Hallo,
Wie kan me helpen om het frontpaneel van mijn Voyager XE 2.4i op LPG te resetten?
De normale procedure om je kachel paneel te reseten werkt niet. => start de motor, zet de blower voluit, zet de knop voor de ventilatie op hoofdruimte (geheel links) , zet de schuif voor de verwarming op koud, dan druk je de knop achterruitwisser/sproeier en de knop A/C tegelijk in en houd ze 5 sec vast,tot alle lampjes gewoon gaan branden , dan gaat er van alles knipperen (cooldown test) als de test binnen twee minuten lukt dan gaat het ledje van de achterruiten wisser knipperen (links boven) deze druk je dan in (exit test) en moet alles weer normaal zijn , als de lampjes van de circulatie en de A/C gelijktijdig blijven knipperen dan is de test mislukt, gewoon weer opnieuw proberen, je kunt ook de knoppen achterruitenwisser en achterruitenwisser/sproeien tegelijk indrukken.
Bij het starten flikkeren nu verschillende lampjes op het paneel en slaat deze af na 10 à 15 min.
Iemand die dit kan verhelpen?
Alvast bedankt!
Mvg,
Steven
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met dat paneel te resetten rest je de motor niet mee maar het bedieningspaneel zelf. (kachelkleppen)
De Sproeierlampje en Achterwisser lampjes knipperen ook als het sproeiertankje leeg is. dus die kan je even na kijken.
A/C Lampje + Reciculatie knipperen ook als de airco leeg is.
Wat slaat er af na 10 á 15 min de motor of het knipperen van de lampjes.
Hallo brOns,
bedankt voor je reactie.
Na 10 à 15min. stoppen de lampje met knipperen.
Ik heb tijdje terug airco reeds afgekoppeld (korte riem gelegd) omdat pomp stuk was.
mvg
16 jaar
Het probleem van het resetten van het airco paneel kan meerdere oorzaken hebben.
Een mogelijke oorzaak is het feit dat de wagen is voorzien van een aftermarket airco. Dit komt vooral voor bij '96-ers. Blijkbaar zijn die in grote getale naderhand van een airco voorzien, mogelijk om bpm te besparen. Daarbij is de controle unit aangepast. De aanpassing houdt in dat niet wordt gewerkt met de standaard temperatuur regeling en voeler. En daar zit het probleem van het knipperen.
Als je de cooldown test start dan wil deze binnen twee minuten ca. 10 graden temperatuur daling zien, gebeurt dat niet dan faalt de test en blijft de unit dit steeds weer proberen gedurende ca. 15 minuten als de auto weer gestart wordt. Natuurlijk faalt die test want er is geen temperatuurvoeler.
Mogelijk is de test goed uit te voeren als je de originele temperatuur voeler monteerd, maar die kosten heb ik niet willen maken.
Wat ik gedaan heb is een schakelaar opnemen in de aansturing van het airco relais, zodat ik in ieder geval altijd de airco uit kan zetten. Schakelaar opnemen in de groene draad vanaf klem 3 van de grote stekker op de unit.
Als je achter op de unit twee extra draden ziet lopen buiten deze stekker om dan heb je te maken met een omgebouwde installatie. Deze draden gaan naar een instelbare temperatuurschakelaar die achter het handschoenvak onder het dashboard zit.
Hopelijk heb je hier nog wat aan.
Waarschuwing: voer nooit een cooldown test uit bij een aftermarket airco!!!
Als iemand nog meer gegevens wil stuur dan maar een bericht.
Leen Gorzeman
Reclame verwijdert, is niet toegestaan.
#6 forumregels.
moderator.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar