Chrysler Voyager: niet starten 2.5 td

Bouwjaar: 1993

Hallo is er iemand die mij de gouden tip kan geven over het niet willen starten van mijn auto, is afgeslagen als of het kontakt werd uitgezet tijdens inparkeren,geen brandstof op verstuiverleidingen bij starten geen rare geluiden distriebutie afgelopen zomer stoterstangen en alle tandwielen vervangen leek wel of de ratten er aan hadden gevreten daarna in een keer starten en rijden als een zonnetje maar helaas van de week, doe het zelf maar wie kan mij vertellen het brandstoffilter kan ontlucht worden doormiddel van een handpompje wat er op schijnt te zitten heb daar geen ervaring mee wie wel.

Cvanalphen

Geplaatst door Cvanalphen (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Staat er wel spanning op de elektrische afsluiter van de brandstofpomp.(met contact aan).
Als er spanning op staat hoor je de afsluiter dan ook tikken als het contact aan en uit gezet word.

Hans

Cvanalphen (0), 19 jaar geleden

Hans bedankt voor de reaktie maar het geen wat je verteld heb ik al nagezien en vervangen de afsluiter stift zit ook gewoon los dus wordt opengetrokken hoop ik,heb zelf ook nog aan de aanvoer leiding staan te lurken en kon gewoon diesel opzuigen direkt vanuit de tank.(oja blazen kan niet zit ergens een terug slagklep gemonteerd misschien iets voor andere die problemen hebben).
Heb tevens het brandstoffilter even omzeild en hielp ook niets ben geen monteur in de auto branch maar kan wel een hoop maken met wat tips distriebutie ook gerepareerd is iets moeilijker dan wat ik nu heb slangen ook nagezien maar heb op deze site gelezen met een nagenoeg zelfde probleem dat men na lang zoeken de tip kregen het brandstoffilter te ontluchten mijn vraag hoe klink gek maar heb sinds kort een hernia en kan dus niet erg lang met de auto bezig zijn dus alle tips die binnenkomen zijn welkom om het wat makelijker voor me te maken.ps ook weer na telefonisch speurwerk binnen gekregen tussen de verstuiverleidingen op de pomp zit een bout 12 wanneer deze verweiderd wordt kan je er voorzichtig een kleine schroeven draaier in steken of zo dan motor even starten dan moet je de schroevendraaier ongeveer 3 mm heen en weer voelen gaan zo niet dan pomp inwendig stuk heb dit niet gedaan want dat is het aller laatste ivm vuil erin dan zeker stuk.
Ok een heel verhaal en wacht af voor meer reaktie en mocht hij het weer doen zal ik mijn bevindingen laten weten hebben we allemaal wat aan.Groeten Chris.

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Als je dat boutje tussen de verstuiver leidingen er uit haalt en je start, dan moet daar de brandstof uitkomen,het zou kunnen dat er toch weer iets mis in met de distributie en dat de pomp niet draait.

Hans

Cvanalphen (0), 19 jaar geleden

Hoop niet dat het de distriebutie is maar ja een pomp vervangen is ook een rot klus zonder de speciaale gereed schappen om het tandwiel op zn plaats te houden en op tijd.
Ik ga een stuk transparante leiding tussen pomp en filter plaatsen en dan maar zien.

Cvanalphen (0), 19 jaar geleden

Hans mocht je dit lezen slang gemonteerd expres lucht in laten zitten om te zie of het nieveau opkomt en ja hoor maaar nu lekkage vanaf boven gezien aan linker zijde pomp er zit een zwarte aan sluiting met de naam bosch daar onder behoorlijk nat na een tijdje te hebben doorgestart, kan niet zien waar het precies van dan komt maar hij zuigt dus wel aan en neem aan dat deze lekkage voor druk verlies zorgt weet jij of iemand anders wat te doen voordat ik de hele boel openmaak heb nog een pomp liggen.(alfa romeo 2.5 td)
Alvast bedakt Groeten Chris

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik zou zo niet weten wat jij bedoeld met die aansluiting is het niet de toevoer van uit de tank.

Hans

Cvanalphen (0), 19 jaar geleden

Ik bedoel het gedeelte waar je gas kabelvast op vast zit bij een benzine motor de gasklep er zit tevens een schotelvormige deksel waar een membraam onder huist heb ik open gemaakt van de pomp die ik nog heb liggen,waar dient deze voor heeft dit membraam met de turbo te maken?.daar er een stalen leiding naar achterkant motorblok gaat,meer/ minder druk.
Ik kom er wel hoor als ik maar genoeg tips krijg volgens mij ben jij een van de weinigen die ergens op andwoord kom je naam bij diverse merken tegen.
Alvast bedankt maar weer Grt Chris.

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Dat is waarschijnlijk voor de verrijking van de brandstof als de turbo in werking komt,wat je zelf ook al dacht.

