Chrysler Voyager: Riem waterpomp loopt er steeds af.

Bouwjaar: 1998, Motorcode: VM

Beste medeforumers,

Ik heb een probleem met mijn Voyager 2.5TD uit 1998.
De riem van de waterpomp loopt er steeds af. Gisteren voor de 3de keer een nieuwe erop gezet in twee week tijd. Vanmorgen.....wil weg.....weer eraf.

We hebben bij eerdere vervangingen al rollen vervangen mede de brede multiriem. Die riem blijft dus ook zitten en de waterpomp riem loopt er boven steeds af. Deze wordt trouwens ook beschadigd door iets. Maar alles zit zoals het hoort. Er loopt niets in onbalans. Alle rollen lopen soepel. We kunnen er gewoon niets aan zien en vinden. De riemen ''slingeren'' niet.

Ik hoop dat u mij verder kunt helpen met een oplossing. Na een paar keer in the middle of nowhere gestaan te hebben..........;)

Met vriendelijke groet,

H. Kootstra

Kermisklant

Geplaatst door Kermisklant (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

zit de poelie van de waterpomp er nog wel RECHT OP ! ? heb je de juiste riem gemonteert (je zult niet de eerste zijn ;) )

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

wel de juiste rollen gemonterd
bevestiging goed
geen kromme bout of tapeinden
juiuste waterpomp/poelie

JAN/DODGE (0) PRO, 15 jaar geleden

spanrol verkeert afgesteld,heb dit gehad bij en Dodge Ram van

Kermisklant (0), 15 jaar geleden

Okeej....bedank voor jullie reacties.

Kan het zijn dat de waterpompriem tegen de multiriem aanloopt vanwege die verkeerd afgestelde spanrol?

Hij loopt steeds van de waterpomp af namelijk en wordt ''aangevreten''. Kweet niet of dit van toepassing kan zijn maar ik moest gisteren ook 2,5 liter koelmiddel bijvullen. Zodoende ben ik er ook achter gekomen want de slierten van die nieuwe riem vlogen me om de oren.

We monteren steeds dezelfde type 3 ribben riem. Nou....van de werkplaats naar huis is 5 kilometer en van die ribben zijn niets over.

Ik hoop op nog wat reacties. We gaan in ieder geval de door jullie opgenoemde punten ff goed bekijken.

Groet,

H. Kootstra

Kermisklant (0), 15 jaar geleden

Oh ja...nog een punt. De eerste keer dat de waterpompriem eraf liep reed ik 120 a 130 km/u. Alleen toen was ik de andere (brede) multiriem ook kwijt. Heel de kak lag verder terug op de snelweg. Misschien dat deze informatie ook van toepassing kan zijn.

Nogmaals groet,

H. Kootstra

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

jij hebt 2.5 liter koelvloeistof moet bijvullen dat is ook niet goed ,lekt je waterpomp niet pak de poulie van de waterpomp eens vast en voel eens of daar niet een helehoop speling op zit zodat de waterpomp slingert bij gas geven en loslaten en zo je riem opvreet

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Waterpomp moet wel het lager uit liggen, hierdoor krijg je te veel "axiale"speling en daardoor loopt ie tegen de andere riem en sloopt ie de zooi. zeker nu je begint over 2,5 liter bijvullen... Hoor je de waterpomp niet tikken of gieren?

gr

Peco power

Kermisklant (0), 15 jaar geleden

Eeej beste mensen,

Mijn excusses voor deze late reactie.

Ja...nu er over gepraat wordt heb ik wel eens wat horen gieren maar of dat de waterpomp is geweest???
Maar....inmiddels rijd de auto nog steeds niet. Door familie omstandigheden zijn we er nog niet aan toegekomen. Aankomende week gaan we er mee aan de gang.

De waterpomp is inderdaad kapot en gaan dus een nieuwe plaatsen. En dan hopen dat het goed is. Zou fijn zijn als iemand nog tips heeft over de demontage en montage. Waar ik ff op letten moet.

Ik rij nu voor nood in een Volvo 440 2.0i GLT. Beetje het ''ouwe lullen'' imago maar moet zeggen dat het best fijne auto's zijn om in te rijden.

Gr.

H. Kootstra.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.