Chrysler Grand Voyager 1994: Startprobleem Voyager 2.5td 94

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TD VM

Beste Monteurs en andere sleutelfreaks,

Ik ben in het bezit van een chrysler Grand Voyager uit 1994 uitgerust met de bekende/gevreesde VM Turbo Diesel van 2.5 liter inhoud.

Nu was het al een poosje dat bij flink gas geven de auto wat rookte, echter geen zwarte roet of super witte rook, dit kon opzich weinig kwaad want de roetmeting van afgelopen apk kwam ie nog wel door.

Nu bij het koudere weer hebben we echter wat startproblemen die uitmondden in het niet willen starten van de motor, de accu is pas nieuw dus dat kan het niet zijn, het voorgloeien duurt echter lang ( voordat het lampje uit is 15 sec) de startmotor gaat rond en komt een pluimpje rook uit echter hij slaat niet aan......zouden de gloeibougies het einde hebben gegeven?

Iemand enig idee of je die er makkelijk zelf in draait en wat daarvan de kosten zullen zijn?

Dank voor alle reacties alvast! Als ie rijd is het en dijk van een comfortabele wagen dat is zeker.


dan valt me op dat de temperatuur meter eigenlijk altijd heel laag blijft staan, alleen na 200+ snelweg kilometers klimt deze iets op, metertje/sensor kapot of is dat redleijk normaal met dit type, ik heb de auto nu een halfjaar vandaar de vraag.

retroparts

Geplaatst door retroparts (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Grand Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

JAN/DODGE (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik zou het voorgloeirelai en de gloeispiralen vervangen.
Ik weet niet hoeveel hij gelopen heeft,

retroparts (0), 15 jaar geleden

iets meer dan 3 ton heeft ie gelopen, enig idee van de kosten van zo'n relai en spiralen? De auto kotm bnu niet meer van zijn plek, is slepen de enige mogelijkheid m hem te starten/naar de garage te krijgen in dit geval?

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

't is niet het mooiste om te doen, maar starten met startpiloot, (of wat thinner via de luchtinlaat) is een redmiddel wat wel eens een diesel zonder gloeipluggen wil starten .( LET OP!!!!!!het is slecht voor de motor, maar je weet dan wel of het de gloeipluggen of de brandstofpomp/verstuivers zijn) Prijs van relais en pluggen weet ik zo niet, maar de Chrysler dealer of de automaterialen zaak /groothandel zal het vast wel weten. Heb je ook relevante bedragen en geen schattingen of bedragen met enorme kortingen (die jij als particulier weer niet krijgt).

gr

Peco power

retroparts (0), 15 jaar geleden

Mensen,

mede dankzij jullie tips de gloeibougies bekeken en inderdaad 3 exemplaren kapot....nu vervangen en loopt weer als een zonnetje, nog een vraagje, wie weet de steek van de velgen voor dit model? Dit ivm wellicht de aanschaf van een ander setje, lichtmetaal voor de zomer

Dank wederom!

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Remco, bedankt voor de feedback, steek zal ik ff voor je nakijken, plaats ik nog wel even. volgens mij 5x100, maar bandenboer weet dat wel

gr

Peco Power

retroparts (0), 15 jaar geleden

een korte vraag, ik hoor een lichte tik in de motor, het geluid dat je ook hoort wanneer je de kleppen zou moeten gaan stellen, echter vandaag ging er ook een dashboard lampje branden waar ik de betekenis niet van weet, daar ik geen manual bij de auto heb.

Het is een rood lampje dat denk ik een reserviortje voor moet stellen met golfjes erin, tevens staat er een kruis op de vloeistof in de reservior....wie kan me vertellen wat voor lampje dat is?

Dank!

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

Is iets met water. Zal dus vermoedelijk OF het koelwaterpeil zijn OF het ruitensproeiertankje dat (bijna) leeg is.

Gr.

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

rood, dat heeft met de koelvloeistof te maken, heb je het nivo gecheckt?

retroparts (0), 15 jaar geleden

Dank voor de reacties, ik ging er eigenlijk van uit dat het peil van de koelvloeistof nog wel snor zou zitten daar ik dat vorige week had bijgevuld....echter bijna leeg.,...vandaar het lampje.

In 800 Km bijna 2 liter verbruiken lijkt me niet helemaal in orde, zou het iets te maken kunnen hebben met de tik in de motor? lekke koppakking wellicht?

Je ziet de temp meter nu ook sneller wat omhoog kruipen, deed ie dat in het verleden pas na 250+ km nu al na zo'n 20 km.....

Stratus (0), 15 jaar geleden

Hoi.
Lekkage; koppaking, waterpomp,slangen,kachelradiator?
Drab in je olievuldop (sludge)?
Vettige koelvloeistof?
Rookt ie konstant wit??

Verder, gloeipitten testen, eruitdraaien, aansluiten, wel massa geven, op kontakt, voelen, en auw is ok!

Stratus (0), 15 jaar geleden

P.S.
Rood is ALTIJD stoppen en checken!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.