Hans

Cvanalphen (0), 19 jaar geleden

Hans wordt gek van die brandstofpomp na slangen te hebben nagezien en te hebben vervagnen (retourslangen)nog niet starten.
nog steeds lekkage langs as waar een veer omgespannen zit as wordt bedient door gaskabel ga oude pomp maar eens uit elkaar trekken om te zien hoe dit werkt wordt daar ieder geval iets wijzer van kan ook op het net nergens een tekening vinden en ga maandag maar eens bij een revisie bedrijf langs voor info of heb jij nog iets kan er soms lucht in de pomp blijven zitten die er niet uit wil, retour naar tank door geblazen.
Groeten Chris.o ja auto heeft er nog maar 364000 km opzitten kan je eigenlijk wel verwachten dat er eens iets niet meer meewerkt maar wat.

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Als er lekkage langs die hevel is dan komt daar de lucht naar binnen.
Voor Bosch brandstofpompen is daar een revisie setje voor de koop(een busje + kering)
Probeer eens te ontluchten via de retour met een los pompje wat je er even tussen zet.

Hans

Cvanalphen (0), 19 jaar geleden

Ok ik heb ook telefonisch een rekaktie besproken en de beste man kwam met het zelfde zoals boven omschreven ik ga er mee aan de gang moet wel droog weer zijn heb helaas geen garage zo zie je maar weer had hij geen brandstof eruitgelekt dan kan je zoeken tot je een ons weegt,hoop dat het hiermee verholpen is ik hou jullie op de hoogte goed weekend.Chris.

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Wat blijft het angstig stil hier.

Hans

Cvanalphen (0), 19 jaar geleden

Angstig?? moedeloos wordt ik ervan ok het volgende wat er aan gedaan is retourslang van af pomp vernieuwd aanvoerslang tussen filter en pomp vernieuwd met stukje transparant er tussen(kan je zien wat er gebeurt) kap pomp verwijderd nieuwe bus laten in persen en o ring vervangen en deksel pakking en weer opgebouwd kon geen losse brokstukken in pomp zien liggen.
Brandstof filter aan onder zijde nog maar eens afgetapt en eindelijk ontluchtingspomp gevonden kan je erg makkelijk bij trouwens, touwtje er om lange schroeven draaier er op en pompen maar hoor niets en zie ook niets.
Maar weer starten blijft lucht aanzuigen heb er geen idee van of zijn er bepaalde punten die slijtage gevoelig zijn onder de auto of rond om het filter ivm lucht aanzuigen maar de lekkage op de pomp ben ik kwijt een andere mogelijkheid is dat de pomp in het hogedruk gedeelte stuk is, er maar eerst zeker van zijn dat ik die lucht kwijt ben.
Je leerd de auto wel aardig kennen op deze manier niet dan??DUS kom maar op met al jullie adviesen hij zal rijden dat kreng.
Groet Chris

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Er zal toch niet iets mis zijn in de tank met de aanzuigpijp doe er eens 10 liter brandstof erbij.

Hans

Cvanalphen (0), 19 jaar geleden

HANS IK HEB NOG OP HET NET RONDGEKEKEN NA MIJN BERICHT EN KWAM ERGENS EEN PROBLEEM TEGEN MET EEN BRANDSTOFFILTER NU MIJN VRAAG WEET JIJ OF IEMAND HOE DE POMP OP DE BOVENZIJDE VAN HET FILTER WERKT HET VIEL MIJ OP DAT HET NIET GEMAKKELIJK GING IS HET NIET DE BEDOELING WANNEER IK DE HANDPOMP LOSDRAAI ZODAT DEZE DOOR EEN VEER OMHOOG WORD GEDUUWD EN DAT HET POMPEM(ONTLUCHTEN) MET DE HAND IN EEN NEERWAARTSE BEWEGING GEBEURD DE VEER DUUWT HEM DAN WEER OMHOOG ENZ,ZO JA DAN IS HET MOGELIJK DAT IK ER NAAR MOET GAAN KIJKEN WANT ALS HET SYTEEM NIET MEER WERKT ER MISSCHIEN DAN OOK LUCHT LANGS DE POMPAS NAAR BINNEN KAN WORDEN GEZOGEN.
WORD VERVOLGT CHRIS.

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Probeer eens om het filter heen te gaan dus de slangen door te koppelen als dat gaat.
Moet je wel op een andere manier zien te ontluchten.

Hans

Cvanalphen (0), 19 jaar geleden

wel een beetje riskant als hij vuil aanzuigd zit het in de pomp.
Kan denk ik ook met een schone fles ofzo met diesel of niet???.en dan ontluchten doormiddel van retourleiding iets lossen op pomphuis.
Heb je ook antwoord op hoe de handpomp moet aanvoelen moet er een veerhulp in zitten???
grt Chris.

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Dan moet je er even een klein leidingfiltertje tussen zetten je weet wel zo'n doorzichtig filtertje met pijpjes er aan.
Het beste om te ontluchten is een los pompje in de retour zetten.
Of er een veer in hoort weet ik helaas niet.
Hans

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Loopt de motor nu al of heb je het opgegeven en hem naar Rutte gebracht.

Hans

Cvanalphen (0), 19 jaar geleden

Lopen doe ik zelf wel maar heb inmiddels een auto van mijn baas maaaar de 2.5td staat er ook nog, heb nu wel wat brandstof op wartels van verstuiverleidingen maar moet hem eens gaan slepen het weer zat ook niet erg mee.
Groeten Chris.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.