekke radiator bleek ook de koppakking te zijn..

m.v.g Ron

v0yager 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.