Chrysler New Yorker: start niet meer

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.5 v6

hallo

ik heb een chrysler new yorker 3.5 v6

het probleem is ben er mee naar het pomp geweest benzine en gas getankt
rij naar huis en hij deed het nog prima..

volgende morgen 6 uur richting werk ben nog geen 2 kilometer van huis en de motor houdt er mee op
starten help niet meer heb een uurtje gewacht weer starten hij liep even en hield er gelijk weer mee op
wat kan dit zijn nieuwe zekering er in nieuwe kabels bougie en een nieuwe verdeel blok

distrubutie riem is niet stuk alles draaid gewoon maar slaat niet aan
wat kan dit zijn

vriendelijke groet menno

formule1963

Geplaatst door formule1963 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler New Yorker? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb je nog wel vonk tijdens het starten?
Hoezo nieuwe zekering? Was de oude kapot of gewoon wat geprobeerd?

formule1963 (0), 13 jaar geleden

nou we hebben alles gewoon nagelopen en voor zover ik weet is er geen vonk
wat kan het zijn denk je?

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Geen voeding op de computer of de toerentalsensor (krukaspositiesensor) die stuk is gegaan.
Ik denk aan de toerentalsensor omdat na een uurtje wachten er nog enig leven in zat.
Brandstofpomp hoot je lopen? Voeding op de injectors aanwezig?

formule1963 (0), 13 jaar geleden

hallo

ja als je contact maakt hoor je de brandstofpomp lopen dat is ook okee

dus je denkt dat het dat is
ik heb nu een vraag over die toerentalsensor als die stuk is start de motor dan helemaal niet meer of moet de motor wel lopen maar onregelmatig
deze doet helemaal niks meer nu dus heb je misschien een schema of foto's waar ik het allemaal kan vinden

mijn dank is groot voor je reactie

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

De motor zal wel ronddraaien op de startmotor maar verder niet meer aanslaan.
Wat de computer betreft staat de motor nog steeds stil.

Zonder meten ga ik niet garanderen dat het dat is. Maar het is een beginpunt voor controle.
Net zoals het controleren van de voedingsspanning op de injectors.

formule1963 (0), 13 jaar geleden

oke

en hoe kan ik dit meten neem aan 12 volt allemaal
maar als er geen vonk is dan doet hij ook niks of word dit allemaal geregeld door die sensor op het vliegwiel
oke dan moeten we maar beginnen bij de injectors alles nalopen

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Injectors krijgen inderdaad gewoon accuspanning. Stekker lostrekken en in de stekker meten. 1 pen moet 12 volt zijn.
Wel met contact aan meten.

Krukaspositie-sensor (of toerentalsensor) geeft positie van de krukas en het toerental aan de motor-computer door.
De motor-computer kan dan het moment bepalen dat de ontsteking wordt geactiveerd en dus vonkt.
Ook het moment dat de inspuiting voor elke cylinder wordt gestart, wordt van dit signaal afgeleid.

Signaal is het beste met een scope te controleren.
Of motor-computer met diagnoseapparatuur uitlezen en dan naar het toerental kijken.
Maar die apparatuur zal wel niet overal voorhanden zijn.

formule1963 (0), 13 jaar geleden

oke dank je ik ga er mee aan de slag en mocht ik nog iets te willen weten schrijf ik weer

laat je het weten of het allemaal is gelukt

formule1963 (0), 13 jaar geleden

hallo

heb er een nieuwe krukaspositie sensor er in gezet niks dus

nu hoor ik dat je contact een paar keer aan uit moet doen er er komt dan een lampje op display knipperd 13 keer wie weet wat het kan zijn welke fout hij aan geeft

help wie weet er verder raad

zaterdag electronica nakijken wie weet wat dat opleverd

jvr (0), 13 jaar geleden

Menno,

Als je het contact een aantal keer (3x geloof ik) uit en aan zet gaat er inderdaad een lampje knipperen. Maar tel niet hoe vaak dat is in totaal, hij zal nooit meer dan 9x knipperen achter elkaar! Na een paar keer knipperen pauzeert hij even om daarna weer verder te knipperen, bijvoorbeeld: 1x pauze 2x is 12 en betekend dat de accu recentelijk los is geweest.

1x pauze 2x lange pauze 3x pauze 3x betekend code 12 en 33. Code 12 betekend dat de accu los is geweest en 33 dat er een probleem is met de airco. Hij eindigt (als het goed is) met 55, dus 5x pauze 5x zodat je weet dat er geen codes meer komen.

Voor alle codes: http://www.allpar.com/fix/80s-codes.html

Mvg,
Jvr

formule1963 (0), 13 jaar geleden

hallo jvr

oke snap het dus je zoek je wezeloos
ik denk nu zelf dat het ergens in de onstekking zit want hij krijgt benzine er zit een nieuwe krukas positie sensor op gaan alles door meten want als er geen vonk is kun je starten wat je wil ..
dus werk genoeg om na te lopen weet je misschien wat dit kan zijn

moet wel zeggen zo leer je wel hoe alles in elkaar zit

jvr (0), 13 jaar geleden

Menno,

Probeer achter de codes te komen zoals voorgaand vermeld, dan kun je directer gaan zoeken. Eventueel uit laten lezen door garage/dealer.
Het feit dat er codes gegenereerd worden zou betekenen dat de computer nog werkt, hoewel deze ook gedeeltelijk defect kan zijn om niet goed meer te werken.

Maar ook duidelijker wordt het als je een bougie losneemt en deze niet meer vonkt. Alleen lucht blijft dan nog over...

Mvg,
Jvr

formule1963 (0), 13 jaar geleden

jvr

ja we gaan eerst kijken of de bougie vonkt
dan gaan we vacuum systeem bij langs

dan die code tja dan moet je toch al een eind komen

maar geef niet op vinden zal ik het

mvg menno

formule1963 (0), 13 jaar geleden

hallo

vraagje ik heb op de cilinders 6 3 5 geen vonk
bobine wel goed maar krijg maar 8 tot 10 volt naar de stekker bobine

wat kan dit zijn

gr menno

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler New Yorker of stel zelf een nieuwe vraag.