👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste analysten,
ik heb het volgende verschijnsel : wanneer het rechter voorwiel in een wegverzakking of diep gelegen putdeksel valt, dan hoor ik bij het stoppen van de neerwaartse beweging een "klonk". Bij het omhoogkomen klinkt de vering vrij normaal. Ik heb het voorwiel gedemonteerd en een grondige visuele inspectie gehouden van de ophanging maar er is geen zichtbare schade of slijtage te zien. De rubber onderdelen zien er vrij normaal uit. Ikzelf denk aan een versleten fusee maar wat kan dit nog zijn ?
Bedankt
Bedankt voor de reactie,
Dit zal een werkje voor de merkgarage worden.
6 jaar
Dit kan elke universele garage ook.Hoeft niet perse de dealer.
Ferry
6 jaar
Ik zal de raad volgen van Ferdinand en de ophanging laten controleren op speling door een garage. Ik beschouw dit probleem als gesloten.
6 jaar
Auto is in de garage geweest voor nazicht en het verdict is : breuk in draagarm.
Wordt volgende week hersteld. Kosten zullen meevallen : draagarm +- 60€, ongeveer 1 werkuur.
6 jaar
Het bleek uiteindelijk te gaan om de bevestiging van de stabilisatorstang, de rubbers waren verdwenen of gescheurd. Zie foto met de nieuwe witte rubbers.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler PT Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.
Tenzij er iets gebroken ,gescheurd of verdwenen is,zal een visuele inspectie je niet veel verder helpen.Je zal moeten kijken of de volgende zaken speling hebben: fusee/stuurkogel,draaagarmrubbers,motor/bak steunen,taatslager en stabilisator stangetjes.Fusee/stuurkogel kan je zien door het wiel te bewegen.De overige zaken zal je met een breekijzer of stalen staaf moeten bekijken of er speling op zit.
Ferry
6 jaar