close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Grand-Voyager: Oliedruk probleem 2.8 CRD met 30 d km !!

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.8 CRD

Oliedruk probleem bij warme motor
Bij warme motor gaat olie druk lampje branden
Gemeten waarde via obd :
Koud :
Stationair 2.6 bar , toeren 5.5 a 6 bar
warm :
staionair 0.7 bar , toeren 2 bar

Duidelijk te weinig druk dus
Sensor is al vervangen door een nieuw origineel exemplaar
Auto bij dealer neergezet voor extra diagnose
Gegeven van olie druk komen met een losse meter ook overeen
Zij hebben het carter eronder vandaan getrokken en zagen slijpsel (geen idee in welke mate )
dus weer dichtgebouwd ,conclusie motor stuk geen garantie of coulance

De motor klinkt overigens absoluut niet raar !

Nu zelf het carter eronder vandaan gehaald en gekeken naar slijtage.
Drijfstang lagers zien er gewoon goed uit
Oliezeef is schoon en open
Bij de oliepomp is er ook niets zichtbaar (zonder demontage ! )

Wie weet er iets?

Bij eerste keer optreden is de olie en het filter vervangen , dus ook met het originele filter is het aan de orde geweest

Geplaatst door

Sven71 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Uhm raar je gebruikt wel de goede olie dat misschien deze te dun wordt ?

Dan kan je toch eens proberen om een olie pomp te vervangen. Kijken wat er dan gebeurt.

Greetz br0ns

br0ns 0
badge

14 jaar

Ja goede olie, en ook met de fabrieks geleverde olie het probleem

Sven71 0
badge

14 jaar

oorzaak bekend:
hoofdlagers van de krukas hebben overmatige speling in het huis
onderblok moet worden vervangen want ze zijn niet los uitneembaar

We zijn bezig via een andere dealer coulance te krijgen
Dealer 1 wilde er niet aan meewerken (dichtsbijzijnde)
wordt vervolgd

Sven71 0
badge

14 jaar

Motor is bij de (andere) dealer uit elkaar gehaalt
heeft een deel revisie onder supervisie van de importeur gehad.
Liep daarna na 30 km vast.
Alles hebben ze opnieuw moeten doen.
Nu al een tijdje weer terug bij de klant en doet het nog steeds naar behoren

Sven71 0
badge

14 jaar

Opgelost!!
[quote=Sven71]Oliedruk probleem bij warme motor
Bij warme motor gaat olie druk lampje branden
Gemeten waarde via obd :
Koud :
Stationair 2.6 bar , toeren 5.5 a 6 bar
warm :
staionair 0.7 bar , toeren 2 bar

Duidelijk te weinig druk dus
Sensor is al vervangen door een nieuw origineel exemplaar
Auto bij dealer neergezet voor extra diagnose
Gegeven van olie druk komen met een losse meter ook overeen
Zij hebben het carter eronder vandaan getrokken en zagen slijpsel (geen idee in welke mate )
dus weer dichtgebouwd ,conclusie motor stuk geen garantie of coulance

De motor klinkt overigens absoluut niet raar !

Nu zelf het carter eronder vandaan gehaald en gekeken naar slijtage.
Drijfstang lagers zien er gewoon goed uit
Oliezeef is schoon en open
Bij de oliepomp is er ook niets zichtbaar (zonder demontage ! )

Wie weet er iets?

Bij eerste keer optreden is de olie en het filter vervangen , dus ook met het originele filter is het aan de orde geweest[/quote]

Sven71 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.