close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Pt Cruiser: Pt Cruiser start niet meer!!!

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

ik heb pt cruiser uit 2001 met 2.0 16v benzine motor

ik had heel veel water verlies op mijn pt cruiser ik heb daarna voor de zekerheid Cilinderkoppakking vervangen omdat ik nog graag met deze auto door wil rijden daarna heb ik de foutcode vd krukassensor gekregen die heb ik ook vervangen

Nu zijn er helemaal geen foutcodes meer maar die auto blijft niet starten

De auto krijgt benzine Iedere keer zijn die bougies nat vd benzine Het lijkt wel alsof hij ergens n ontstekings/elektriek probleem heb Bougies zijn ook nieuw Zekeringen zijn in orde De Relees heb ik nog niet controleerd Wat ik ook verdenk is de bobine met bougiekabel

Diep in mijn gedachten denk ik ook of ik misschien met nokkenassen iets verkeerds gedaan heb maar dan had ik vd nokkenassensor n foutcode gezien

Iemand n idee of zoiets meegemaakt??

Alvast bedankt voor meedenken

Geplaatst door

taktak (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De auto "start" niet, maar ik neem aan dat hij wel start, maar dat de motor niet aan slaat (omdat je zegt dat de bougies nat worden).

Ik neem ook aan dat de auto nog wel startte voordat je de koppakking ging vervangen en dat de enige reden hiervoor was dat er "veel water verlies" was. Als er water naar binnen lekt, zal er witte damp uit de uitlaat komen. Ik neem aan dat de bougiekabels op de juiste plek zijn terug geplaatst (1342, cilinder 1 is passagier zijde).

Uiteraard is het belangrijk dat de distributieriem juist is geplaatst en dat alles "op tijd" staat.

Als een van het bovenstaande niet juist is, hoeft dat niet altijd te betekenen dat er een foutcode geregistreerd wordt. Wat waren exact de codes?

jvr 0

9 jaar

Hoi

Dank je voor je reactie
De auto start maar hij slaat niet aan

Het is idd dat die auto reed voordat ik de koppaking vervangde
Er kwam dan ook witte rook uit de uitlaat

Er waren verschilinde foutcodes voordat ik de motor uitmekaar haalde
P0123 P1391 P1193 P0172

Motor in mekaar gebouwd foutcodes gereset en toen kwam die foutcode P0320 Krukassensor
Krukassensor vervangen foutcode gewist nu alleen de die code dat die accu losgekoppelt is

taktak 0

9 jaar

Volgens deze site http://www.allpar.com/fix/computer-codes... betekent de code het volgende:

P0320 Ignition/Distributor Engine Speed Input Circuit Malfunction

Dus vermoedelijk is de krukas sensor in orde (code P1391). P1684 is dat de accu recent los is geweest. Het lijkt er op dat hij niet geheel op tijd staat, of dat de bougiekabels niet goed zitten.

jvr 0

9 jaar

Hoi

ik heb net alles weer goed gekeken naar de volgorde vd bougies

Die volgorde wat je geschreven heb (1342) past helemaal niet Op die volgorde zijn die kabels te kort

Kabels kunnen alleen op 1 manier gemonteert worden Dat wordt ook aangegeven op het ontstekingsbobine

Linkerkant (passagierzijde) 1 en 2 Bestuurderzijde 3 en 4

Misschien heb ik wel iets gemist hoor maar heb deze video gekeken

Zo ziet er bij mij ook eruit

https://www.youtube.com/watch?v=iXcFS8qH...

taktak 0

9 jaar

Ik heb de video gezien, de kabels passen inderdaad maar op één manier. De ontstekingsvolgorde is wel 1342, maar dit wordt elektronisch aangestuurd, er komen geen roterende delen aan te pas (dus de volgorde van de kabels van de de bobine naar de bougies is niet te beredeneren).

Weet je zeker dat de bougies vonken? Mogelijk is de bobine defect of maakt de connector slecht contact. Hier staat wat meer info over de bobine: http://easyautodiagnostics.com/chrysler/...

jvr 0

9 jaar

Ik vermoed geen vonk aanwezig want als de bougies nat zijn van benzine is er geen vonk

jan5047 0
badge

9 jaar

Iedereen bedankt voor het meedenken

Het was n scheur in de cilinderkop Verder is deze pt in delen verkocht Reparatie te duur voor deze auto

Topic mag dan ook afgesloten worden

taktak 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler PT Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.