Oliedruk probleem bij warme motor
Bij warme motor gaat olie druk lampje branden
Gemeten waarde via obd :
Koud :
Stationair 2.6 bar , toeren 5.5 a 6 bar
warm :
staionair 0.7 bar , toeren 2 bar
Duidelijk te weinig druk dus
Sensor is al vervangen door een nieuw origineel exemplaar
Auto bij dealer neergezet voor extra diagnose
Gegeven van olie druk komen met een losse meter ook overeen
Zij hebben het carter eronder vandaan getrokken en zagen slijpsel (geen idee in welke mate )
dus weer dichtgebouwd ,conclusie motor stuk geen garantie of coulance
De motor klinkt overigens absoluut niet raar !
Nu zelf het carter eronder vandaan gehaald en gekeken naar slijtage.
Drijfstang lagers zien er gewoon goed uit
Oliezeef is schoon en open
Bij de oliepomp is er ook niets zichtbaar (zonder demontage ! )
Wie weet er iets?
Bij eerste keer optreden is de olie en het filter vervangen , dus ook met het originele filter is het aan de orde geweest
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uhm raar je gebruikt wel de goede olie dat misschien deze te dun wordt ?
Dan kan je toch eens proberen om een olie pomp te vervangen. Kijken wat er dan gebeurt.
Greetz br0ns
Ja goede olie, en ook met de fabrieks geleverde olie het probleem
oorzaak bekend:
hoofdlagers van de krukas hebben overmatige speling in het huis
onderblok moet worden vervangen want ze zijn niet los uitneembaar
We zijn bezig via een andere dealer coulance te krijgen
Dealer 1 wilde er niet aan meewerken (dichtsbijzijnde)
wordt vervolgd
Motor is bij de (andere) dealer uit elkaar gehaalt
heeft een deel revisie onder supervisie van de importeur gehad.
Liep daarna na 30 km vast.
Alles hebben ze opnieuw moeten doen.
Nu al een tijdje weer terug bij de klant en doet het nog steeds naar behoren
Opgelost!!
[quote=Sven71]Oliedruk probleem bij warme motor
Bij warme motor gaat olie druk lampje branden
Gemeten waarde via obd :
Koud :
Stationair 2.6 bar , toeren 5.5 a 6 bar
warm :
staionair 0.7 bar , toeren 2 bar
Duidelijk te weinig druk dus
Sensor is al vervangen door een nieuw origineel exemplaar
Auto bij dealer neergezet voor extra diagnose
Gegeven van olie druk komen met een losse meter ook overeen
Zij hebben het carter eronder vandaan getrokken en zagen slijpsel (geen idee in welke mate )
dus weer dichtgebouwd ,conclusie motor stuk geen garantie of coulance
De motor klinkt overigens absoluut niet raar !
Nu zelf het carter eronder vandaan gehaald en gekeken naar slijtage.
Drijfstang lagers zien er gewoon goed uit
Oliezeef is schoon en open
Bij de oliepomp is er ook niets zichtbaar (zonder demontage ! )
Wie weet er iets?
Bij eerste keer optreden is de olie en het filter vervangen , dus ook met het originele filter is het aan de orde geweest[/quote]
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar