close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler grand voyager: stationar toerental schommelt tussen 500 rpm en 1500 rpm

Bouwjaar: 2002, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.4

stationar toerental schommelt tussen 500 rpm en 1500 rpm tijdens inschakelen airco
dit gebeurt niet altijd maar af en toe heeft hij zijn gekke vijf minuten
ik ben met mijn auto al bij diverse chrysler dealers geweest maar ze komen er niet

met vriendelijke groet,

Stjepan

ps onderstaande een foto van mijn heilige koetje

Geplaatst door

relaxrex (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=relaxrex]stationar toerental schommelt tussen 500 rpm en 1500 rpm tijdens inschakelen airco
dit gebeurt niet altijd maar af en toe heeft hij zijn gekke vijf minuten
ik ben met mijn auto al bij diverse chrysler dealers geweest maar ze komen er niet uit.

met vriendelijke groet,

Stjepan

ps onderstaande een foto van mijn heilige koetje[/quote]
[url=http://imageshack.us][img]http://img352.imageshack.us/img352/8066/...[/img][/url]

relaxrex 0

16 jaar

stappenmotortje defect? zou een dealer toch moeten weten, ook uitgelezen aan de kast/laptop?

Mercury 0
badge

16 jaar

hij is helemaal uitgelezen met aan de kast en er waren geen storingen., daarna bij een 2e dealer geweest en compressie gemeten. cilinder 1=7,5 cilinder 2=8,0 cilinder 3=7,0 cilinder 4=8,0.

groetjes stjepan

relaxrex 0

16 jaar

toch wss stappenmotortje voor stationair regelen, even laten checken, anders miss de regeling van het lpg, is dat kastje met een vacuumslangetje eraan dat af en toe vibreert.

Mercury 0
badge

16 jaar

motor hapert niet alleen op lpg, maar ook op benzine. ik heb t stitionair iets laten verhogen, nu valt hij niet terug tot ong.500 maar blijf iets daarboven. als ik ontwasemen of airco niet gebruikt loopt hij prima.

relaxrex 0

16 jaar

bij ingeschakelde airco en voorruitontwaseming slecht stationair lopen ?
mmhh lang geleden ook zo iets gehad ,zat een probleem in dynamo
regelaar kon vermogen welke hij moest leveren bij laag toerental niet aan
op dit moment begon motor te "galoperen"
volgens dealer kon dit nietmaar na vervangen van dynamo probleem opgelost
suc6

Frank3137 0
badge

16 jaar

was het bij jou ook zo dat je soms de lichten flikkeren als je bv. bij t stoplicht stil stond? soms is het zelfs zo dat de lichten 1 a 2 seconden uitgaan. op de grote weg heb ik daar geen last van.

relaxrex 0

16 jaar

Je bent verschillende keren bij Dealer geweest en geen foutcode's uitgelezen/opgeslagen ??
lijkt mij sterk ,als dit optreed bij live data stream moet je toch iets kunnen vinden !
of is er een probleem met aircopomp/magneetkoppeling ?
bij inschakelen airco dient stappenmotor toerental even te verhogen
zou dit toch eens even laten controleren
ps doet hij dit alleen op lpg of ook op benzine ?

Frank3137 0
badge

16 jaar

ik ben in totaal 3 x bij dealer1 geweest.daar gaf de testcomputer volgens hun 3 x geen foutmeldingen aan. nog een keer bij een 2e dealer geweest en die constateerde compresieverschil. deze heeft t stationair voor mij iets verhoogd.daarna ben ik met dit probleem bij de aircospecialist geweest, maar deze vertelde mij dat ik bij de dealer moest zijn om de motor te laten checken en indien nodig af te laten stellen. het toerental schommelt op benzine en ook op lpg. wie kan ik nu nog vertrouwen? iedereen geef andere antwoorden en zeggen dat ik bij de ander moet wezen. ik wordt hier een beetje moedeloos van.
groetjes stjepan.

relaxrex 0

16 jaar

Compressieverschil? indien dit het geval is had ik meteen een lektest laten doen
weet je zeker of het niet in een (slecht)sluitende klep zit
bij een slecht sluitende (lees verbrande) inlaatklep zul je meteen merken dat de motor niet echt mooi rond loopt
echter naarmate het toerental toeneemt wordt dit minder merkbaar
(bij inschakelen airco valt het toerental even omlaag, computer probeert dit dan te corrigeren)
advies ,ga toch maar eens even terug naar die garage met dit probleem
moet een aanwijbare reden zijn voor dit probleem
laat uitlaatgaswaarden eens bekijken ( de lambda-waarden)koud en warm op benzine en lpg
suc6

Frank3137 0
badge

16 jaar

kan dat dat idd aan de klep liggen, dit is mij niet verteld door de dealer/monteur. regen mij is gezegd niets te doen aan de motor totdat het echt heel erg wordt.(kostenberaming hiervoor lag tussen 2.500 en 3.000 euro)
de motor loopt op zicht niet echt slecht, behalve met de airco aanen af en toe flikkerende lichten bij stationair. volgende week wil ik de dynamo laten testen.

groetjes stjepan

relaxrex 0

16 jaar

vandaag langs een accubedrijf geweest om door te laten meten. resultaat is: voltage schommelt dus moet binnenkort een nieuwe regelaar komen. nu is het geval dat bij de crysler deze is ingebouwd bij de computer.(lekker bijdehand dus!) de monteur zei dat ik bij de dealer kan vragen of deze tijdelijk een (gebruikte) andere computer wil monteren om te zien of het dus idd is. (ikzelf denk dat de dealer dit niet wil doen, maar ik bel wel even.) er is nog een andere mogelijkheid vertelde de monteur. dat is dus een nieuwe regelaar plaatsen en die in de computer uitschakelen de kosten voor de laatste mogelijkheid zullen dan ong. 250 euro zijn.
heeft iemand soms nog anderen tips of ideen?

groetjes stjepan

relaxrex 0

16 jaar

mmmmmm mag dit niet doeneigenlijk, maar neem eens contact op met een autobedrijf in Katwijk dat zich heeft gespecialiseerd in Chryslers (vooral voyagers) en waar de naam van de eigenaar lijkt op auto maar dan meer phonetisch geschreven. zijn voornaam is Karel. (Lastig zo'n forum waar je geen reclame mag maken) Die heeft tig van die chryslers, miss dat hij ff een ruil exemplaar kan plaatsen (op statiegeldbasis oid).
ssuc6
Peco

Mercury 0
badge

16 jaar

en wat doet ie nu ? dynamo toch maar vernieuwd ?

Frank3137 0
badge

16 jaar

nee waarschijnlijk ligt het aan de stroomregelaar in de computer. ik heb een extra massakabel van de accu naar de het motorblok geplaatst en de meeste contacten schoongemaakt met wd 40. het schommelen van de toeren op stationair is wel minder, maar niet helemaal over. als de toeren schommelt dan is dit achter elkaar, daarna is dit een hele tijd stabiel. ik heb een elektrisch schema van de voyager, hopelijk kan er iemand op dit forum mij helpen met een uitleg hoe ik een aparte regelaar kan toevoegen???

groetjes stjepan

relaxrex 0

16 jaar

haal gewoon andere computer, slopers zijn ewr zat van dit soort auto's een andere regelaar inbouwen bij een toch al electronica gevoelige amerikaan is vragen om nog veel meer ellende. Met een beetje pech brand direkt je hele computerkast er uit en moet je alsnog een andere regelen. Maar goed wie niet waagt die niet wint, je kunt mazzel hebben, maar ik zou niet weten waar ik die regelaar er tussen zou prutsen.

Suc6
Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.